Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard raar fenomeen met zwevende drumtrack

    Onze drummer kan niet altijd aanwezig, dus hebben we zijn drums opgenomen maar in sync spelen met de tracks gaat vaak fout.
    Ik heb me altijd al verwonderd waarom we out of sync gaan.
    Terwijl we live al zijn schommelingen gewoon volgen.
    Lijkt wel een of andere mysterische verbondenheid oid

  2. #2

    Standaard

    Live reageren jullie op elkaar. De drummer als het goed is ook op jullie. Als je de drumtrack eerst los opneemt werkt dat niet. Als je die track dan moet overdubben... viel Spaß! Tenzij de tempoverschillen heel natuurlijk zijn is het meestal niet te doen. Inplaats van op elkaar te reageren moet je dan nl. de hele tijd corrigeren. Rubato en zweven is niet hetzelfde. Rubato is gecontroleerd. En zelfs dat is vaak ellende bij overdubs.

    Die drumtrack dus met click inspelen. Anders is het inderdaad heel lastig. Maar je zou tegen exact hetzelfde probleem aanlopen als je in een studio een partij zou gaan overdubben.

  3. #3

    Standaard

    Overigens, je zou de repetities zonder drummer dan beter voor detail geneuzel kunnen gebruiken. Gitaarpartijen afstemmen, accentjes, evt. effecten, sounds, dat soort werk. Hele nummers doorspelen gewoon doen als iedereen er is.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nak Bekijk bericht
    Onze drummer kan niet altijd aanwezig, dus hebben we zijn drums opgenomen maar in sync spelen met de tracks gaat vaak fout.
    Ik heb me altijd al verwonderd waarom we out of sync gaan.
    Terwijl we live al zijn schommelingen gewoon volgen.
    Lijkt wel een of andere mysterische verbondenheid oid
    Gefeliciteerd met je nieuwe inzichten, echter er is weinig mysterisch aan. Je hebt namelijk geleerd dat niet alleen jullie drummert schommelt, maar jullie zelf ook. Ook weet je nu dat jullie drummert net zo goed jullie schommelingen oppikt!

    Is prima zo en een van de dingen die muziek maken juist leuk maakt.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top