Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard London city spitfire mk2 upgrade

    Hallo,

    Ik speel vaak op mijn mexicaanse strat maar mijn allereerste gitaar de london city speelt ook echt wel lekker.

    Deze heeft jumbo frets en een hele dunne hals met een donker, ik denk niet echt rozen fretbord.

    Zij er hiem mensen die ervarig hebben met het upgraden van de elementen van deze gitaar? Ik vind ze nogal vlak klinken en aangezien de gitaar wel goe speelt wil ik deze misschien wel vervangen.

    Ik weet alleen niet goed welke elementen!
    De pot's zijn bij het laatste onderhoud al vevangen omdat ze begonnen te kraken. De gitaar is inmiddels nu 12 jaar oud :-)

    Wat ik zoek is het vette strat blues buizengeluid! Alla srv, mayer, hendrix, -> check everyday i have the blues van j. Mayer.



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #2

    Standaard

    Je kunt ook eerst eens proberen wat te experimenteren met de hoogte van de elementen, kan soms ook nog behoorlijk wat verschil maken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Kan je daar iets meer over vertellen? zijn er bv wetten die er voor opgaan of pakt het op elke gitaar weer anders uit?
    Ik ben ook wat aan het klooien met de hoogte van de elementen en kan bijna het verschil niet meer horen.
    Bij mij gaat het om dat de attack nogal vel is en mijn gedachte was om dan de elementen wat lager te zetten maar had het idee dat hij dan alleen maar feller word.

  4. #4

    Standaard

    Er zijn richtlijnen op se site van fender maar daar staat niet bij welke hoogte welk geluid geeft :-)!




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Kan je daar iets meer over vertellen? zijn er bv wetten die er voor opgaan of pakt het op elke gitaar weer anders uit?
    Ik ben ook wat aan het klooien met de hoogte van de elementen en kan bijna het verschil niet meer horen.
    Bij mij gaat het om dat de attack nogal vel is en mijn gedachte was om dan de elementen wat lager te zetten maar had het idee dat hij dan alleen maar feller word.
    Heb zelf ook maar wat aangekloot, heb geen idee wat 'gangbaar' is. In mijn strat met Texas Specials wilde ik in ieder geval m'n brug-element wat minder scherp hebben, dus heb deze iets naar beneden gedraaid. Gaf een subtiel verschil, voldoende voor mij in ieder geval

  6. #6

    Standaard

    London City elementen zijn budget elementen, hoe kan het ook anders bij dergelijke nieuwprijzen.
    Zeker de moeite te investeren in nieuwen.
    Dé stratsound vind ik, is het middenelement. Daar kun je een dure stoppen, afhankelijk van je voorkeur.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  7. #7

    Standaard

    Een dure ........ Ja geen probleem maar welke dan? Elementen kan je niet testen voor je ze koopt he!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #8

    Standaard

    Las eens een artikel in de Gitarist. Was een strat-elementen shoot-out. Kan je niet helpen aan een nummer of jaartal.
    Frahlins, herinner ik me, klinken goed in een donkere/muffe strat, dwz dat ze erg helder zijn denk ik. Verder weet ik er niets van af.
    Laat je voorlichten in een muziekzaak.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  9. #9

    Standaard

    misschien dat je wat met seymour duncans kunt. persoonlijk lijkt hun hot stack me wel wat, al ken ik te weinig van single coils om te weten of het echt een goede is

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Kan je daar iets meer over vertellen? zijn er bv wetten die er voor opgaan of pakt het op elke gitaar weer anders uit?
    Nou... wetten. Daarvan hebben we er al genoeg in NL

    Behalve met de output doet de afstand van elementen t.o.v. de snaren ook iets met de klank. Maar er is nog meer: stringpull.

    Als snaren te dicht op een element zitten kunnen de snaren door de elementen letterlijk aangetrokken worden, met in het meest extreme geval vals klinken en aanlopen tot gevolg. Echt een 'wet' voor de minimale afstand is er niet, want dat is ook afhankelijk van de sterkte van de magneet.

    Als vuistregel wordt doorgaans minimaal 2 à 2,5 mm afstand gehouden en dat is met de snaren ingedrukt op de hoogste fret. Dichter op de snaren moet je met de pooltjes niet gaan.

    Als je dit in acht neemt, is het verder vrij naar smaak wat je met de elementhoogte doet.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top