Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard Op zoek naar een nieuwe strat tussen de 1600 en 2100

    Hi,

    ik ben in de running voor een nieuwe strat. Ik zal eerst vertellen dat mijn eerste gitaar een strat super plus was met lace sensors. Jaren op gespeeld maar niet helemaal mijn ding. En ik kwam er ook achter dat hij niet echt als een strat klonk... Daarna een echte vintage begin jaren 70 strat gehad, ik vond de bespeelbaarheid op de smalle hals niet super,en de sound was niet strattie genoeg. Als je nog nooit over zon strat hebt gespeeld: de 70 RI strat komt er akelig dicht bij in de buurt en heeft een betere afwerking.

    daarna na mijn hart verloren aan telecasters, een tijd lang een american standard en nu al weer een tijdje een vintage RI thin skin nitro custom Tele. Speelt en klinkt heerlijk. En ik houd van de simpele bediening en speelgemak en de grote hoeveelheid aan sounds die ik uit beide gitaren kan halen.

    Maarrrr ondanks mijn mindere ervaringen met mijn strat kom ik altijd gitaristen tegen met mooie goede strat 's met het mooie vintage geluid dat ik miste in mijn strat.

    Ik wil dus graag een strat kopen met hoge afwerking, een mooi 100% strat geluid (John Mayer, Hendrix, Nile Rodgers, alle clichés)
    een fijne hals, soepele frets, pu's die uitblinken in soul muziek, blues, en funk. Dus super levendig vintage clean, crunchen alsof de gitaar er voor gemaakt is en soepele lead geluiden.

    na onderzoek kom ik uit op:
    John Mayer signature
    52 of 54 of 59 RI
    vintage hot rod 62 of 65

    ik heb tot nu toe alleen de John Mayer bespeelt. Fijne gitaar mooie sound maar de afwerking vond ik niet helemaal passen bij de prijs (fretwerk)
    ik weet dat de genoemde gitaren v halzen, c halzen en ik geloof ook een softe D hals hebben, voorkeur moet ik nog even uitzoeken.

    dus mijn vraag: vergeet ik iets? Wat zijn jullie gebruikerservaringen, waar kan ik überhaupt de hele collectie (grotendeels) vinden?

    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Toaster; 14 mei 2014 om 16:00

  2. #2

    Standaard

    Met stip op 1:

    Claptonstrat all the Way!

    Super flexibel door de midboost en de lekkerste neck voor een strat.

    Gebruikt/marktplaats zwaar ondergewaardeerd naar mijn mening.

    Nieuw keus zat.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Als je van vintage style frets houdt wel ja. Anders kijk je beter naar een Eric Johnson strat... ;-)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Een 2ehands custom shop is ook nog een optie. Over het algemeen vind ik de custom shops nog een stuk beter dan de standards of de signature modellen, maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor. Dan zit je wel aan de bovenkant van je budget of wat daarboven.

    Ik verwacht eigenlijk nog veel reacties van mensen die zeggen dat je beter een andere strat cloon kan kopen dan een Fender
    Laatst gewijzigd door apekop; 14 mei 2014 om 18:58
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Een 2ehands custom shop is ook nog een optie. Over het algemeen vind ik de custom shops nog een stuk beter dan de standards of de signature modellen, maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor. Dan zit je wel aan de bovenkant van je budget of wat daarboven.

    Ik verwacht eigenlijk nog veel reacties van mensen die zeggen dat je beter een andere strat cloon kan kopen dan een Fender

    Lijkt mij ook een optie, maar ik kan niet zo goed inschatten wat een goede prijs is voor een custom. Die gaan nieuw van 2700 tot 6000 +.
    en die moet je echt gaan spelen om te kijken hoe deze klinkt. Daarnaast ben ik niet echt fan van de relic uitvoeringen.

    Een niet fender.... Dan denk ik aan een Nash daar heb ik een keer op gespeeld en ik was onder de indruk. Maar ja die relic uitvoeringen hè. Een Haar niet, heb ik wel een aantal keer in mijn handen gehad maar ik weet het niet zo goed met die gitaren.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Voor dat budget zou ik lekker iets laten bouwen, hou je van onberispelijke afwerking dan zou ik voor een Smitty strat gaan, vmbel Eric Smid eens. Volgens mij is hij ook actief op dit forum en wat ik op z'n website zie maakt hij echt mooie spullen. Alles is bespreekbaar en je kan je eigen wensen prima bespreken met hem. Reageert ook supersnel op mails. Gewoon een superbouwer.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Wat Arjan zegt. Ik heb laatst wat van zijn gitaren mogen vasthouden toen ik mijn tele wegbracht voor een afstelbeurt. Hele fijne gitaren en een hele fijne vent, zeker eens langs wippen bij hem; aanrader!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Voor die prijs laat je em inderdaad lekker zelf bouwen in Nl, kun je ieder onderdeel zelf uitzoeken en erop laten zetten.
    Mwa...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Iets heel anders. Heb laatst iets besteld on Amsterdam bij Ferns guitars. Even op zijn site gekeken en hij heeft ook een mooie uitvoering van de strat. Aardige kerel en niet de hoofdprijs.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Warmoth. Hou je nog geld over ook en krijg je kwaliteit waar veel custom shops niet aan kunnen tippen. En niet onbelangrijk, keus te over, je stelt verder ook alles zelf samen. Ik heb ooit een tele in elkaar laten zetten met Warmoth onderdelen, bij een bouwer en ik was nog niet het geld kwijt wat jij als max in gedachten hebt, verre van. Al heel wat gitaren gehad en weer verkocht, maar de Warmoth is op zeker een blijvertje.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top