Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard EMG 81 in passieve gitaar installeren. Need help

    Gegroet mijn vrienden. Ik heb een Ibanez RGR321EX met passieve pickups, en kon recent niet weerstaan aan de verleiding van een EMG81 (actief) die te koop stond, en heb deze gekocht. Ik wil deze graag in mijn Ibanez plaatsen (met nog een andere actieve pick up waar ik nog niet aan uit ben) en dacht dat dit plug en play zou zijn, maar dit blijkt niet het geval te zijn. Na wat verder te hebben gegoogled, heb ik vernomen dat ook mijn volumeknop anders zou zijn, en dat er zo nog een ander "tussenbakje" tussen gesoldeerd wordt. Zo tussen de pickups en de toggleswitch zelf. Iemand hier enige ervaring mee?

    Greetz
    -mega_stihl

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    De EMG's moeten 25k potmeters hebben. Passieve humbuckers hebben meestal 500k potmeters. Die moeten dus vervangen worden. Ook de jackplug moet je vervangen voor een stereo exemplaar als je EMG's gebruikt. Met een stereojack gebruikt de EMG alleen spanning als je kabel ingeplugd is. Als je de standaard mono plug zou laten zitten trekt ie continu stroom van je batterij.

  3. #3

    Standaard

    Good advice! Thanks! Is het aansluiten van de pickups dan hetzelfde voor de rest? Aan de toggleswitch bedoel ik.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Ligt aan de kleurcodes. Je kunt het beste even een wiring diagram voor EMG's op internet zoeken, dan weet je waar je welk draadje op aan moet sluiten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top