Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: D'Addario EXL 190

  1. #1

    Standaard D'Addario EXL 190

    Een snaren sticky zoals bij gitaren heb ik niet kunnen vinden.
    Vandaar dat ik mijn vraag hier maar als losse post plaats.

    Ik begin mij af te vragen of ik een echt beest ben op het gebied van snaren wisselen.
    In acht of negen maanden tijd heb ik drie fonkelnieuwe E snaren gebroken bij het wisselen van setjes. Ik vind dat, afgezien van het extra geld, überirritant. Ik denk namelijk dat ik wel een nieuwe snaar erop kan zetten.

    Volgens mij waren het setjes uit één zending. Maar helaas pindakaas, bon nergens meer te vinden. Meestal koop ik een flink pak tegelijk, want ik wil gewoon een setje van de plank kunnen pakken als ik het geluid bedenkelijk vind worden. Ben tot op zekere hoogte voorraadhoudend.

    De vraag dus: zijn er ook anderen die met dit merk en gauge problemen hebben gehad? .040 tot .100
    Ga je onverdroten door?
    Zo nee, waarop ben je overgestapt?

    Alvast bedankt voor het mee denken.
    Vriendelijke groet, gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 20 april 2014 om 14:33 Reden: Tipo

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Je bent een beest

    Breekt de snaar af bij het mechaniek bij het opdraaien? D'addario is toch wel een gerenommeerd merk. Ik heb zelf het liefst de ECB81 van dit merk, maar dat zijn flatwounds (heb een fretless bass). Nooit problemen gehad.
    Kennelijk een slechte batch E-snaren die door de QC is gekomen. Dan moeten er meer mensen zijn met dit probleem. Je zou kunnen vragen bij je leverancier of er meer klachten zijn.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3

    Standaard

    Ja, slechte badge is inderdaad mogelijk.
    Knappen allemaal op precies de zelfde plek bij het mechaniek.

    Op verschillende bassen. Dus op semi long scale zit die tenopzichte van 'het balletje' op een iets andere plek. Maar allemaal dus precies daar, waar de snaar uit het verticale gat komt en de hoek om wordt getrokken de gleuf in. En echt nog voor dat de snaar ook maar bij benadering op spanning is. Er staat wel een zekere spanning op, maar hij is nog lang niet op E.
    En tegenwoordig speel ik mijn bassen op traditionele stemming.

    Tuurlijk is achttien euro zoveel hinderlijk. Maar dat ie breekt terwijl ik nog niet eens aan stemmen en spelen ben toegekomen.......
    En altijd in het weekend, zoveel is zeker. Het is vast een complot. Smiley.

    Ik wacht nog even om te kijken of er andere reacties komen. Misschien hebben ook anderen er last van.
    Dank voor de reactie.

    Vriendelijke groet, Gus

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Ik speel nu zo'n 15 jaar bas en eigenlijk sinds ik begon op D'Addario EXL165.
    En ik heb nog nooit een snaar gebroken.
    Het feit dat het bij jou op verschillende bassen gebeurt en alleen bij de E-snaar doet inderdaad vermoeden dat het om een batch met E-snaren met een constructiefout gaat.
    Een andere verklaring kan ik niet bedenken.
    Aan het merk op zich kan het m.i., gezien mijn ervaringen met dit merk, niet liggen.

  5. #5

    Standaard

    Ja, dat vermoeden van die batch met sub standaard kwaliteit had ik eigenlijk al een beetje.
    Bon is natuurlijk allang weg en de site van D'Addario is een ontoegankelijk kunstwerk van zelfverheerlijking en Amerikaanse opschepperij.

    Eigenlijk gaat het maar matig om het geld. Ik heb er nog twee setjes van liggen en daarbij ga ik gewoon op voorhand maar extra's kopen.

    Never mind, dank voor het meedenken!
    Vriendelijke groet, Gus

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Zou je niet gewoon ergens een aantal losse E-snaren kunnen kopen? Gitaarsnaren zijn ook los te koop, dat zal toch bij bassnaren ook wel kunnen? Geen ervaring mee, maar zomaar een gedachte.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #7

    Standaard

    Ja, extra losse snaren. Klopt heb ik tot nu toe ook gedaan. Daar komt die 18 Euro uit de eerste post ook vandaan.
    Drie keer 6 zoveel voor een losse E.

    En als Post.nl zijn werk doet komen de losse vandaag binnen.

    Het is ook niet een heel belangrijk onderwerp. Het is alleen dat je zonder bonnetje nergens kunt aankloppen en de site van D'Addario vooral wordt ingezet als 'kijk mij eens geweldig zijn' uithangbord.

    Ik vind fouten totaal onbelangrijk. Ik ga er altijd van uit, dat er fouten zullen worden gemaakt. Het gaat erom hoe fouten zullen worden opgelost.

    Niet dus. Die worden niet alleen niet opgelost, je mag zelf gaan gissen naar wat nou de oorzaak is. En ik ben vrijwel zeker dat het één zending is geweest.

