Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Semour Duncan Seth Lover

    Hallo.

    Weet iemand iets over Semour Duncan seth Lover pickups.
    Voor welke stijl zijn deze geschikt.
    Kan je er rock muziek mee spelen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Op de site van Duncan zelf kan je er alles over lezen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3

    Standaard

    application
    Ultra-authentic, Alnico 2, P.A.F.-type humbucker. Great for country, jazz, blues and classic rock.

    description
    Designed jointly by Seymour and humbucker inventor, the late Seth Lover. Just like the original 1955 P.A.F.s, the SH-55 utilizes a nickel silver cover and long-legged nickel silver bottom plate, butyrate plastic bobbins, plain enamel wire, Alnico 2 bar, wooden spacer, and black paper tape. To be completely true to the original design and tone, the pickup is not wax potted. The tone is vintage P.A.F. The unpotted cover gives a slightly "honky" microphonic quality. Vintage style single conductor cable standard.

    complete setup
    Mostly commonly used in a neck and bridge set. Can be used in the neck with an SH-11 Custom Custom for heavier rock sounds from the bridge position.

    guitars
    For brighter toned instruments. Works especially well with maple and ebony fingerboards. Not recommended for use with ultra high gain tube amplifiers over 50 watts.

    available mods
    Choose nickel or gold-plated cover. Four-conductor cable.

    players
    Joe Perry / Aerosmith (neck & bridge), Gary Rossington & Rickey Medlocke / Lynyrd Skynyrd (neck & bridge), Blues Saraceno, Dweezil Zappa, Sheryl Crow (neck & bridge), George Pajon Jr. / Black-Eyed Peas (neck & bridge), Steve Stevens (neck & bridge)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  4. #4

    Standaard

    Kijk ik help ff


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Kijk ik help ff


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Kijk, da's nog eens neighbourly.
    Maar TS ligt kennelijk te maffen in de warme armen van een ander. Dus heeft voor ongeveer alles oog en oor behalve voor zijn eigen vraag.

    Tenzij in het buitenland en in de warme armen van .......

    Dan zij het het hem vergeven.
    Hé Nitro, wake up!!!

    Vriendelijke groet, Gus

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De seth is een te gekke pup; Ik gebruik 'm voor eigenlijk alles. Je kan er mee gaan tot ongeveer megadeth-achtige levels. Daarna verlies je definitie, power, strakheid en punch. De tone is heel transparant maar toch warm. Het is niet scherp of honky of gritty of sizzly. gewoon, smooth en transparant.

    als je strakker wilt zou ik gaan voor de slash alnico 2 pro. Ja zijn naam staat erop (de onderkant!) maar tis niet alsof je opeens gaat klinken als Slash. Het zijn gewoon fucking goeie pickups. wel de smoothness van een vintage paf achtig element maar strakker, maar niet super hot.

    of de 59/custom als je echt strak wilt rammen en toch die vintage sprankel wilt.

  7. #7

    Standaard

    die seth lover klinkt alsof ik hem wel eens leuk zou kunnen vinden. heeft die een beetje een goede midrange?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kirito Bekijk bericht
    die seth lover klinkt alsof ik hem wel eens leuk zou kunnen vinden. heeft die een beetje een goede midrange?
    wat bedoel je daarmee? als in voldoende mids of als in voicing? Hij heeft behoorlijk wat mids maar niet bizar veel. Gewoon als een goeie paf.

  9. #9

    Standaard

    ik bedoelde veel mids, maar niet bizar veel

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Tis een paf kloon. Pafs hebben altijd veel mids. en de alnico 2 magneet geeft 'm ook een forse dosis mids, maar denk niet dat het een pup is met een overdosis midrange, zoals de custom custom. door bepaalde trucjes toe te passen in de constructie (die ik niet mag vertellen) is het een heel open klinkend element. Misschien zoek ik even een les paul die deze pups even mag gebruiken. heb helemaal geen PAF's meer liggen, die bespeelbaar zijn!
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 17 mei 2014 om 13:16

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top