Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 50
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2006
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    325

    Standaard

    De aanbieder heeft gemeld dat er veel aan veranderd is. Dit heeft hij mij gemaild.

    de PRS nog beschikbaar?

    Ik heb een zwarte Gibson LP Custom uit 1978. Wel niet helemaal origineel qua onderdelen. Hij was door de vorige metalhead eigenaar in roos gespoten en met EMGs voorzien. Het adres van de eerste eigenaar staat nog ingegraveerd aan de binnenkant van de plastiek delsel van de elektronicas.

    Na een geslaagde authenticiteitstest met Gibson USA, heb ik een nieuwe Gibson koffer gekocht en het gitaar laten herstellen naar zwart door firma Stijlvorm uit Hilversum. Bij het weghalen van de oude lak was de serienummer helaas niet te redden. Het bleek dat het een 3 humbuckers black beauty model te zijn. Verder heb ik 2 Seth Lover set van Seymour Duncan en een Harry Haussel humbuckers geplaatst en passieve electronica van switchcrafts. Ook heb ik een volumeknop vervangen door een 5 standen schakelaar om de geluiden tussen de 2 hals humbuckers te regelen. 2 jaar geleden heb ik de gitaar professioneel laten herfretten met jumbo frets. Hij is mijn werkpaard geworden en speelt heerlijk.


    Bij navraag bleek dat de papieren waar hij t over heeft van de verificatie bij gibson ontbreken. Kortom een raar verhaal. Maar de gitaar heeft iets waardoor ik m niet gelijk heb afgewezen en toch aan t doorspitten ben na de echtheid ervan.
    What to play or what not to play. Thats the question!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Vreemde schakeling ook.... drie knoppen en een standen schakelaar waar normaliter 4 knoppen zitten. De brede fretwire is normaal.
    Hier mijn 1980er

    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    3 knoppen en een standenschakelaar lijkt het wel... Zou deze gitaar een fase schakelaar bevatten?

    Ah..... de info is al vermeld.....

    Tsja.... Als Gibson deze gitaar als echt verifieert..... Maar alle markings zijn van de body af meldt de verkoper...... Het is dus een player.....

    De vraag is..... Als je verder wilt...... of de firma STIJLVORM zijn verhaal kan bevestigen. Zij kunnen je adviseren in de aanschaf...
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 15 april 2014 om 13:28
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2006
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    325

    Standaard

    Als hij mij een gitaar had aangeboden net als de jouwe Hotpepper01 dan had ik m allang geruild.
    What to play or what not to play. Thats the question!

  5. #15

    Standaard

    Gitaar is zo te zien echt, maar veel rare dingen, en geen serienummer, niet doen

  6. #16

    Standaard

    Het klopt dat er customs zijn met geinkte serienummers, dus een repaint kan ervoor gezorgd hebben dat het serienummer is verdwenen.

    De headstock ziet er redelijk correct uit, hoewel ik de welving redelijk palt vind.

    Het fretboard is inderdaad wel vreemd... nog nooit zo'n board op een Gibson gezien ook niet op een fake gibson.

    Het is dus of een nieuw fretboard pf er is ooit een refret gedaan want de nibs ontbreken, zoals al aangegeven... Tenzij het een fake gibson is die hebben bijna nooit nibs.

    Trussrod cover ziet er origineel uit. Je zou kunnen vragen om een foto van de nut onder de cover, Gibson heeft een hele specifieke nut. Meeste fakes hebben vaak gewoon een inbus als nut.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die koffer is al niet juist, in de 70ies kwam de LP Custom met een Protector case.

    Fretdraad kan een refret zijn, afgerond fretboard vind ik raar. Ik heb echter meer moeite met de binding: dat is een 5 ply ipv een 7. Ik kan het niet goed zien op de back... De kop is te vlak, maar wat weer wel goed is is hoe de binding loopt op de kop en de topkam. Oh, en wat het serienummer betreft, in die tijd hadden ze water slide decals (in ieder geval geen ingeslagen nummers).


    edit

    http://s1289.photobucket.com/user/pe...179eb.jpg.html

    3 laags in plaats van 5, zoals het hoort, en de hoek van de binding is 'fout': gibson deed het keurig onder verstek, en nooit zo. althans, zover ik me kan herinneren.

  8. #18

    Standaard

    Ben ik de enige die het puntje op de 'i' mis?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerbekeD Bekijk bericht
    Ben ik de enige die het puntje op de 'i' mis?
    Volgens mij is dat vintagecorrect. Ik zou er niet aan beginnen, zo'n gitaar verkoop je moeilijk, ook al is de basis echt Gibson.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 15 april 2014 om 15:27
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2009
    Locatie
    Hier
    Berichten
    3.211

    Standaard

    Bij twijfel...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top