Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 35 van 35
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Snap dat de suggesties niet zijn wat je wilt, maar je kunt er wel evt. defecten mee uitsluiten?

    Je schrijft dat je de levels van de triaxis al flink naar beneden hebt moeten gooien. Als je met deze lage levels je eindversterker aanstuurt zonder PP, is dit dan wel goed, of is het gebruik van deze lage levels het probleem?

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Het lijkt vooral bij de filter routing 7 (F1+F2 -> dist) 'veel' volume te verliezen. Zodra ik in de auto-wah patch de filter routing wijzig, komt het volume ook bij.

    Ik ben toch weer terug bij:
    Guitar -> PP
    PP send -> TriAxis -> PP return
    PP aux -> G-Force -> PP aux return
    PP -> 2:90 -> Cab

    Het lijkt erop dat de PP genoeg headroom heeft maar simpel weg niet de interne versterkings factor. Als ik in de patch de send/return (mono/TriAxis) aanzet en stel de TriAxis in op een aardig volume - gaatie als een beest. Ik heb nog niet met alle variaties aan PP effecten geprobeerd maar het lijkt nu toch wel aardig te werken. Ik maak op de TriAxis waarschijnlijk een bypass patch waar ik ook gelijk wat kleur in het signaal kan zetten (PP icm 2:90 is soms wat vlak). Het was dus (waarschijnlijk) puur een level issue waar ik tegen aan zat te hikken. Blijft altijd een eeuwig getweak met zoveel gain-stages... en dan nog de patches onderling op de goede sterkte krijgen...

    Dennis, bedankt voor het mee denken, wordt gewaardeerd.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #33

    Standaard

    Ik hoor dat het al is opgelost ;-)

    Van wat ik me nog kan herinneren is dat de Triaxis wel een enorm uitgangsniveau heeft. Ik moest destijds bij de 4-cable methode en mijn Lexicon MPX-G2 de output van de Triaxis ook dichtdraaien om er goed en zonder vervorming uit te komen.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 4 mei 2014 om 20:09

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Mooi als het is opgelost!
    Mijn ervaring is dat de chorus het eerst overstuurt bij te hoge levels, dus zolang die niet overstuurt is het level nog niet te hoog.

    Zou toch nog best kunnen dat de triaxis op een pittig niveau te veel uitstuurt; is bij mijn soldano en mijn mesa namelijk ook zo. Ben daarom blij met mijn PP die voorzien is van een pre-loop return ingangsvolume regelaar, en een output regelaar, met deze combinatie kan ik de PP voor elke versterker goed afstellen.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ja, is wel zeker dat de TriAxis heeeel hard kan uitsturen. Hij staat nu net boven de 1! Dan geeft-ie ongeveer door wat erin gaat - in- en uit schakelen van de loop heeft geen volume verschil. Betekent ook dat de 2:90 heeel veel signaal kan hebben op zijn inputs!
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top