Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard Errand (emergency call)

    Errand (emergency call).

    Errand (emergency call) *remastered

    Eerste opname waarbij ik wat meer geprobeerd heb rekening te houden met stereo.
    Het gaat al beter, maar 't blijft kutten met dingen die je wellicht zou kunnen knippen en plakken met een laptop.

    Het apparaat dwingt me tot het verdelen van allerlei partijen over verschillende tracks, net waar er ruimte is, en daardoor zitten sommige partijen links, andere rechts, en is het nogal een gedoe om iets te krijgen dat redelijk gemixt is.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 11 april 2014 om 23:16

  2. #2

    Standaard

    Heel mooi.
    Country Joe and the Fish hebben op hun (vrijwel in één ruk door opgenomen) 1e en 2e LP ook van dit soort pracht sfeer dingen staan.

    Nou is de koffie automaat kapot, dus Uke en ik hebben elkaar al effe niet meer gesproken. Dus ik moet het volgende nog even met hem doornemen tijdens het eerstkomende afdelingsoverleg.
    Het scenario luidt als volgt:
    - Uke en ik jatten creatief dit soort dingen en worden rijk
    - jij houdt je aan je gelofte van armoede en Uke en ik helpen je daarbij
    - armoede loutert volgens Calvijn en wij zouden het wreed vinden jou dit proces te onthouden
    en zo nog een aandachtspuntje of vijf

    Bij je laatste job zul je best in contact zijn gekomen met wat prettige musici. Je maakt een band. En je kijkt goed wat je tekent aan contracten om te voorkomen dat je (zoals John Fogerty) vrijwel je hele leven werkt terwijl alleen anderen er de poen van opsteken.

    En Uke en ik doen ook spin offs. Dan verkopen wij aan de Telegrof het verhaal hoe wij bij de Humble Beginnings waren en hoe of wij altijd hebben geweten dat er in jou een vreselijk goed musicus stak. Of steekt.

    En wij gaan ook in de Tshirts.

    Nog nog effe je muziek opnemen en verkopen. Detail. Maar niet onbelangrijk, want jij gunt ons het allerbeste.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Ik zal de Uke eens PM'en, ook lang niets gehoord, en hij is niet veel online, ik vermoed dat het vroege voorjaar hem de bush in heeft gejaagd, dat hoop ik.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Wat een ont-zet-tend mooie sfeer zet je neer man, wauw. Als ik documaker oid was, hing ik nu aan je telefoon. Dat gezegd hebbende, je spelt idd met stereo, maar ik vind die piano VEEL te hard in mijn rechteroor. Ik denk dat je eea meer in balans moet brengen. Ook lijkt t n beetje alsof 3 thema's aan elkaar geplakt zijn.

    Maar echt, wat een mooi sfeerstuk! Echt, heel erg mooi en 'professioneel'.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik ga m nog een keer beluisteren, das een 'eer' die voor slechts weinig gitaar.net/gitaarnet.nl postings is weggelegd

  6. #6

    Standaard

    èn bedankt!!!

    Vriendelijke groet, Gus



    Smiley!!!!!!!!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Aldoende leert men.
    Piano zit er inderdaad erg hard in ja (fender Mustang erg zacht).
    Dat verschillende thema's langs elkaar heen gaan vind ik niet zo een ramp.
    Wel nu ik het wat vaker terugluister dat het niet helemaal op elkaar ingrijpt door slechte timing.
    Eigenlijk had ik het ambiant stuk ook willen outfaden en het tango? stuk laten opkomen (in elkaar mixen), maar het was 03.30h en ik was het ff beu, het gekut met mijn Tascam.
    Had de piano op het tango stuk ook graag met tremelo effect gehad, eenmaal links, eenmaal rechts etc.

    Op dit ogenblik in ieder geval geen trek om een nieuwe master te maken.
    Wellicht nog een keer uitkauwen.
    Opzich ben ik daar geen fan van, maar een tweede keer iets doen doet je wel goed inzien wat de fouten (of dingen waarmee je het jezelf moeilijk gemaakt heb) de eerste keer waren.
    Ik kijk wel.

    Thanx in ieder geval voor de opbouwende kritiek !

  8. #8

    Standaard

    mooi hoor. En tsja, voor mij is zoiets in elkaar draaien toch ook gewoon hard werken. Het leukste gedeelte is wat je beschrijft, de details goed krijgen is traag en repetitief. Maar misschien ben ik er ook gewoon niet goed in.

    Whatever. I do what I want! (Quote Cartman).

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Toch ff opnieuw aan de knoppen gedraaid (zie linkje 1e post).
    Klinkt een stuk beter zo.
    Mijn Mustang komt zo een stuk lekkerder door.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Mooi! Wel minder lo-fi al .
    Ben altijd wel fan van die getremolopickte stukjes "Spaans" gheghe.
    Knap gemaakt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top