Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1

    Standaard Is er leven na de dood?

    Wie speelt er nog steeds met een 19" rack en waarom?

    Ik speel zelf stereo en dat met de volgende setup:

    - Vintage Revolutions analoge FX-unit met
    - GT Trio Preamp/Lex Bos Superdrive in de seriële pre-loop van mijn Vintage Revolutions FX-unit
    - Lexicon Reverb in de parallelle post-FX
    - Ernst Flieck 2x50W power-amp (EL34)
    - 2x 2x12" Paul Lenders cabinet

    Ik daag je uit voor een sound-test ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 20 april 2014 om 22:30

  2. #2

    Standaard

    Ik hou van compact en toch veel mogelijkheden. Met mijn rack en 1x12 kastje ben ik niet meer ruimte kwijt als een combo. Mijn egnater heeft vier volledig gescheiden kanalen. Daaronder een engl eindtrap. Een lade met wat basis effecten en een voodoolab groundcontrol en gcx switcher om de boel midi aan te sturen. Juist omdat alles in een rack zit ben ik in 5 minuten klaar met opbouwen.

    Ik heb ook wel op een top met 4x12 gespeeld. Hoop gesjouw, met effecten veel extra rommel en aansluitwerk.

    Dus voor mij vooral het gemak dat maakt dat ik alles in een rack heb.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.266

    Standaard

    +1
    een Digitech GSP1101 met een Marshall 120/120 en een 4x12 cabinet.
    Kleinst denkbare rack, staat binnen 5 minuten.





  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Telt dit ook:

    Engl Morse ->Rack met Torpedo live, Fischer In ear, switcher met wat pedalen -> 1x12

  5. #5

    Standaard

    Naylor combo met intellifex in de fxloop.

    Lekker compact

    Combo, gitaartje in gigbag en 2 units racktasje.

    1xlopen en binnen 2 minuten klaar voor gebruik!
    1 pedaaltje om clean/lead te switchen en 1 rocktron midiswitcher voor de intellifex.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Niks compact... lekker 14 HE rack stereo setup!! Alles staat klaar als ik er ben, hoeft alleen mijn gitaar in te prikken

    - Furman Powerconditioner
    - Decimator ProRackG
    - Marshall JMP-1
    - Boss GX700
    - Line6 ModPro
    - Yamaha SPX 90
    - Roland SDE 330
    - Rane linemixer
    - Voodoo Lab GCX
    - Pedaltray met Red Snapper, Tubescreamer, Voodoo Vibe en Flatliner Pro
    - Advance TA70 poweramp met EL34 buizen erin
    - 1 HE vrij gelaten voor een DBX 160A of X

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Een paar weken geleden stond mijn rack nog te loeien (6 HE, foto's in het topic) maar ik heb het ontmanteld en wacht op een 2 HE softcase om voorlopig met alleen de Axe-FX Ultra te spelen. Ik heb getwijfeld om m'n Egnater Armageddon in de set te houden maar na een aantal tweak sessies klinkt de Axe ook erg overtuigend.
    Reden om weer compact te gaan is omdat ik geen pedalen heb (degene die in m'n rack zaten horen eigenlijk op het aparte pedalboard) en voorlopig wil ik nog eens met alleen de Axe spelen om te besluiten welke effecten me nou uiteindelijk niet bevallen. Dat waren namelijk eerst wah, chorus en flanger, maar na het tweaken heb ik goede wah en chorus sounds gemaakt. Alleen voor een flanger ga ik geen rack meeslepen. Bovendien heb ik dus nog geen flanger pedaal XD.

    Mijn rack wordt dus 2 HE Axe-FX, met een willekeurige poweramp (Armageddon, ENGL 930/60 of wat er beschikbaar is in de repetitieruimte) en ENGL 212 cab. Of over FRFR speakers met IR.

    @ateng: als ik mensen zou hebben om te sjouwen zou ik ook wel zoiets moois maken . Maar als je zelf moet sjouwen en opbouwen/afbreken ga ik liever compact.

  8. #8

    Standaard

    @ateng....met die rane mixer maak je een mix tussen je wet en je dry signaal?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    @ateng: als ik mensen zou hebben om te sjouwen zou ik ook wel zoiets moois maken . Maar als je zelf moet sjouwen en opbouwen/afbreken ga ik liever compact.
    Hahaha ja dan zou ik ook voor compact gaan als ik dat allemaal mee moest sjouwen!
    In mn vorige band had ik alleen een Vox Tonelab SE mee en thats it! Rechtstreeks inpluggen en gaan met die banaan.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danee Bekijk bericht
    @ateng....met die rane mixer maak je een mix tussen je wet en je dry signaal?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    De Boss GX700 heb ik in serie achter mijn pre-amp hangen en de rest heb ik inderdaad parallel staan via mijn line mixer want anders verzuipt mijn gitaar in de effecten en zo heb ik ook geen last van tonesuck.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top