Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard Morbid Angel - Desolate Ways cover



    Weer eens wat opgenomen.
    Heb nooit zo veel met mijn akoestische gitaar gedaan. Maar had van de week zin om daar eens op te spelen en toen kwam ik dit nummer tegen. Ook nooit met vingers gespeeld, dus ik heb inmiddels al een aantal blaren op mijn vingers

  2. #2

    Standaard

    Hi Jasper,
    Bloed, zweet en blaren is iets, dat niet alleen over ballet gaat.
    Ik heb het een aantal keer in de gaten gehouden, maar die reactie waardoor je misschien op een constructieve manier over je gitaarspel gaat denken, iets - zeg maar - waardoor je weer een stap verder kunt, die reactie lijkt niet te komen. Vind je dat ook niet vreemd? Ja, ik ook.

    Ik persoonlijk ben totaal niet met fingerpicking bezig. En weet er dan ook geen moer van. Ik hoor wel wat, maar hoopte eerlijk gezegd dat Harald, Rizz of een andere echte musicus zou reageren met tips. Tips die dan ook ergens over gaan, snap je?

    Zodra je gaat swaffelen (het woord van jaar 2007 of 2008 of zo) ben ik je man. Daarvoor heb ik wel wat tips.
    Of aardappelschijfjes snijden? Dat ook. Dat geheim wil ik gelijk wel delen met je. Als teken van goede wil.

    Dat gaat zo:
    - je wast je handen
    - met die schone handen druk je aardappels tussen je snaren door
    - de schijfjes vallen in de opvangbak eronder
    - je haalt je snaren er af
    - je leegt de opvangbak
    - je besprenkelt de aardappels met een goeie olijfolie
    - en je schuift de bakplaat met je aardappels de voorverwamde oven in

    Extra tip:
    - daarom is stringspacing ook zo belangrijk: krijg je mooi gelijkmatige schijfjes.

    Je ziet, je neemt er altijd wel wat van mee van zo'n post.
    Nou nog even wachten op iemand uit de fingerpicking hoek in plaats van uit de keuken, dan komt alles goed.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Hahaha, mooie post Gus. Misschien dat ik mijn moeder van de week eens verras en ga koken. Aardappelschijfjes. Hoe lang moeten ze erin? Voordat het straks een verassing word ipv een verrassing.

  4. #4

    Standaard

    Het nuimmer dat je speelt ken ik niet, maar klinkt niet slecht voor iemand die nauwelijks aan
    fingerstyle heeft gedaan.
    En ach, die blaren gaan wel weer over. Of jouw nagels een beetje langer laten worden....

    Wel een advies om met 4 vingers te spelen. De duim voor de E,A,D-snaren en de wijsvinger voor
    de G-snaar, middelvinger voor de B-snaar en ringvinger voor de e-snaar.
    En niet 'leunen' op de gitaar. De hand vrij van de gitaar houden.
    Zal je zien dat je nog meer vooruitgang gaat boeken.

    Succes !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #5

    Standaard

    Kijk, wat ben jetoch een fantastische gozert!!!
    Gelijk een tip die hij (TS) eens zou moeten proberen.

    Nou de rest van het koppel, die tenminste verstand van zaken hebben.....

    Heel fijn. thanks!!

    NeXT please?
    Hoofdletters van de Apple clan.
    Vriendelijke groet, Gus

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hahaha, mooie post Gus. Misschien dat ik mijn moeder van de week eens verras en ga koken. Aardappelschijfjes. Hoe lang moeten ze erin? Voordat het straks een verassing word ipv een verrassing.
    Mijn lief en ik (42 jaar op de teller) hebben een strikte verdeling:
    - alles met kokend water? Mijn lief
    - alles met bakken, jam maken, yoghurt maken? Dat doe ik.

    En kijk de rubriek Wat eten wij vanavond er maar op na: ik post (on) regelmatig recepten waarbij ik geen idee heb.

    In dit geval zou ik gokken: 20 minuten.

    Ik bak gewoon op geur. Reden tegelijkertiijd waarom ik geen serieuze dingen doe wanneer ik snotverkouden ben.

    Normaal gebruik ik nooit een kookwekker.
    18 minuten op een badplaat in de oven en daarna eens controleren op kleur. Gooi er ook wat verse kruiden bij. Heerlijk!!!

    Zolang het niet zwart wordt, is er weinig aan de hand.
    Succes.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top