Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 50
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het is maar hoe je een amp designed. Ik heb me ook verbaasd over de Lionheart die 4xel84 gebruikt voor 20 watt. Je zou zeggen, als je dan toch 4 buizen eraan gaat hangen, maak die headroom schakelbaar, genoeg situaties waarin dat van pas kan komen.

    Als je fan bent van Landau en dat soort sounds ken je vast de FB van Vertex wel?
    Als je 4 el 84 buizen in die amp hebt en daaruit 20 watt haalt, hoe verhoudt zich dat met de sound? Is het geheel dan wolliger, donkerder in vergelijking met bijvoorbeeld 2xel 84s die ook 20 watt kunnen genereren?

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    haha nee, Facebook, meer beweging dan op hun site.

    Ik vind het allemaal reuze interessant maar het is niet voor mij, dat najagen van die ene toon met 500 pedaaltjes en elke week een andere speaker in je cab. Ik ben al blij als mijn amp het gewoon doet.
    Ik ben ook niet zo'n erge tweaker. Heb pedaaltjes op 1 stand staan. De rest met volume en toon op gitaar en vingers....

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Als je 4 el 84 buizen in die amp hebt en daaruit 20 watt haalt, hoe verhoudt zich dat met de sound? Is het geheel dan wolliger, donkerder in vergelijking met bijvoorbeeld 2xel 84s die ook 20 watt kunnen genereren?
    Ik denk, maar ik kan het fout hebben, meer clean headroom....

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik zou het tegenovergestelde denken, eerder eindtrap vervorming op een lager volume.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Tsja, de Landau sound is eigenlijk zo simpel qua gear dat je die nooit gaat benaderen. Een goeie cleane Fender of een Marshall Superlead (ligt er een beetje aan 'welke' Landau tone je zoekt) kom je al een heel eind mee. Die man heeft gewoon zo'n ontzettende toon en frasering in zijn vingers dat echt níemand als Landau klinkt. Of dat -ie nou over een Princeton reverb of een 100 watt Plexi speelt, het klinkt allemaal Landau.

  6. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Tsja, de Landau sound is eigenlijk zo simpel qua gear dat je die nooit gaat benaderen. Een goeie cleane Fender of een Marshall Superlead (ligt er een beetje aan 'welke' Landau tone je zoekt) kom je al een heel eind mee. Die man heeft gewoon zo'n ontzettende toon en frasering in zijn vingers dat echt níemand als Landau klinkt. Of dat -ie nou over een Princeton reverb of een 100 watt Plexi speelt, het klinkt allemaal Landau.
    Right, amen!

  7. #47

    Standaard

    Net nog wat gepield met mijn versterker. Als de eindtrap op zijn klote krijgt klinkt het wel een stuk vetter. In de triode stand is dat thuis redelijk te doen.

  8. #48

    Standaard

    Nieuwe demo!
    Blue Mojo Improv Featuring KLDguitars pilot 15hm …: http://youtu.be/f71A7Enzavk

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top