Dank u allen!

Wie dat wil, kan het gezeur over de lak zelf beoordelen; eind oktober gaat hij natuurlijk mee naar Barneveld. Ik zal verder ook niet doorzagen over wat er allemaal nog meer mis mee is. Ik wilde zo'n ding, hij doet het, en hij is leuk, daar gaat het om.

De Steamboat is in open G, de Steel Guitar Rag in open D. (Of misschien staat hij intussen een half toontje hoger met al het heen en weer gestem...)
Wat betreft snaren: ik heb een mix-and-match setje gemaakt. Het is een setje elektrische d'Addario's, .009 - .042, waarbij ik de bovenste twee (.009 en .011) er uit heb gehaald, en losse .020 en .056 (behoorlijke dikkerd!) heb toegevoegd. Het zijn dus behoorlijke kabels (.016 - .020 - .024 - .032 - .042 - .056 uit mijn hoofd), maar dat mag ook wel. Je krijgt toch geen pijn in je vingertjes van het indrukken, en je wilt juist dat de boel niet al te makkelijk meegeeft. Vooral die lage D gaat nogal fladderen, dus heb ik (met behulp van de d'Addario Tension Chart en een handige Excelsheet) zelf wat bij elkaar gepuzzeld.