Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 42 van 42
  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door john5 Bekijk bericht
    btw, dikke kans dat TS dit topic al vergeten is. OP is van april.
    Maakt niet uit... ;-) Ik ben net ingestapt en vind dit heel interessant!!!
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door john5 Bekijk bericht
    Ik speel sinds mijn nieuwe band ook in-ear. Totaal nieuwe ervaring maar echt een verbetering. Ik heb sinds kort ook de shure se215, niet het duurste setje maar voor een beginner op dit gebied en als amateur muzikant meer dan voldoende.
    Maar jou idee gaat niet (altijd) werken. Ten eerste ben je alsnog afhankelijk van een geluidsman, de drums moeten worden uitversterkt anders ga je geheid de mist in.
    Het kan onder ideale standifheden wel werken maar je bent op jou manier echt veel te veel afhankelijk van externe factoren.

    Wat wij doen, en zoals het hoort. Gitaren gemiced naar een DI, bass naar DI, evenals vocalen, keys en 2 overhead voor de drums + kickdrum. Kortom alle instrumenten gaan via een DI naar een interface én een stageblock. Via stageblock naar de mengtafel. Vanuit de interface kunnen we op de laptop voor elk bandlid een eigen mix maken in Ableton Live. Via de outputs van de interface gaat hij naar de draadloze (of hardwired) in-ears. Complex verhaal en dito prijskaartje. Maar als het eenmaal ingeregeld en afgesteld is, staat het als een huis. Bij optredens een kwestie van amps op het podium, mics opstellen en een soundcheck doen voor het zaalgeluid. Kost nog geen 10 minuten en het klinkt als een tiet.

    Daarbij moet ik wel zeggen dat we onze vaste geluidsman meenemen en dat we niet aan cafe-optredens doen.
    Aanvullend.... Wij hebben een eigen oefenruimte. Hierin worden de drums compleet gemiked... Dit voor de drummer die al met InEars speelt. Bassist speelt sinds kort ook InEar.
    Resultaat NU al... Bassist heeft zijn amp stuk zachter... waardoor de drummer ook veel zachter (en muzikaler) speelt.

    Vooralsnog is GEEN gitaarversterker op het podium NOG NIET gewenst... maar Zachter kan wel.


    Zijn er hier verder ervaringen me b.v. Dit pedaal??? :
    https://www.youtube.com/watch?v=xVEKWZkNTkI
    Laatst gewijzigd door groovieguitarguus; 9 november 2014 om 10:55
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top