Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Dot inlay lijmen

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard Dot inlay lijmen

    Ik ben vandaag tegen iets aangelopen en vroeg me af of dit kwaad kan. Moet je dot inlay's vastlijmen op de hals? Ik kan me namelijk voorstellen dat als de inlay redelijk strak in het boorgat zit en er een laag verf overheen gaat dat ie redelijk blijft zitten. Nou weet ik dit niet helemaal zeker dus ik dacht, kan iemand mij hier raad over geven? In mijn eigen thread heb ik het al een beetje beschreven op de laatste pagina:

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...perstrat/page5
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik zou hem zeker lijmen, de lak wil nog wel eens in een later stadium los laten van de dot en als je de dot gelijmd hebt dan gaat tie in ieder geval nergens naar toe
    life sucks and then you die

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Laat me raden je hebt de dots erin gedrukt en ze komen er niet meer uit.


    haha ik heb gelijk. Wedden dat 9 van de 10 bouwers dat probleem wel eens heeft gehad?



    Ik heb ze er altijd uit gehaald met een heel scherp mesje. Omdat je de toets toch nog moet naschuren zou je de dot en de randjes van het gat een beetje in kunnen smeren met heel licht verdunde titebond. CA lijm laat op veel houtsoorten hele lelijke vlekken achter (het gebied waar het intrekt wordt donker) dus daar zou ik niet aan beginnen.


    Een heel lief sapje van titebond zou ik proberen. En verder, al mocht de dot er eens uit vallen, dan zou je'm dan erin kunnen lijmen.
    Weet je zeker dat je de dots niet verder ín het gat kan douwen? Dan wordt het een vervelender verhaal.

    Uitboren (klein gaatje in dot maken en eruit halen met een tangetje of een houtschroef of je tapt er schroefdraad in ofzo) en niewe dots kopen kan ook nog.



    Leuk he je eerste gitaar!!!! <3 <3 <3
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Goed sterk plakband op je dot en dan recht omhoog trekken.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    of superlijm aan het eind van een potlood en dan mee trekken
    life sucks and then you die

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Leuk he je eerste gitaar!!!! <3 <3 <3
    Verrekte vuile vieze @#$% gitaar! Neej geintje. Foutjes als deze vallen best mee. Het is dom en onhandig maar het is niet definitief lelijk of kapot ofzo.

    En bedankt voor alle tips trouwens!
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Zijn er trouwens nog specifieke do's en dont's m.b.t. lijm waarmee je de dots definitief in de hals lijmt ofzo? Kan dit gewoon met houdlijm?
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    150

    Standaard

    Ik doe dat altijd met secondelijm, dots van een kunststof hechten niet geweldig met houtlijm volgens mij.
    Pas wel op met secondelijm want het trekt zo in je toets met een donkere vlek als gevolg die je er slecht uit krijgt.
    Ik doe meestal een klein druppeltje op een satéprikker om het aan te brengen voornamelijk om vlekken te voorkomen. En niet teveel gebruiken natuurlijk.
    If at first you don’t succeed, destroy all evidence that you tried. - Josh Homme
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...plaatmateriaal
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-strat-achtige

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top