Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 42
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2004
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    817

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rongear Bekijk bericht
    Wij spelen al een jaar of 7 in ear, doordat de drummer elektronisch drumt (roland td10), zowel de bassist als ik zelf via speakersim spelen, is ons podium geluid nagenoeg nul. We hebben ten allen tijde ons eigen monitorrack mee met a&h mixwizard monitor ,galm en di's ingebouwd stageblock zodat we door kunnen prikken naar of signaal kunnen krijgen van elke pa. Drummer en toetsenist spelen bedraad, bassist en ik zelf gebruiken een wireless set van sennheiser. Allemaal gebruiken we de Westone um2 tweeweg inears. (Nu pro 20 geloof ik) Fantastisch geluid. Mijn gitaargeluid is een issue waar ik mee bezig ben, dit komt niet door de in ear maar meer door de modeling die ik gebruik, maar dat is een hele andere discussie. Gitaargeluid via een in ear systeem kan fantastisch klinken, anders dan rechtstreeks over je speakers, natuurlijk, de beleving is anders, maar wat je er voor terug krijgt aan rust op t podium en ook muzikaal. Vroeger was je blij als je de toetsenist kon horen, nu hebben we geregeld discussies over wat voor geluiden we naast elkaar gebruiken of wat er nu precies gespeeld wordt. Als je je gitaarguid via de in ears niet goed krijgt kun je je afvragen of dit foh wel gaat lukken....
    Kan je wat meer uitleg geven over modeling in dit geval?

    Je gebruikt dus geen amp meer als ik het goed begrijp?
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

  2. #22

    Standaard

    Dat klopt, alles komt uit mijn gt 10, over het algemeen heel bruikbaar, maar gaat naar aantal jaren tweaken en tweaken toch irriteren. Er zijn vast feel betere modelers dan de gt10...Ben overigens de enige in de band die "last" heeft van mijn geluid..... overweeg nu een buizentop (5watt oid) met een iso cab, of twee.... speel nu ook stereo....
    Fender Stratocaster/PEAVEY Classic 30 Head/ Box of Doom/Boss GT10/Blackstar HT drive/Line6 Relay G90

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rongear Bekijk bericht
    Dat klopt, alles komt uit mijn gt 10, over het algemeen heel bruikbaar, maar gaat naar aantal jaren tweaken en tweaken toch irriteren. Er zijn vast feel betere modelers dan de gt10...Ben overigens de enige in de band die "last" heeft van mijn geluid..... overweeg nu een buizentop (5watt oid) met een iso cab, of twee.... speel nu ook stereo....
    Je zou naar modellers uit het nieuwere en duurdere segment (Line 6 Pod HD, Fractal Axe-FX, Avid Eleven Rack) kunnen kijken want die klinken veel beter dan de Boss GT modellen (ik heb een GT8 gehad en momenteel nog een GT6 liggen). Dat bespaart je het gedoe met een buizentop met iso cab en gaat je een betere sound opleveren.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Wij spelen met de hele band in-ear. Werkt bijzonder goed, één tip...werk met dezelfde geluidsman. Het goed inregelen per bandlid vergt wat tijd, aanpassingen werken het beste met iemand die jouw geluid 'snapt'. Daarna worden de settings opgeslagen en ben je bij een volgend optreden nagenoeg meteen gig-ready. Wij spelen allemaal met de Shure SE535, niet goedkoop wel goed.

    We spelen zonder backline en zonder monitoren, zanger/gitarist speelt over POD HD500, ik speel over AMT SS-30 met M13, expressiepedaal en een Palmer PDI-09 als cabsim/DI box. Bassist met Zoom-geval en toetsenist direct out. Alleen de drummer is niet digitaal.
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2004
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    817

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer I. Bekijk bericht
    Wij spelen met de hele band in-ear. Werkt bijzonder goed, één tip...werk met dezelfde geluidsman. Het goed inregelen per bandlid vergt wat tijd, aanpassingen werken het beste met iemand die jouw geluid 'snapt'. Daarna worden de settings opgeslagen en ben je bij een volgend optreden nagenoeg meteen gig-ready. Wij spelen allemaal met de Shure SE535, niet goedkoop wel goed.

    We spelen zonder backline en zonder monitoren, zanger/gitarist speelt over POD HD500, ik speel over AMT SS-30 met M13, expressiepedaal en een Palmer PDI-09 als cabsim/DI box. Bassist met Zoom-geval en toetsenist direct out. Alleen de drummer is niet digitaal.
    Dus dit kost 400€ voor enkel de oortjes? Sluiten ze goed af qua omgevinggeluid? Krijg je er een mooi gitaargeluid door?

    Ik ben momenteel van plan om een 5-10W amp te zoeken die een echt goede sound kan creeëren en dan die doorlinken naar een GOEDE monitor met 15" speaker, iemand tips?

