Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    13 april 2014
    Locatie
    Ede
    Berichten
    2

    Standaard Semi-akoestische Richwood werkt niet op versterker. Help?

    Hoi!
    Ik heb pas een tweedehands semi-akoestische Richwood RD 16 CE gekocht.
    Ik heb een versterker die ik gebruik voor mijn elektrische gitaar. Ik wilde mijn 'nieuwe' semi-akoestische gitaar op de versterker aansluiten maar het klinkt gewoon als een elektrische gitaar en niet bepaald mooi.
    Ik snap het niet zo goed. Kan het zijn dat ik instellingen verkeerd heb staan?
    Of is het alleen mogelijk om een akoestische gitaar aan te sluiten op een versterker speciaal voor akoestische gitaren?
    Natuurlijk heb ik eerst de gitaar uitgeprobeerd bij degene bij wie ik m heb gekocht.

  2. #2

    Standaard

    Klopt voor een akoestische heb je een akoestische versterker nodig anders klinkt het niet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    13 april 2014
    Locatie
    Ede
    Berichten
    2

    Standaard

    Dankje!
    Dan ga ik op zoek naar een andere versterker

  4. #4

    Standaard

    Met gitaren van nog geen 200 euro inclusief element heb je wel vaker dat ze 'niet bepaald mooi' klinken.
    Maar een beetje aan de knopjes draaien kan al veel verschil maken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Martijn- Bekijk bericht
    Met gitaren van nog geen 200 euro inclusief element heb je wel vaker dat ze 'niet bepaald mooi' klinken.
    Daar heb je een punt. Maar dan nog zal het veel uitmaken waarop je haar aansluit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Martijn- Bekijk bericht
    Maar een beetje aan de knopjes draaien kan al veel verschil maken.
    De kleuring van een elektrische gitaar versterker (met name bepaald door de speaker) gaat iamberleigh er niet met aan een paar knopjes draaien uit krijgen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    De versterkers voor akoestische instrumenten zijn inderdaad anders. Vooral de speakers zijn verschillend. Sommige hebben er ook nog hoorn ( tweeters) in zitten voor de hoge frequenties. Bij optredens kun je een akoestische gitaar ook op een zgn. DI box aansluiten en hem zo in het mengpaneel pluggen.
    De andere optie is inderdaad een speciale amp voor akoestische gitaar aanschaffen. Die zijn er ook goedkoper en ik zou dan ook nog even op de bekende tweedehands sites kijken. Roland heeft daar een goede amp voor ( voor zijn prijs ).
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Het hangt erg van de versterker af die je gebruikt.
    Er zijn versterkers die wel veel verschillende instrumenten slikken.

    Ik heb zelf een stokoude Pearl Duo Reverb uit 1977, solid state en zo clean als wat.
    Daar sluit ik met regelmaat akoestische gitaren op aan en dat klinkt prima (zijn wel gitaren wat hoger in het segment dan een Richwood, dat dan weer wel)
    Verder gebruik ik mijn Dano bas erop en ook dat gaat prima en de Synth. heeft die ook geen problemen mee.

    Alleen een Pearl Duo Reverb is best zeldzaam aan het worden, vooral goede exemplaren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top