Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 11 van 11
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Vandaag heb ik heel wat werk verzet aan de hals van de "Metheus" strat, het merendeel van de shaping en de radius is vandaag gebeurd, dus beitels, raspen, veilen en korrel 80 en korrel 120 schuurpapier kwamen vandaag allemaal aan bod om een hele hoop zaagsel te creëren.

    Nou heb ik een paar maanden terug DEZE gitaar gebouwd: de Candy.

    En de Candy en de Methues hebben tweeling broer strat necks een met een omgedraaide kop en de andere dus niet. Maar bij het maken van de hals van de Candy heb ik toch flink wat steekjes laten vallen en dus post ik de fotos van het bouw proces van de Candy en die van de Metheus even naast elkaar om jullie te tonen waar het mis ging en wat ik er van leerde.


    Bij het uitzagen van de hals van de Candy had ik me verkeken over hoe diep de kop moest liggen, dit geeft die hals niet alleen een lelijk uiterlijk maar het is ook een punt van zwakte, ik hoop de Candy nooit met een afgebroken kop te vinden maar het is helaas wel mogelijk dankzij deze blunder van ondergetekende.

    Geen probleem hier, de verdieping ligt een stuk hoger en loopt vanuit de achterkant meteen door.

    En over de achterkant gesproken, de Candy hals dankzij die blunder bij het uitzagen van die kop, ziet er vreselijk uit.

    Dus bij de hals van de Metheus deed ik extra goed mijn best om dat recht te zetten. Het ziet niet alleen beter uit maar het voelt ook beter in de hand.

    Als dit geen verbetering is dan weet ik het ook niet meer.


    22 frets.


    Fender CBS kop maar dan subtiel een beetje aangepast om deze wat sierlijker te maken.


    Nee geen zorgen, de hals pocket is niet scheef gefreesd, de hals ligt los op de body voor de foto, omdat de hals iets te breed is voor de hals pocket, maar dat is met opzet, zo kan ik deze goed strak passend maken.
    Laatst gewijzigd door Wouter J; 19 mei 2014 om 21:34
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top