    Langs de andere kant met in-ears moet je zo een zware monitor ook al niet meer meeslepen.
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Ik speel inmiddels bijna 7 jaar DI via in-ears
    Ik speel zo'n zeven jaar inear en ik heb een fantastisch geluid op mijn oortjes
    Wij spelen al een jaar of 7 in ear,
    Wat is er 7 jaar geleden gebeurt dat iedereen toen op inear over ging

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacrow Bekijk bericht
    Dus dit kost 400€ voor enkel de oortjes? Sluiten ze goed af qua omgevinggeluid? Krijg je er een mooi gitaargeluid door?
    Sluiten bijzonder goed af, er zitten legio dopjes bij dus altijd wel een prettig passende. Je kunt ook ear-molds erbij kopen dan passen ze helemaal goed. Geluid is absoluut zeer goed, maar wel een andere beleving ipv een 4x12 die tegen je aan staat te blazen. Met name de bassist mist nog wel de bastrillingen voor het gevoel. De zangers hebben één dopje half eruit om feedback vanuit publiek te kunnen horen. Wellicht dat een area-mic hier een optie voor zou kunnen zijn.

    Grootste voordeel vind ik als we 3 a 4 sets hebben gespeeld, er totaal geen tuut in je oren zit. Dat scheelt enorm ook in de vermoeidheid. En ik heb mijn hele rig in een showmaster 48 case zitten, 230V eraan XLR eraan en gaan!

    Overigens speel ik thuis het liefste rechtstreeks over een (zelfbouw) 1-kanaals 5Watt buizencombo. Basic, maar een o zo dynamische sound.
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer I. Bekijk bericht
    Sluiten bijzonder goed af, er zitten legio dopjes bij dus altijd wel een prettig passende. Je kunt ook ear-molds erbij kopen dan passen ze helemaal goed. Geluid is absoluut zeer goed, maar wel een andere beleving ipv een 4x12 die tegen je aan staat te blazen. Met name de bassist mist nog wel de bastrillingen voor het gevoel. De zangers hebben één dopje half eruit om feedback vanuit publiek te kunnen horen. Wellicht dat een area-mic hier een optie voor zou kunnen zijn.
    Dat "dopje eruit" is bijzonder schadelijk voor het oor waar nog wel een dopje inzit. Vaak wordt de ontvanger twee keer zo luid gezet om dat te compenseren. Koop dopjes met ambient-filter of gebruik inderdaad microfoons om het publiek op te pikken en dit mee te mixen op de inears.

    Je kunt overigens jouw universele oortjes ook om laten bouwen naar gegoten (custom remold reshell) bij bepaalde bedrijven. Dit heb ik ook laten doen en het kost maar rond de €150 en het laten maken (of zelf doen) van oorafdrukken en eventuele verzendkosten want dit kan nog niet in Nederland volgens mij.
    Vote for Pedro!

  9. #29

    Standaard

    Interessante discussie... Ik overweeg ook om InEar te gaan... net als de rest van de band.
    Vooralsnog wil ik wel met mijn Amp blijven spelen...

    Gaat mijn volgende gedachtegang op??? Check???:
    - Mic voor de amp
    - Mic signaal splitten A signaal naar de tafel - B signaal naar eigen mixer (met een D.I.???)
    - Van de tafel wil ik het zaalgeluid, waarbij ik mijn B signaal bij mix.
    - Vanuit de mixer dan naar mijn InEar... al of niet vaste kabel / zender

    Ik lees graag jullie bevindingen...

    Qua InEar
    - Instap model... ervaringen? Prijs van 99,- is niet gek http://www.bax-shop.nl/in-ear/shure-...en-transparant
    - Di b.v. http://www.bax-shop.nl/di-box/behrin...t-details.html
    - Personal Mixer: http://www.bax-shop.nl/analoog-mengp...ix5-mengpaneel
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik gebruik de sennheiser dopjes van 88 euro plus Fischer beltpack alle van Bax, totaal 140 eu.
    M'n set werkt als volgt:
    Sennheiser e906 voor de amp, signaal mic naar een rack waar de rest van de band ook is ingeprikt waarvandaan ik ook een eigen mixer inprik. M'n mic geluid gaat dan naar de zaal tafel
    Simpel maar effectief, kan m'n amp voluit draaien en m'n signaal en de rest van de band mix ik via m'n eigen mixertjes.
    Zo'n monitorsysteem voor mij en de band is wel prijzig, waren totaal 2600 euro kwijt. Maar voordeel is dat we op het podium onze eigen mix kunnen maken en een geluidsman voor de monitoren uitsparen. Daarnaast is het 1x instellen en klaar, je hoeft nauwelijks bij te tweaken op andere locaties.
    Supersysteem!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top