    Soit. Vermoedelijk een slechte badge dus.
    En voor mij toch een reden om eens te kijken hoe andere merken dit soort dingen tackelen.
    En voor de duidelijkheid: die kapotte E ligt allang in de restafvalbak.
    We hebben gewoon nog te eten. Niks aan de hand.

    Vriendelijke groet, Gus

  8. #8

    Standaard

    Hmm typisch.
    Ik koop al jaren GHS Heavy Bass Boomers 50-115. Naar tevredenheid.
    Maar afgelopen maand gingen we de studio in met de band en ik had op voorhand drie nieuwe setjes gekocht om met lekker kakelverse snaren te kunnen opnemen. Ik hou namelijk van de boventonen die er met nieuwe snaren veel beter uitkomen dan met ouwe dooie snaren.
    Maar tot mijn grote frustratie brak ik bij het opleggen de E-snaar bovenaan bij het stemmechaniek. Dat gebeurt me nooit. Als ze al knappen -en dat is hoogstzelden- dan altijd bij de brug. Enfin, ik leg een tweede nieuwe E-snaar op. En PATS, weer op dezelfde plek.
    GRRRR.
    Braampje hoor ik jullie denken. Maar nee, geen braam te bespeuren.
    Ik leg mijn oude E-snaar er weer op (die van voor de ververs actie). Geen centje pijn.


    Ik begin de snarenfabrikant er van te verdenken dat ze de receptuur van het metaal van de kern hebben "verbeterd".
    Het is toch wel erg sterk dat twee nieuwe snaren, vers uit de gesealde verpakking, op dezelfde plek knappen. Daar waar de oude snaren van hetzelfde merk en type dat dus nooit deden/doen.

    En nu lees ik dit verhaal van jou Gus.
    Het is een publiek geheim dat de meeste snaren uit dezelfde fabriek komen. Ik gok dat die D'Addarios' van jou en de GHS van m ij in ieder geval dezelfde "upgrade" hebben ondergaan.

    Voor mij een reden om mijn hoofd maar eens om de deur te steken.
    Ik heb een poosje geleden een bassnarentest mogen doen voor De Bassist. Daaruit bleek dat prima alternatieven zijn voor mijn extra heavy setje. Dunlop, EBS en zelfs het door mij jaren geleden opgegeven Rotosound (destijds inconsistent) kwamen goed uit de bus.

  9. #9

    Standaard

    Kijk eens aan, dat werpt een heel ander licht op de zaak. Dat één fabriek verhaal was ik ook wel tegengekomen, maar ik had daar in dit geval niet bij stilgestaan. Ik had het niet met elkaar in verband gebracht.

    Ik heb nu een setje Rotosound en een setje Fender snaren liggen. Maar weer eens mijn licht opsteken over alternatieven.

    De reden dat ik ontevreden ben over D'Addario is niet omdat er een fout is gemaakt. Fouten vind ik nooit een punt, het gaat er om hoe ze worden opgelost. Niet dus.

    Ik heb Rotosound van af 1966 af gebruikt tot ik denk 2003 of 2004, waarna kwaliteitsproblemen mij tot een zwevende bassist hebben gemaakt. En na een paar boomers en slinkies ben ik bij D'addario blijven hangen. Zal me benieuwen hoe de nieuwe zoektocht afloopt.

    En misschien een idee voor fabrikanten bij alle zelfbevlekking toch iets van een klant-loket te maken. Had in mijn geval toch een klant gescheeld. En ik heb nog gezocht bij al die geniale bassisten, maar wij twee staan er nog steeds niet bij hoor! Smiley.

    Fijn dat je de moeite hebt genomen er even wat over te posten. Moet wel gek zijn als dit nog toeval is.
    Wordt vervolgd.........
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10

    Standaard

    Naschrift* bij dit draadje:
    De losse D'Addarios zijn erop gezet zonder problemen. Daarmee lijkt het vermoeden van een slechte badge wel te zijn bevestigd.

    - Gretsch G2220 Junior Jet II (geleend - heel fijne bas voor het geld)
    - Ibanez Sound Gear, ik meen GS200 - heel simpele bas, weigert stuk te gaan
    - Eastwood Hi Flyer

    Op mijn Danella zitten short scale Roto sounds.
    Voor het opnieuw besnaren van Eastwood en Iba liggen nu Fenders en Rotosound long scale klaar.
    Maar dat mag voor mij nog wel een paar maandjes wachten.
    Vriendelijke groet, Gus


    *nu ik het tik:
    Naschrift is niet het tegenovergestelde van voorschrift.

    Zo heb ik laatste woensdag aan een Afgaanse vluchtelingetje (8 jaar) zitten uit leggen dat
    - je neus loopt
    - je voeten ruiken
    helemáál niet vreemd is. Nee hoor, we zijn niet gek.
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 27 april 2014 om 07:14

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top