Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard Dot (freeble beeble)

    Nieuw stukje uitgekauwd, wat anders dan de rest...
    Moeilijk zonder drummer.
    Maar hee, een best shot.

    Dot (freeble beeble)

    Al wat meer progressie.
    Niet perse allemaal netjes in de mix, maar over het algemeen niet ontevreden.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.985

    Standaard

    Ik zie een toekomst voor jou weggelegd als muziekmaker voor documentaires. Ik vind je echt fantastische sfeer dingen neerzetten. Natuurlijk kan je nog van alles verbeteren, maar je hebt n mooie, dromerige basis. Ik denk voordat je bekend wordt, wij maar eens een samenwerking via t internet moeten doen. Wel ff de tijd vinden, maar laten we t idee in een vat stoppen waarin t niet verzuurt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Thanx.
    Ik ben niet goed met digitale dingetjes, maar 't lijkt me leuk om eens iets samen te doen.
    Het gaat al beter met mijn Tascam.
    Ennuhh... vandaag heb ik een nieuwe oude digitale piano gekocht (met strings en al, maar zonder menutjes, een Yamaha Clavinova CLP 560), met midi-out, dat scheelt een boel ruis, en 't speelt een stuk vlotter dan mijn CP20.


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.985

    Standaard

    Heb je n laptop danwel pc danwel mac oid thuis? If ja, waarom koop je niet gewoon n goed(koop) audio interfaceje, en neem je n gratis sequencer en ben je gelijk helemaal klaar om fantastische dingen te maken (zeker met al die briljante freeware tegenwoordig! ).

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Ik heb een oude laptop, maar met audacity werken vind ik bijvoorbeeld niet fijn.
    En ik ben een beetje bang voor al die digitale toestanden, bang dat ik mezelf verlies in het zoeken naar leuke geluidjes en in pas tevreden zijn wanneer ik een heel programma doorgrond heb.
    Een van de redenen dat ik een hekel aan teveel mogelijkheden heb, is dat ik waarschijnlijk juist een aanleg heb om aan knopjes te draaien.

    Vroeger zag ik nog weleens mensen die electronische muziek maken, en die lui zijn meer bezig met filters toepassen, knippen, plakken, en zoeken naar geluiden, dan met muziek maken.
    Prachtige resultaten, maar voor mij werkt dat niet ontspannend.
    Fysiek muziek maken wel.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik heb een oude laptop, maar met audacity werken vind ik bijvoorbeeld niet fijn.
    En ik ben een beetje bang voor al die digitale toestanden, bang dat ik mezelf verlies in het zoeken naar leuke geluidjes en in pas tevreden zijn wanneer ik een heel programma doorgrond heb.
    Een van de redenen dat ik een hekel aan teveel mogelijkheden heb, is dat ik waarschijnlijk juist een aanleg heb om aan knopjes te draaien.

    Vroeger zag ik nog weleens mensen die electronische muziek maken, en die lui zijn meer bezig met filters toepassen, knippen, plakken, en zoeken naar geluiden, dan met muziek maken.
    Prachtige resultaten, maar voor mij werkt dat niet ontspannend.
    Fysiek muziek maken wel.
    Om het "simpel" te houden, neem ik vaak gewoon op in m'n opname-apparaat, en stuur ik de sporen daarna (gewoon door spoor voor spoor af te spelen, in het opname-apparaat al ge-equalized, gepanned en alle andere bewerkingen die je nodig vindt) in audacity. Dan gebruik ik het programma dus echt alleen maar als spooropslag. Begrijp van audacity dus ook weinig, maar is dus ook niet nodig in mijn geval. Het enige dat je dan nog moet doen is de sporen gelijktrekken qua tijd en eventueel volume, maar dat is vrij simpel.

    Nu ga ik even je muziekje paar keertjes goed luisteren. Commentaar volgt.

    Loeters,

    Merijn

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ben ik alweer.

    Deze vind ik wel leuk, maar voor mij iets te smooth en minimaal. Dat ligt overigens puur bij mij. Vanaf 1.48 word ik wel weer blij .

    (minuut of 30)

    Hij is inmiddels wat ingewerkt en ik begin te gapen.
    Doelloos denken over het leven. Het nummer bereikt zijn doel, denk ik.
    Wat Fusion zegt, supersfeertjes lever je af!

    Heb je misschien al eens gedaan, maar kun je vertellen hoe je gitaargeluid tot stand komt? En wat voor galm hoor ik?

    Loeters,

    Merijn

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Begrijp van audacity dus ook weinig, maar is dus ook niet nodig in mijn geval. Het enige dat je dan nog moet doen is de sporen gelijktrekken qua tijd en eventueel volume, maar dat is vrij simpel.
    In mijn Tascam kan ik niet equalizen.
    Wat dat betreft is sporen uploaden in Audacity geen slecht idee, ik merk dat in dit stukje de mids een beetje weg zijn.
    Ik weet alleen niet hoe ik alleen sporen exporteer, moet ik ff uitzoeken dan.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Heb je misschien al eens gedaan, maar kun je vertellen hoe je gitaargeluid tot stand komt? En wat voor galm hoor ik?
    Thanx !

    Alle gitaar die je hoort is uitversterkt over een Cube20x.
    Liever zou ik mijn Vox AC30cc2 of AC4 gebruiken, maar kweenie hoe ik dat midi moet krijgen, en mijn tascam met interne microfoons voor de speaker zetten werkt wel, maar is niet fijn voor mijn buren.
    Piano is een Yamaha CP20, die gaat over dezelfde Cube20x (veroorzaakt veel van de ruis), vanaf vrijdag heb ik een Clavinova, erg veel zin om eens wat aan mijn piano spel te werken.
    Gitaren die ik gebruik op dit stukje, Hofner 457 met Kent Armstrong mini-humbucker, gemodificeerde Blade TS1 op de 7/8 stukjes en break, Fender Mustang op de break (op de break hoor je dus drie verschillende gitaren).

    Om van mijn wave file een mp3 te maken doe ik die uploaden in Nero (muziek bestanden bewerken), en daar voeg ik reverb toe.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top