Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard Volumepedaal: minimumvolume schakelbaar maken

    Ik heb een Boss FV-50H die ik nu voor twee dingen gebruik:

    - volume swells (en evt volume wegdraaien voor mute, vind ik prettig werken)
    - gain variëren van mijn nieuwe Box Of Rock. Vind het echt heel chill om daar een VP voor te gebruiken, met minimumvolume ingesteld zodat hij gewoon lekker cruncht.

    Ik heb reeds geprobeerd een dpdt voor de minimumvolume te zetten, dit werkt niet. Althans, niet zoals ik het doe.

    Daarnaast wil ik graag de tuner out opofferen, die gebruik ik toch niet... Maar als ik die ertussenuit haal krijg ik of een hoop brom, of gewoon een VP dat niet werkt als VP...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik heb ergens een FV-50L met een "wah-achtige" switch (toe press) er in liggen om minimum volume te switchen Het is echt zo simpel als de 2e pot kortsluiten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Kortsluiten? Dat is in dit geval het rode en het witte draadje verbinden?

    (en trouwens, houdt een toe press ook in dat je niet het pedaal voluit kunt zetten zonder te schakelen?)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    haha nice. Door dat woordje 'kortsluiten' is het gelukt, en niet alleen dat:

    - tuner out is eruit, op die plek zit een toggle voor minimumvolume.

    Dat werkte, maar ik bedacht dat het 1) niet moeilijk kon zijn om het met de voet schakelbaar te maken en 2) dat ik dat vroeger of later toch wel ging aansluiten, want uiteindelijk is het een vrij belangrijke keuze voor mijn setup, die ik dus al spelend wil kunnen bedienen.

    Het is nog wat provisorisch, maar:

    - vanaf de toggle heb ik dezelfde draden naar buiten geleid (door output 2, die ik toch niet gebruik) en die draden bij mijn TB-loopertje naar binnen geleid. Op de bestaande switch heb ik 1 draadje verlegd, de 3 draden aangesloten en voila: nu kan ik het minimumvolume met de voet aan of uitzetten. En als hij uitstaat brandt het LEDje (vind ik wel wat hebben).

    De toggle heb ik laten zitten omdat ik dan ofwel de TB nog voor andere dingen kan inzetten, ofwel er niet afhankelijk van ben als de boel vlak voor een gig is gesneuveld. Want ja, 3 losse draadjes op mn plank, dat kan weleens misgaan.

    Maar ik ben weer even happy

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top