Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37

Discussie: Godin

  1. #1

    Standaard Godin

    Hallo,

    Al een tijdje bezig met het internet af te schuimen op zoek naar een gitaar (budget rond de 1000euro). Ook al 3 muziekwinkels bezocht en alles eens uitgebreid bekeken.

    Tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan het feit dat een HSS gitaar waarschijnlijk het beste is voor mij. Of een HSH gitaar waarbij de humbuckers gesplitst kunnen worden. Geeft best wel veel veelzijdigheid, maar misschien ook te veel? De klank van een HSS gitaar bevalt mij alleszins wel het beste. De genres die ik wil spelen zijn rock, pop rock, grunge... Hollowbodies heb ik al geschrapt, wel mooi om naar te kijken maar spreekt me niet zo aan om op te spelen.

    En dan zijn er de oneindig vele keuzes. Ik heb al redelijk wat merken gezien. De merken die me bijblijven zijn PRS, Ibanez en Godin. Vooral Godin spreekt me aan. Na veel zoeken toch één winkel gevonden in België die er twee hadden. Qua afwerking heel goed. Ik hou ook wel van de eerder naturel afwerkingen van de body die ze hebben. Heeft er iemand ervaring met Godin gitaren? Of weet er iemand een winkel in België (regio West Vlaanderen) waar je er meer kan zien en testen? Tot nu toe mijn oog laten vallen op de Icon convertible, heeft blijkbaar humbuckers en single coils, klinkt al goed.

    Ik sta ook open voor andere suggesties!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Blijkbaar zou Keymusic het een en ander moeten hebben: http://www.rubberneck-guitars.com/brands/be/all/godin/
    Misschien eens naar Roeselare bellen?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Ik heb een LG en ondanks dat ik soms wel eens wat anders wil is het al een jaar of 12 mijn eerste gitaar. De tip die ik heb: zoek ook tweedehands, want dan kun je ruimschoots binnen je budget bijvoorbeeld ook een mooie LGX met een supermooie top vinden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  4. #4

    Standaard

    Kakihari, inderdaad. Ben via de site van Key Music in Roeselare terecht gekomen. Ze hadden er twee (jammer genoeg geen icons) ze zagen er allebei heel goed uit qua afwerking. Ze lagen ook goed in de hand. Voor de rest... heb daar een half uur rond gelopen en alles bekeken en geen verkoper die eens kwam horen of hij kon helpen. Dan maar zelf een verkoper aangesproken of ik eens die Godin gitaar mocht bekijken en hij heeft die dan ook zonder al te veel woorden in mijn handen geduwd om het dan af te bollen. Deze ochtend ook naar Piens geweest in Sint Martens Latem, de verkoper daar heeft er alle gitaren uit mijn budget bij gehaald, uitgebreid en goed gedemonstreerd met enorm veel uitleg. Nuja, dat is een beetje off topic! Bedankt voor de site ook, kan ik wel iets met aanvangen.

    Zjanke, LG moet ik eens checken. Ken ik niet direct (blijkbaar een Godin?). Bedankt voor de tip.
    Laatst gewijzigd door Frdrc; 12 april 2014 om 21:21

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Niet dat je er veel aan zal hebben maar ik hen een Godin Acousticaster gehad en een Seagull S6 CW (ook uit de Godin-fabriek in La Patrie). Beide prima gitaren met lekkere halzen en een goede prijs/kwaliteit. Ik ben ook benieuwd naar de Icons. Het is geloof ik hun eerste setneck electric solidbody.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6

    Standaard

    telerocker, t'is wel goed om te weten dat anderen ze ook goed vinden van prijs/kwaliteit. Heb het ook ergens gelezen dat het hun eerste set neck is. Gisteren in de muziekwinkel gemerkt dat die set necks wel een betere sustain geven.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Sorry, maar set neck vs geschroevde hals heeft echt niks met meer of minder sustain te maken. Wel met een andere attack. Een goed gebouwde gitaar met een hals die erg strak in de pocket geschroefd is geeft minstens zoveel sustain als die van een set neck. Een gitaar met een set neck, maar slechte constructie geeft daarentegen weer minder sustain. Dat set neck gitaren per definitie meer sustain geven is echt een hartnekkig fabeltje.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard



    Knappe strap erop....
    Nog een kist erbij.... Heb je nog centen genoeg voor een buizen ampje...

    http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/G...GIT0019448-000
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Sorry, maar set neck vs geschroevde hals heeft echt niks met meer of minder sustain te maken. Wel met een andere attack. Een goed gebouwde gitaar met een hals die erg strak in de pocket geschroefd is geeft minstens zoveel sustain als die van een set neck. Een gitaar met een set neck, maar slechte constructie geeft daarentegen weer minder sustain. Dat set neck gitaren per definitie meer sustain geven is echt een hartnekkig fabeltje.
    Idd, het begint bij bouwkwaliteit. Toch, op de Gibsons die ik in mijn handen hebben gehad, stief de toon wel langer uit dan op mijn strat, die ook niet lijdt aan een gebrek aan sustain. Je moet, vind ik, ook iets minder werken voor je toon dan op een Fender-style gitaar. Kan ook aan mij liggen.
    Ik denk dat veel gitaristen die voor het eerst een setneck gitaar bespelen, hetzelfde gevoel hebben als Frdrc. Misschien zijn die Icons ook wel heel erg goed in elkaar gezet. Wat dat betreft is Godin mogelijk een onderschat merk.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht


    Knappe strap erop....
    Nog een kist erbij.... Heb je nog centen genoeg voor een buizen ampje...

    http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/G...GIT0019448-000
    Leuke, complete gitaartjes voor weinig geld. Let wel: de body is lindenhout, dus geen essen of elzen. Of dat klankmatig een nadeel is, weet ik niet, ik heb nooit zo'n Session-model bespeeld. Wel vind ik de sunburst-modellen minder attractief omdat je bijna geen tekening in het hout ziet.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top