Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Banjo hulp

  1. #1

    Standaard Banjo hulp

    Hey jonges

    Ik ben nieuw hier maar had een aantal vragen. Ik heb gisteren een EKO banjo gekocht voor 5 euro (leek me lach om banjo teleren haha) maar zij er wat mensen die meer info over deze banjo hebben? mij andere vraag was zijn er mensen die banjos opknappen? want er moet wel wat dingen mee gebeuren haha





    Groeten tyler

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Ik zie minstens 1 enorme ontwerpfout die het onmogelijk maakt om het instrument goed af te stellen.
    Zo te zien gebouwd door mensen die ooit wel eens een plaatje van een banjo hadden gezien....

    Verder lijkt het me met deze schade 'beyond repair', die moet een aardige klap gemaakt hebben.
    Dan is er binnenin gegarandeerd nog meer aan de hand.

    Maar voor 5 Euro is dat verlies nog wel te dragen, hoop ik....
    Laatst gewijzigd door RB-1; 28 april 2014 om 20:41
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ook als roeispaan heb ik er weinig vertrouwen in!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    355

    Standaard

    Inderdaad een gehavend ding, maar ik zie het wel zitten. Volgens mij moet het wel lukken en als je het niet meer aan durft heb ik wel interesse in je banjo :-)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    355

    Standaard

    @RB-1 Bedoel je het ontbreken van de trussrod? Afgezien daarvan lijkt het redelijk op een banjo, maar misschien zie ik het fout. Een topinstrument zal het nooit worden. Lijkt overigens een te zijn met een korte mensuurlengte.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Nee, in het algemeen doel ik op veel meer facetten van de constructie die niet deugen.

    Ik meen dus echt wat ik schreef, het lijkt er op als of de bouwer(s) ooit eens een paar foto's van een banjo hebben gezien en toen hun fantasie de vrije loop hebben gelaten.

    Een van de dingen die echt niet kunnen zijn die hooks met een knik er in.
    Daarnaast ligt het punt waarachter de bracketnuts zitten, veel te ver naar buiten.
    Lang voordat dat het vel een beetje in de buurt komt van de spanning die het zou moeten hebben, zijn deze brackets al rechtgetrokken en wijst krachtvector dus naar buiten.
    Dat betekent dat bovenkant van de tensionhoop naar buiten wordt getrokken en als het ware open gebogen gaat worden. Want deze tensionhoop ziet er ook nog eens eng dun uit.
    Dat is de reden dat bij een goede (en dat hoeft echt geen top instrument te zijn) banjo de brackethooks strak langs de tensionhoop en recht naar beneden lopen.
    Het lijkt er op of men inplaats van de juiste shoeplates tailpiecebrackets heeft gebruikt. Beginnersfout...
    In ieder geval krijg je het vel nooit op de benodigde spanning. Je houdt dan een zwak, hol en plopperig geluid.

    Hier zie je hoe het wel moet:
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    355

    Standaard

    Je moet het denk ik ook niet vergelijken met een "echte" banjo, maar er moet toch wel weer een bespeelbaar ding van te maken zijn. Zelfs als vervolgens blijkt dat het geluid zal tegen vallen. Ik zie dit meer als een projectje om je eens mee te vermaken als het zulk weer is als vandaag (druilerige toestand).

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Party

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ErikH Bekijk bericht
    Je moet het denk ik ook niet vergelijken met een "echte" banjo, maar er moet toch wel weer een bespeelbaar ding van te maken zijn.
    Voor mij zijn dat twee dingen die elkaar uitsluiten...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ErikH Bekijk bericht
    Ik zie dit meer als een projectje om je eens mee te vermaken als het zulk weer is als vandaag (druilerige toestand).
    Ik ben vandaag lekker buiten geweest...
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    355

    Standaard

    Ik zie de funfactor dan wel weer van zo iets, meer als spielerei. Ik heb ook een kleine verzameling kleine casio keyboardjes uit de 80's. Niet erg functioneel, maar wel grappig om af en toe mee te klooien :-) Beetje hetzelfde idee.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    355

    Standaard

    Topicstarter is overigens niet meer terug geweest lijkt het. Dat ding zal binnenkort wel op marktplaats verschijnen of zo :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top