Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Boston Nitro spuitbussen

    Diverse (web-)winkels verkopen deze spuitbussen (in een zeer beperkt aantal kleuren helaas) en ik heb met erg goed resultaat zelf de primer, zwart en blank gebruikt.
    Mijn vraag is dus niet over de kwaliteit, maar over de kleuren. Ik kan op internet nergens een sheet met de kleuren vinden. Er zijn nog 2 RAL kleuren dus dat is makkelijk, maar precies degene die ik wil weten is de Vintage White.
    Wat ik eigenlijk zoek is gewoon echt wit (alpine wit zeg maar), maar ze hebben alleen Vintage White. Heeft iemand dat al eens gebruikt en hoe is het ongeveer? Als vergeeld / oud wit? Dat zou jammer zijn.
    Het liefst zou ik gewoon Boston gebruiken, omdat me dat prima bevalt en omdat ik een beetje huiverig ben om een ander merk er doorheen te gebruiken. Of kan ik toch gerust elders zoeken naar Alpine White?
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Nitro vergeelt toch als je er nog maar naar knipoogt, dus wat maakt het uit?
    check eens bij non-paint-store, gewoon nitro intypen in het zoekvenster, dan kom je blank, zwart en wit tegen, in mat en glanzende uitvoering, en grijze primer. Voor geen geld.
    en echt dumbass proof. je moet echt je best doen om daar druipers mee te krijgen !


    Ik heb daarvan het wit liggen voor de princess, nog geen ervaring met de zwart en witte spuitbus, maar blanke lak ging geweldig goed !


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Waar woon de gij?



    Utrecht --> Swaak --> Montana spuitbussen (NIET de gouden). Een heel schap (zeker 60 kleuren) NITRO spuitbussen waaronder zeker 8 varianten wit. En een godsgruwelijk mooie vlaamse kassabediende waarvan ik laatst een erg lieve knipoog kreeg.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Dat is gewoon een zenuwtrekje dat ze heeft.

  5. #5

    Standaard

    Okee dank! Dus als het gewoon nitro is moet het er gewoon overheen kunnen? Dan kan ik dus idd wat verder kijken naar andere merken/winkels.

    Waar het mij in eerste instantie om ging is of die Vintage White echt zo creme is als een vergeelde Les Paul? Of toch behoorlijk wit?

    En dat nitro zo snel vergeeld ben ik toch niet helemaal eens hoor. De 70s en 80s LP Customs idd die ik heb of had waren idd erg vergeeld. Maar de 90s studio's zijn tegenwoordig nog behoorlijk wit hoor.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    En dat nitro zo snel vergeeld ben ik toch niet helemaal eens hoor. De 70s en 80s LP Customs idd die ik heb of had waren idd erg vergeeld. Maar de 90s studio's zijn tegenwoordig nog behoorlijk wit hoor.
    Leg daar maar eens een nieuwe witte gitaar naast.
    Ik zie toch veel eierschaal kleurige studio's voorbij komen, als je dat zoekt op google ...

    En waarom zou een gitaar van 25 jaar oud geler zien dan een die slechts een paar jaar jonger is?



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Leg daar maar eens een nieuwe witte gitaar naast.
    Ik zie toch veel eierschaal kleurige studio's voorbij komen, als je dat zoekt op google ...

    En waarom zou een gitaar van 25 jaar oud geler zien dan een die slechts een paar jaar jonger is?



    s.
    Nou ja, maakt niet uit. Ik ga er geen welles-nietes gedoe van maken. Ieder zijn mening. Ik heb in 25+ jaar enkele dozijnen aan LPs gehad en dat is gewoon mijn visie. Ik ben het btw volkomen met je eens dat als je er een witte naast legt dat er zeker verschil te zien zal zijn. Maar dat was slechts een voorbeeld doet er verder niet toe.

    Het ging mij, nogmaals, in dit topic voornamelijk om de Boston Vintage White kleur. Of die echt erg gelig/creme is. That's it.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Bij Guitarsupplies in Zevenbergen kan je ook kleur op aanvraag kopen. Dan moet je de RAL code opgeven (in jou geval zal dat iets van 9001 of 9010 zijn ofzo) en dan kan je nog kiezen of je die seethrough of dekkend wilt hebben.
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    9010 veuls te wit. 9001 erg fransje bauerig creme. Kleuren zijn ontzettend lastig, ik zou raad vragen bij een winkel/ vakman.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    9010 veuls te wit. 9001 erg fransje bauerig creme. Kleuren zijn ontzettend lastig, ik zou raad vragen bij een winkel/ vakman.
    Toevallig dat ik hier ook nu mee zit, de gretch white falcon, laten we voor het gemak een nieuwe nemen. Welke ral code heeft die ongeveer? Ik denk zelf dta ik voor olympic white moet gaan maar heb geen flauw idee of dat in de buurt komt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top