Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard Gitaren als eerbetoon aan mijn favoriete bar.

    Tijdje geleden dat ik wat van me liet horen, maar ik heb het druk gehad en dus viel het posten hier op gitaarnet er bij in. Wat jullie nu gaan zien is ongeveer twee maanden in de wording.


    Ik ben al meer dan zes jaar trouw naar cafe Barrock in Maastricht gegaan omdat er daar altijd leuke bandjes speelden en er aardige mensen kwamen.

    Tot mijn verdriet leerde ik echter dat de Barrock ging sluiten omdat het niet meer haalbaar was om de tent draaiende te houden, en met het sluiten van de Barrock verdween ook de laatste echte rock kroeg van Maastricht.

    Dit ben ik met de boodschap die op de sluitings dag van De Barrock.

    Ik kreeg van de kroegbaas op de uitruiming dag een stuk tafel blad mee omdat ik vaker tegen hem gezegd had dat ik er gitaren uit zou kunnen gaan maken.


    En zo gezegd, zo gedaan dus.

    Twee telecasters en een Strat kwamen uit die tafel.

    En het is dus de bedoeling dat de inscripties, beschadigingen en brandplekken intact bleven, dit gaan geen netjes afgewerkte gitaren worden. Die grote "Prometheus 1982" inscriptie moest behouden blijven maar was te groot om op een enkele gitaar te krijgen dus deed ik het maar zo.

    De "Pro" Tele en de "Metheus" strat worden dus een setje.

    De tweede Tele, heeft vrij weinig inscripties maar dat stelde me in staat om van die gitaar een wat meer traditionele tele te maken.

    Zoiets als dit dus.


    En dan doen we nu een sprongetje in de tijd naar de dag dat ik de frezingen had gedaan.

    Ik heb ook de controlplate zelf gemaakt hier, een plaatje alluminium bij de locale bouwmarkt zorgde voor het materiaal.

    Weer een sprong in de tijd, hier heb ik de body al voor het grootste gedeelte gelakt.
    [img]https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10153265_566718196775195_3695472557822494006_n.jpg[img]

    En de wide shot laat de twist zien die ik van plan ben hier, dit gaat niet een normale Vurenhouten Telecaster worden...


    Ik had het net al over een plaatje alluminium waar ik het control plaatje uit gezaagd had, nou dat zelfde materiaal heb ik ook voor de neck plate gebruikt en daar is alweer een twist.

    De hals die er hier opzit is alleen voor het uitmeten bedoelt.

    on to part two...
    Laatst gewijzigd door Wouter J; 9 mei 2014 om 19:46
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Deze bodies zijn trouwens heel dun, niet veel dikker dan een Gibson SG. Deze side by side foto van de tele met mijn mahoniehouten tele laat goed zien hoe dun de Barrock tele is.


    Hier ben ik bezig met het maken van de halzen van de Tele en de "Metheus" strat, wat je hier ziet is het verloop van twee dagen werken.












    De "Metheus" strat krijgt overigens ook een paar twistjes, in het bijzonder dat er maar een element in komt te zitten en dat element is het midden element. Dit is om de inscriptie intact te houden.


    Zo dus.


    On to part three.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Van het weekend heb ik me met de inleg bezig gehouden en deze bestaat uit polyester gekleurd met rode inkt (wat een fout was want de kleurstof heeft zich in het hout getrokken waardoor de inleg niet mooi rond uitziet.) Maar het past dan weer wel mooi bij de hele gedachte achter de gitaar.


    Wat de zij stippen betreft ben ik gegaan voor overgebleven plastic raampjes van een bouwpakket die heel fel rood zijn.


    En zo komen we bij vandaag, alwaar ik de hals gefret heb en donkerbruin heb gestained, met uitzondering van de toets natuurlijk.


    Mechaniekjes er op, waarom zijn die dingen eigenlijk in zo'n walgelijke snot groene kleur?


    En het geheel begint meer en meer op een complete gitaar te lijken...




    Ik was daarnet nog bij Guus Arons met deze gitaar en een jongen die mijn gitaar zag bevestigde meteen waarom ik zoveel plezier heb aan het bouwen van een telecaster met zoveel twists. Hij zei toen hij mijn gitaar zag:

    "Zag ik nou werkelijk een telecaster met een Les Paul hals?"

    Daar doe ik het dus voor.
    Laatst gewijzigd door Wouter J; 9 mei 2014 om 19:48
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Echt een gaaf project. Vooral de donkere kleur van de body met patina ziet er gaaf uit. Een soort van customshop finnish met echt patina zonder dat je zelf heel je gitaar hoeft te ver#%#^#ren.

    Mooi project
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    21 september 2005
    Locatie
    Lokeren - België
    Berichten
    90

    Standaard

    Prachtige gitaren en een prachtig eerbetoon aan je stamkroeg.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Wel, de eerste tele is klaar.


    Nu maar even afwachten of er animo is voor iemand deze gitaar te kopen. maar ik vrees het ergste.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    t is anders wel mooi spul aan t worden!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Hey Wouter, ik ben meestal niet zo'n fan van je projectjes ( niet zozeer je vakmanschap maar meer de resultaten ) maar deze tele is wel erg geslaagd hoor. Mooi ding, zelfs met die LesPaul hals er op!

    En inderdaad, leuke kroeg. Ik heb er een paar jaar geleden nog gespeeld. Was een leuke avond
    Jammer dat het dicht is...
    Laatst gewijzigd door pasqual; 16 mei 2014 om 23:55

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Een thinline tele met humbucker en gibson kop, mahonie hals, rosewood toets en 24,75" scale..... Als je die maakt koop ik 'm

    Vind deze ook al mooi hoor!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Het was vandaag mooi weer dus nam ik de gitaar naar buiten en nam wat fotos.





    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top