Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 60

Discussie: Judas

  1. #11

    Standaard



    Truss rod kanaal ingefreesd.



    Bij mijn vorige bouwsels plaatste ik tot nu toe steeds een zelfgemaakte stelstaaf, de verleiding om het mezelf iets makkelijker te maken was te groot, toen de bestelbon voor de Judas werd opgemaakt..



    Afstellen van de rod zal vanaf de hiel moeten gebeuren. Misschien iets minder praktisch, maar ik wil de headstock -en de gitaar in het geheel- zo veel mogelijk opdek-, afdek- en slagplaten besparen.







    Intussen ook de 'top' geëffend.



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  2. #12

    Standaard



    Headstock op vorm brengen.



    Ook bij deze eerste elektrische plank blijf ik mijn favoriet behouden:



    Een slotted exemplaar.



    Met deco detail.






    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Noem het bijzonder.. Ik noem het geweldig! Een elektrieker met slotted headstock..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #14

    Standaard

    Een elektrische slotted headstock blijkt inderdaad eerder een zeldzaamheid, Rizz.

    Ongetwijfeld zullen bepaalde figuren met een overgevoelig gehoor beweren dat zo'n headstock klankgewijs grote invloed heeft. Het lijkt me echter dat de esthetische kant van de zaak veel meer de keuze van headstock bepaald. Met een solid exemplaar kun je vormgewijs immers veel meer richtingen uit. En die laatste lijkt me ook iets te besparen op de productiekosten, niet onbelangrijk bij de evolutie van de gitaar als massaproduct.



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    355

    Standaard

    Dat wordt een heel gave gitaar hals!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Een elektrische slotted headstock blijkt inderdaad eerder een zeldzaamheid, Rizz.

    Ongetwijfeld zullen bepaalde figuren met een overgevoelig gehoor beweren dat zo'n headstock klankgewijs grote invloed heeft. Het lijkt me echter dat de esthetische kant van de zaak veel meer de keuze van headstock bepaald. Met een solid exemplaar kun je vormgewijs immers veel meer richtingen uit. En die laatste lijkt me ook iets te besparen op de productiekosten, niet onbelangrijk bij de evolutie van de gitaar als massaproduct.



    Tee.
    Dus wel goed genoeg voor akoestische gitaren, want daar is klank natuurlijk niet zo'n grote factor.. Esthetisch is het natuurlijk niet zo stoer, zo'n headstock. Ingegeven door de gevestigde modellen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    Nick Page ontwerpt heel veel modellen met slotted headstock... en die gitaren zijn echt wel stoer. mijn menig is dat het een standaard beeld is dat akoestische gitaren slotted zijn en elektrische niet... en in mijn ogen doet het weinig aan de klank.

  8. #18

    Standaard

    Eens op zoek gegaan naar Slotted Headstock Nick Page, Pim. De Surfmaster is alvast niet onaardig, inderdaad..





    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  9. #19

    Standaard



    Met schaaf en schraapstaal een gepaste radius aan een strook wengé gezet.



    En fretjes uitgezaagd.



    Op de bestelbon van de truss rod stonden ook een handvol parelmoeren dots ingevuld.



    Daarna fretboard meteen ook van frets voorzien.



    En de hals van twee kleine spijkertjes (amper waar te nemen op de foto) die ervoor moeten zorgen dat het fretboard op zijn plaats blijft.



    Bij het verlijmen.



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  10. #20

    Standaard

    Ook ik lees mee Tee. En ben weeral bijzonder benieuwd
    (Te meer omdat ik dus zonet zelf, van de heuglijke dag vrijdag 23 mei, klaar ben met dingen als een pick up winden en een jack solderen. Maar daarover graag snel iets meer in een nieuw topic...)

    Ik heb nog eens zitten kijken naar je opstelling om twee bladen in één keer te frezen voor een joint. Ziet er altijd zo logisch uit. Maar veel 'kopieer' frezen zie ik daar niet aan. Een bolle kant van de zool van de frees toch gewoon geleiden langs de plak MDF? Toch nog geen kopieer-ring he? Eerder 'complementair' frezen zat ik zo te denken. Want stel dat er een bult in je plak-mdf-geleider zit, dan zit er ook een bult in het linker deel van de voeg, maar een put in het rechter deel. (Wat natuurlijk het geniale in de opstelling is omdat ook dan de voeg nog zal aansluiten.)

    In afwachting van meer.

    K

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top