Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 20 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 195
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Kromtrekken zou ik niet zo bang voor zijn. Direct na het zagen tussen twee dikkere planken met lijmklemmen vastzetten dan blijft het vast wel goed totdat je de top gaat verlijmen en op de body lijmt.

    Volgens mij woon jij in de buurt van forumlid Grizzly. Die heeft een hele goeie lintzaag. Misschien wil hij hem wel voor jou verzagen. Je kunt hem altijd even via PM benaderen.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Kromtrekken zou ik niet zo bang voor zijn. Direct na het zagen tussen twee dikkere planken met lijmklemmen vastzetten dan blijft het vast wel goed totdat je de top gaat verlijmen en op de body lijmt.

    Volgens mij woon jij in de buurt van forumlid Grizzly. Die heeft een hele goeie lintzaag. Misschien wil hij hem wel voor jou verzagen. Je kunt hem altijd even via PM benaderen.
    Das een goede tip! Daar kan ik wel wat mee! Grizzly woont niet echt naast de deur maar 125km ver. Dus dat gaat hem even niet worden.
    Ik heb ook nog gedacht om het met de handzaag te doen en dan misschien 2 metalen malletjes te maken die de zijkanten bedekken waardoor ik alleen de dikte van het zaagblad ertussen houd. Of klinkt dit nu heel gek??

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Een esdoorn top met de handzaag bookmatchen? Ik zou er niet aan beginnen. Ik denk dat je sneller 2 x 125 km kan rijden of je moet al een eerste klas handzaag hebben.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Altijd bereid om een mede forumlid uit de brand te helpen , maar ik ben vanaf deze week met vakantie en ben pas 10 juni terug. Daarna. . . . ge zijt welkom.

    edit:
    Bij dosse gezaagd hout is het niet denkbeeldig dat de boel krom trekt als je het tot 6mm terug zaagt. Daar heeft die timmerman best wel een punt.

    Een verlopende zaag is een kwestie van je lint op de juiste plek zetten, vlijm scherp zijn, de lagers nauwkeurig afgesteld en de juiste spanning erop hebben staan. Een goede timmerman moet dat toch wel kunnen.
    Laatst gewijzigd door grizzly; 5 mei 2014 om 20:53
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk bericht
    Altijd bereid om een mede forumlid uit de brand te helpen , maar ik ben vanaf deze week met vakantie en ben pas 10 juni terug. Daarna. . . . ge zijt welkom.

    edit:
    Bij dosse gezaagd hout is het niet denkbeeldig dat de boel krom trekt als je het tot 6mm terug zaagt. Daar heeft die timmerman best wel een punt.

    Een verlopende zaag is een kwestie van je lint op de juiste plek zetten, vlijm scherp zijn, de lagers nauwkeurig afgesteld en de juiste spanning erop hebben staan. Een goede timmerman moet dat toch wel kunnen.
    Hij had de beste lintzaag van het dorp hier zei hij en tevens ook de grootste, maar toch durfde hij het niet aan.
    De plank is 19,5mm dus met zaag verlies van ongeveer 3mm meegerekend houd je dan ongeveer 8mm over welke ik dan nog moet vlakken naar 6mm. Althans dat is het idee. anders wordt het gewoon meer dan de helft van het hout weg schaven (ook al is dat erg jammer ). Klinkt goed zo'n lange vakantie! geniet ervan! Maar ik hou het zeker in mijn achterhoofd mocht ik tegen die tijd nog geen oplossing gevonden hebben.

    Vanavond in ieder geval even bij een vriend gebruik gemaakt van de kolomboor om een gatenkaas van de body te maken. Toch altijd jammer van al dat hout dat je dan weer ziet verdwijnen! Maar voor een goed doel!! Zal van de week nog wel een foto plaatsen.
    Echter nog wel een kleine blunder begaan met de beitel. De verkeerde kant op geslagen waardoor er een stuk afschoot bij het randje waar ook de strap pin komt. Maar goed dit moet ik even lijmen zodra mijn bestelling van GS binnen is! Die zijn helaas nu even met vakantie
    Al doende leert men!

    Rik

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Met vallen en opstaan Rik,. . . .net als ik.
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk bericht
    Met vallen en opstaan Rik,. . . .net als ik.
    Zo is het maar net. Kan niet verwachten dat alles bij een eerste bouw perfect verloopt...ook al wil ik dat misschien wel...

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Vanmorgen weer even wat gefreesd. Ik had niet heel veel tijd dus bijna klaar met 1 van de cavities. Mijn frees was alleen niet diep genoeg maar dat komt wel weer goed.
    Ook een foto van het foutje met de beitel erbij. Gelukkig kan ik hem mooi vastlijmen maar ik moet even wachten tot de bestelling van GS binnen is daar zit de lijm ook bij namelijk!

    Hieronder het foutje:



    Voor ik begon met het frezen van de onderste cavity:



    Na het frezen:



    De holte is nu 25mm diep dus daar gaat ongeveer nog 5mm verder uit. Maar komt van de week wel weer als ik wat meer tijd heb.!

    Rik

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Hoe diep is het foutje? Misschien kun je de body iets dunner maken.
    Ziet er goed uit :-) !
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Hoe diep is het foutje? Misschien kun je de body iets dunner maken.
    Ziet er goed uit :-) !
    Bedankt!!
    Het stuk wat er afgevlogen is heb ik nog wel gewoon en past perfect. Dus ik denk dat als ik het lijm je er bijna niks meer van ziet. Gewoon goed klemmen met een ander blokje hout erboven op.
    Verder is de dikte van de body nu net iets (paar honderdste) onder de 38mm dus die dunner maken wil ik eigenlijk niet. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt

    Rik

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top