Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard Groepsaankoop Maple tops Northridgehardwoods.com

    Hee daar ouwe knutselaars!

    Binnenkort begin ik aan een nieuwe opdracht en daarvoor ga ik een order plaatsen bij Northridge Hardwoods voor wat flamed maple topjes.

    Zijn er mensen die ook het een en ander willen bestellen en mee willen liften door de verzendkosten te splitten?

    Vorig jaar heb ik ook een groepsaankoop opgezet bij Oregonwildwood voor een stapel redwood topjes en dat was best wel een succes. Vandaar dat ik het weer een keer ga doen Zo kun je in het bezit komen van een hele mooie maple top, zonder een bak verzendkosten te moeten betalen

    Verzendkosten + afhandelkosten split ik simpelweg door het aantal personen. De invoerkosten/btw of hoe dat ook heten mag bereken ik per persoon aan de hand van de bestelling.
    Betaling wil ik graag vooraf, want ik heb niet genoeg centen om voor meerdere mensen voor te schieten. Ik maak vooraf een schatting van de kosten (btw, verzendkosten etc) en dat zie ik dan graag op mijn rekening verschijnen. Aan het einde van de rit kijken we of er nog wat bijgelegd moet worden, of dat je nog het een en ander terug krijgt.

    Ik woon in Wormerveer, dus daar kun je tegen die tijd de topjes op komen pikken, of ik stuur ze naar je op!

    Laat maar weten jongens! Over een twee of drie weken ga ik bestellen!

    Teun
    d'Alm Guitars

    EDIT: Oja, misschien wel handig om even toe te lichten: je kan op de site aangeven welke gradatie top je wilt (Master, AAAA, of AAA) en daarbij weet je dus niet precies hoe je top eruit gaat zien, ,OF je kijkt in de lijst met foto's daar onder en je kiest er een uit die daar staat. Persoonlijk ga ik er wat bestellen uit de Master grade. Is even spannend, maar ik zie lovende recencies dus dat zal wel goed komen)
    Laatst gewijzigd door teunallica; 8 april 2014 om 02:21
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Mooie stukjes hout zeg.


    Volgende keer doe ik weer mee, er liggen hier op de plank namelijk nog 2 hele mooie bookmatched topjes die ik in de pre d'Alm tijd via jou heb aangeschaft.


    Maarja, studie studie.. weinig tijd voor gitaarbouw.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Nee he Rik! prioriteiten jongen!
    Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat maken met je redwood topjes!

    Verder is de animo wat laag haha. Tsjah, flamed maple is ook niet zo speciaal dat je het hier niet kan krijgen. Wel is het lastig om hier de zogenaamde AAAAA grade, of 'mastergrades' te vinden. En die wil ik nou net hebben
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Ik ben al een paar keer lekker gemaakt met prachtige topjes en back/side setjes door bedrijven uit Canada en US. Kom je er telkens achter, dat ze of niet leveren buiten US, of standaard er 90$ opgooien voor transport. En daarbovenop nog de invoer.

    Dat was een van de reden om een goeie lintzaag aan te schaffen. Ik koop nu hout van eigen bodem en zaag het op. Stukken goedkoper, maar wel met het nadeel dat je altijd moet afwachten welke kwaliteit er uiteindelijk tevoorschijn komt.
    Masave hout was voor mij een oplossing, kon ik in ieder geval zelf neuzen in de voorraad en goed advies langs de zijlijn.

    Mastergrade vinden blijft een gok. Zelfs als je het kant en klaar koopt.
    Veel leveranciers houden er af en toe een beetje hun eigen "grade" methode op na.
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk bericht
    mij een oplossing, kon ik in ieder geval zelf neuzen in de voorraad en goed advies langs de zijlijn.

    Mastergrade vinden blijft een gok. Zelfs als je het kant en klaar koopt.
    Veel leveranciers houden er af en toe een beetje hun eigen "grade" methode op na.
    om bij die laatste opmerking aan te haken. Op de plaatjes: wat maakte de mastergrade daar de mastergrade en beter dan de AAAAA? de AAAAA variant vond ik zelf strakker... als ik moest kiezen zou dat die zijn geworden

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ Bekijk bericht
    om bij die laatste opmerking aan te haken. Op de plaatjes: wat maakte de mastergrade daar de mastergrade en beter dan de AAAAA? de AAAAA variant vond ik zelf strakker... als ik moest kiezen zou dat die zijn geworden
    En gelijk heb je! Het voorbeeldplaatje van de AAAA ziet er mooier uit:P Het verschil is denk ik de intensiteit van de vlammen. Maarja... ga dat maar eens na
    Voor mij maakt het qua kosten nie zoveel uit. Klant betaald en wil het mooiste van het mooiste. Ook al was mijn advies ook om niet het allerduurste te nemen... Dat was aan dovemans oren besteed haha
    Nu staat Northridge toch wel bekend om zijn goede stukken flamed maple
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door teunallica Bekijk bericht
    Vorig jaar heb ik ook een groepsaankoop opgezet bij Oregonwildwood voor een stapel redwood topjes en dat was best wel een succes.
    Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om 1 van die topjes te gebruiken.
    Ik heb nog veel te veel liggen, dus deze groepsaankoop laat ik aan mij voorbij gaan.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Ondertussen ben ik via een vriendelijk forumlid voorzien van schitterende topjes, dus de groepsaankoop laat ik schieten. Mede ook omdat er niet zoveel animo voor was
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top