Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 60

Discussie: Judas

  1. #51

    Standaard

    Met dat vakmanschap valt het nog wel mee, Barno, ik ben geen luthier in de echte zin van het woord en zal er ook nooit een worden, dat zou je wel beamen wanneer je een instrument van mij in handen zou hebben.

    Een gitaar betekent voor mij zelden –of nooit- speelplezier, eigenlijk enkel bouwplezier. Een plezier dat zich vermenigvuldigd door de beperkingen die je jezelf al dan niet oplegt, merk ik. Een gebrek aan kennis en kunde, maar ook een bewust tekort aan materiaal en middelen kan een mooie motivator zijn. Creativiteit zit ‘em soms in de beperking, daar geloof ik nogal in, ook bij muzikanten..

    Zou er trouwens een reden te vinden zijn voor het feit dat de afgewerkte Judas hier –voorlopig althans- enkel gesmaakt wordt door Belgen? Al hoor je me niet klagen, complimenten krijgen van zo’n trio! (werd er ergens over motivatie gesproken?)


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    ....Zou er trouwens een reden te vinden zijn voor het feit dat de afgewerkte Judas hier –voorlopig althans- enkel gesmaakt wordt door Belgen? Al hoor je me niet klagen, complimenten krijgen van zo’n trio! (werd er ergens over motivatie gesproken?)


    Tee.
    Oeps, ik ben soms een 'gluurder' merk ik : dan lees ik alle bouwverslagen maar vergeet nog wel eens een reactie te plaatsen. Maar bij deze, van een geboren en getogen Hollander : Super !! Als ik het vooraf als tekening zou hebben gezien zou ik het waarschijnlijk een lauwe reactie hebben gegeven. Maar nu ik het eindresultaat zie, zie ik dat hij prachtig is en mooi ingetogen. Ik vind hem zeer fraai

    Ik zelf vind het bouwen van een elektrische gitaar vooral erg leuk vanuit de extra mogelijkheden met vorm (minder beperkingen omdat er geen klankkast is), kleur, combineren met andere materialen (rvs, aluminium, kunststoffen enzovoorts). Uiteraard zou je met een akoestische gitaar ook kleuren en andere materialen kunnen toepassen, maar op dit moment zit ik nog te vol met ideeën voor "planken" Hoewel een archtop er zeker aan zit te komen, ik ben me al een tijdje aan het verdiepen hierin Maar ook daarbij ga ik dan toch weer een aantal dingen anders doen (zit nog in mijn hoofd allemaal).

    Voor mij is het hele proces, vanaf idee tot een finished gitaar, wat mij voldoening geeft. Het gaat mij dus eerlijk gezegd amper om het speelplezier
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard

    En nog een Hollander! Ik heb het idee dat ik de laatste tijd überhaupt minder reageer dan ik wel eens gedaan heb. Dat neemt niet weg dat ik deze ook zeker weet te waarderen! Niet al te standaard, niet al te veel fratsen, hij is leuk! Deze komt toch zeker ook wel mee naar Barneveld, mag ik hopen? Ik wil graag even van dichtbij constateren dat het allemaal best mee zal vallen met de slordigheidjes

    Ik ben persoonlijk ook meer van de akoestische, maar door een samenloop van omstandigheden en rare ideeën heb ik nu ineens een stuk of drie elektrische projecten waarvan ik me afvraag met welke ik eerst ga beginnen. Als ze eenmaal af zijn, ben ik bang dat ze maar zeer sporadisch gebruikt gaan worden, maar toch...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ik vind hem ook leuk! Ongeacht of het nu elektrisch of akoestisch is, jouw projecten spreken altijd tot de verbeelding, Tee. Ze zijn een verrijking voor het ganse internet.
    Ik ben er eentje die wél zijn volume- en toonknoppen gebruikt: op Olive staan ze allebei op 8, tenminste, zo staat er op de knopjes. Zorgt voor dat tikkeltje extra, vind ik. Het viel me op toen ik ze testte bij Barno, dat ik dat bij al zijn gitaren deed, waarna het eerste was wat hij deed alles opnieuw op tien zetten. Elke mens kleurt anders, nietwaar
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  5. #55

    Standaard

    Prachtig eindresultaat! Sober en strak, ik vind dat het plaatje klopt. Ook het humbucker-systeem lijkt mij zeer interessant.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ondanks dat ik niet overal op reageer, lees ik wel alle (!) topics in dit subforum. Ook deze heb ik met veel plezier gevolgd en het eindresultaat is mooier dan ik tijdens de bouw had verwacht. Goeie kleur, mooi sober uiterlijk. Groeten uit NL!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #57

    Standaard

    Niettegenstaande de plotse -en welgevallen- support uit Nederland zal ik echter ook dit jaar Bareveld aan mij voorbij moeten laten gaan, Woml. Mijn job dicteert me nogal vaak avond- en weekendwerk, zo ook het weekend van 25 en 26 oktober, merkte ik zonet in mijn agenda..


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard

    Wat een pech!

    En ik had me ook al zo verheugd op die Geigenborn van je...

    Volgend jaar beter dan maar!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  9. #59

    Standaard

    Na een kleine vier jaar aan de muur mocht ie wat bijgesteld worden.



    En meteen ook van de gelegenheid gebruikt gemaakt om 'em wat te restylen.


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Dat restylen is in mijn ogen een verbetering door dat open staartstuk.
    als er misschien een slagplaat op had gezeten had die andere er wel bij gepast, maar dit ziet er super uit.

    wel denk ik dat een stel chickenhead potmeter knoppen niet zouden misstaan, of de versie die Barno gebruikt die vloeiender zijn van vorm.
    klasse!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top