Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Pickup herkennen?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard Pickup herkennen?

    Ik kan binnenkort tweedehands een gitaar ophalen waar twee extra elementen bijgeleverd worden. Eén ervan is een Rio Grande, de andere onbekend. Is er een manier om op het zicht erachter te komen wat voor ééntje het is?
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Bij de Rio Grande staat het achterop. Van de onbekende pickup is het mij onbekend.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3

    Standaard

    Da's alvast de helft van het probleem opgelost.

    Misschien is dit de andere helft:
    Kijk eens bovenop. Seymour D schrift het vaak tamelijk exhibitionistisch bovenop. TVJones ach, het zijn er ook zoveel hè?

    Wat denk je, zou een goede foto wonderen doen? Nòg een clou, sommige humbuckers komen vier draadjes uit.
    Als ie wat groter is uitgevallen, en als ie een draaiend deel heeft met een schakelaar met 33 en 45 erbij, dan is het een pick-up, maar die doet niet veel op je gitaarversterker.

    Wat zei Jules Deelder ook al weer? Binnen de perken zijn de mogelijkhedén eindeloos, volgens mij.
    Gaat het herkennen van de gitaar je makkelijker af?
    Vriendelijke groet, Gus

    Eens kijken wie er nog iets aan deze interessante discussie kan bijdragen. Durf nog maar eens te zeggen dat er hier niks gebeurt op GN.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Deelder heeft gelijk natuurlijk maar dan moet je wel de perken beperken tot dingen waar magneten met een draadje in voorkomen. Voor een humbucker bijvoorbeeld, wijst een aarde mantel al snel richting Paf met allure om nog maar te zwijgen van de kleuren van de draadjes die vaak zijn terug te herleiden naar de fabrikant mits je weet wat die draadjes doen.
    Voor een single coil verwijst een aarde mantel naar de fabrikant die er niks van snapt hoewel een P90 daar een prettige uitzondering in kan zijn.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Ik heb het niet duidelijk gemaakt in mijn startpost, maar het ging er mij natuurlijk om of het op één of andere manier mogelijk is om op uiterlijk iets van dat onbekende element af te leiden. Wellicht had ik mijn gezonde verstand moeten laten spreken en wat Deelder lezen. Dat maakt het natuurlijk des te spannender. Bedankt voor de input!
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top