Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Post vervanger voor EMG's

    Ik ben, zoals de titel zegt, op zoek naar een vervanger voor de EMG set in mijn Schecter Devil Custom (mahonie body, maple top, mahonie hals en ebben toets). De reden is dat passieve pickups blijkbaar totaal niet mijn ding zijn. Omdat ik weet dat EMG's een batterij nodig hebben zit ik daar constant mee in mijn hoofd en ben ik continu bang dat ze binnen de minuut leeg zijn. Ook vind ik de klank van de EMG's erg steriel klinken.

    Nu is het zo dat ik een Seymour Duncan Invader in de brug wil steken, maar ik geen idee heb welke pickup daarbij past en welke mijn smaak is. Ik hou namelijk van een stevige treble in de neckpositie. Als ik nu naar mijn mening voldoende treble heb in mijn neckpositie doet de brugpickup pijn aan de oren. Ik zou ook liefst een pickup met voldoende mids hebben, ik heb een gloeiende hekel aan dat typische scooped mid geluid.

    Oh ja, bijna vergeten. Mijn versterker is een Roland Cube 30X die ik op de Brit Combo zet wegens te veel compressie bij de metal, r-fier en dyna amp (kan aan de EMG's liggen). Mijn stijl ligt dicht in de buurt van Opeth.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kirito Bekijk bericht
    De reden is dat passieve pickups blijkbaar totaal niet mijn ding zijn.

    Actieve elementen bedoel je? Maar van dat steriele herken ik wel. Ik heb bij wijze van test ook een set HSS actieve elementen in mijn strat gezet en ik ben er ook niet zo erg blij mee. Clean is het maar steriel en eigenlijk nauwelijks clean te noemen. Veel te veel output. Met gain is het wel redelijk te doen maar ik haast niet meer van een strat spreken qua sound. Ik kijk het nog even aan maar ik denk niet dat het nog wat wordt tussen mij en actieve elementen. Ik zal de antwoorden hier ook even volgen voor suggesties...

  3. #3

    Standaard

    kijk, ik heb al een lotsgenoot
    je hebt trouwens gelijk over het clean geluid, daar zit totaal geen leven in en het ligt niet aan het hout. het is wel vooral de gain die me niet aanstaat. wat ik ook probeer, de klank is zo kil als maar kan

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Er zullen hier wel meer lotgenoten vertoeven ben ik bang
    Ik was vooral nieuwsgierig naar de EMG DG20 set van Gilmour maar om effe te proberen ga ik geen 200,- neerleggen voor een gebruikte set. Mijn huidige set is een Steve Lukather set van OLP, zo'n budget merk van Musicman. Dit zal niet zo bijster veel afwijken van EMG maar kostte maar een fractie. Dusver ben ik er absoluut niet van onder de indruk. Wellicht dat een DG20 set écht veel beter is als deze set, vooral ook omdat er extra truukjes op zitten voor de tone regeling maar ik ben bang van niet. Maar ik ben ook erg benieuwd naar meerdere ervaringen dus ik laat het hier even bij

  5. #5

    Standaard

    geen verdere reacties?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Of van emgs houdt of niet, ik speel al meer dan 10 jaar op een luke 2 en ik vind het geweldig veelzijdige elementen.
    Misschien dat een Seymour duncan setje wat voor je is als vervanger?
    Forumlid orpheo weet meer van elementen en Seymour duncans in het bijzonder. Vraag het hem?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top