Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Wat een sfeertje

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard Wat een sfeertje

    Deze had ik al een tijdje in het opname-apparaat staan. Vandaag is m'n oom langs geweest om de sax in te spelen. Lekker freaky is ie geworden. Kan ik hierna aan een mini sfeerprojectje beginnen met wat rustigere stukjes.

    Ik hoor graag wat men vindt.

    SC:

    https://soundcloud.com/cageman-2/wat-een-sfeertje

    YT:



    Loeters,

    Merijn

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Het sfeertje is redelijk gespannen en onheilspellend! Als dit je opzet is ben je daar wonderbaarlijk goed in geslaagd. Het roept bij mij een agressief sfeertje op.

    Opname technisch gezien vind ik het allemaal erg strak en gebalanceerd klinken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.357

    Standaard

    Haha... hij is erg lekker.
    Wat heb je erin gepropt Chinees ?
    Verschillende sfeertjes komen voorbij, ik vind het niet perse gespannen of onheilspellend, alleen hectisch.
    Beetje een Chinese keuken ?
    Mr. Bungle again, lekker hoor, echt weird, love it.

    Drummetjes/percussie ook erg lekker trouwens.

  4. #4

    Standaard

    guess who er een cageman woman riff in het pandemonium weet te kneisten.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    @pasqual: gelukkig, dat was de bedoeling. Het geheel is ontstaan uit een voetbalderby in Athene die op tv was (Panathinaikos tegen Olympiakos dacht ik). Klonk goor en gewelddadig, dus gelijk mn opnameding ff voor de tv gehouden.
    Ben dit keer ook lang bezig geweest met het mixen. Het gecombineerd krijgen van de percussie fuzzgitaar en bas was pittig.

    @Tupelo: het is de presentatrice van de Noord-Koreaanse staatstelevisie . Gheghe. Mooi dat ie lekker is.
    Die percussie is trouwens mn zelfgebouwde cajon. Van een vierkante houten kruk vd Xenos.

    @showband: ik begrijp niet wat je bedoelt?

    Bedankt allen .

    Loeters,

    Merijn

  6. #6

    Standaard

    slickaphonics on heavy acid....

    Nu is Slickaphonics een dermate obscuur bandje rond een geniale trombonist dat er niets van te vinden is. Qua groove Slickaphonics like, alle maffe overdubs zijn de heavy acid.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    @showband: ik begrijp niet wat je bedoelt?
    als je het uit moet leggen issie natuurlijk niet zo leuk gebleken
    het is een, onbedoeld helaas niet komisch geslaagde, referentie aan het citaat van de guess who american woman

    sorry
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    @Harald: toch niet obscuur genoeg voor youtube xD. Bedankt . Ik zal de vergelijking ook even doorgeven aan m'n oom, de saxman.

    @showband: heb dat nummer en de lyrics ervan er even bijgehaald en ik begrijp 'm nog steeds niet.
    Dit is geen aansporing om 'm verder uit te leggen hoor. Ik ben nu gedoemd om voor altijd zonder begrip van deze grap door het leven te gaan.

    sorry
    Het maken van een door mij niet begrepen grap is je vergeven.

  9. #9

    Standaard

    Tsja, een grappige opmerking uitleggen is ook weer zoiets.
    Maar ja, moet je dan maar geen grapjes maken? Vind ik nog minder leuk.
    Effe modern doen: Dat moeten we toch niet willen hè?

    Je oom had wel iets herder gemogen van mij en ah.... Een cajon. Hij is fijn!
    Klinkt super.
    Even wraak nemen, niet speciaal op jou hoor, maar op de logopediebrigade: de zang is niet zo goed te verstaan.
    Hier hoort een smiley, ik heb alleen geen flauw idee welke.

    Op het gebied van smilies ben ik laaggeletterdheid.
    Dat zeg ik ook in de hoop dat Mw. Laurentien zich over mij ontfermt. Verreweg de leukste en de snuggerste.
    Ik ben vrijwilliger geweest voor een organisatie, die Max als schutspatroon had. En daar was het de rigueur om te veronderstellen dat Max qua smaak wel voor zus of zo zou hebben gekozen.
    Sinds wanneer is dat een maatstaf? Ze heeft ook voor Willem A gekozen. Is dat een bewijs van goede smaak?
    Nou dan.

    Kortom: laat Laurentien tot mij komen. Tot die tijd zet ik jouw muziekje op en ga ik mij verder afvragen hoe je die film zo mooi hebt gemaakt.

    Het leven is mooi.
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10

    Standaard

    Echt te gek en veel gelachen, sorry, ik hoor gewoon heel veel humor. Zou je eens een keer zoiets mafs voor mij in kunnen rappelen?
    Hest mooi doan !!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top