Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1

    Standaard Bare knuckle pick-ups in een Sheraton II

    Iemand ervaring met de stormy monday pick-ups van BKP?
    Vind de srandaard pick-ups niet je dat in mijn epiphone Sheraton wil een wat betere gearticuleerde toon er uit krijgen ....
    Speel vooral blues, rock....
    Shoot! ;-)

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Gearticuleerd, blues, rock, semihollow: daar zijn Stormy Mondays wel op hun plaats ja. Mules zijn net iets pittiger, directer, hangt er een beetje vanaf hoe je speelstijl en voorkeur is welke je beter uitkomt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Als je blues en rock gaat spelen, zou ik de Mules kiezen. Ik heb ze in mahogany Saint Blues Mississippi Bluesmaster zitten. Klinken mooi en zijn erg allround.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4

    Standaard

    Meer output bij de Mules? Of eerder snappier?


    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Nou, ietss meer trebly dan snappy. Ik heb de Mule ook wel eens in een semi hollow gehad. Tikkie meer rock. Stormy Mondays zijn net iets meer allround bruikbaar voor low tot medium gain naar mijn idee.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Je kunt met beide niet fout gaan. Ik heb persoonlijk geen ervaring met Stormies, maar ik zit ook op het BKP-forum and weet derhalve dat het prima pickups zijn voor een ES. Ik vind overigens Mules wel redelijk allround. Gebalanceerd met een lekkere crispiness en kunnen behoorlijk wat gain aan. De bridge heeft aardig wat midhoog en hoog. Ik draai - ligt eraan welke amp op welk volume - soms mijn tone een tikkie terug. De neck is één van de beste neckpickups die ik heb gehad. De tussenstand is heerlijk transparant en met de juiste amp quite funky.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7

    Standaard

    AMP is een fender blues deluxe

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gisteren nog met de Mules-loaded St. Blues gerepeteerd op een Blues Junior en dat klonk toch weer verdraaid lekker.
    Wil je iets meer mids, een ronder hoog en een tikje compressie, dan zou je ook een combi als Abraxas/Mule-neck kunnen overwegen. Beide AIV-magneet en werken goed samen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9

    Standaard

    Het wordt er niet makkelijker op zo ;-)
    Denk dat ik toch voor de stormy monday ga.
    Als ik dan toch vervang....
    Origineel pots en bekabeling behouden of is dat doodzonde...



    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

  10. #10

    Standaard

    Ok
    beslissing is genomen.
    Setje BKP MULE's erin en de pots vervangen door cts-pots.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top