Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Voodoo Shop - The Nomad

    Beste gitaarnetters

    Voodoo Shop is een band uit Zele, Oost-Vlaanderen.

    We hebben onlangs een demo-album met eigen nummers
    opgenomen en bieden u graag 'The Nomad' aan om te beluisteren.

    Het genre is niet onder één noemer te vatten:
    Binnen een nummer kan de muziek evolueren van zeer intimistisch
    naar het zwaardere gitaarwerk, met onverwachte wendingen.

    Onze invloeden gaan van Pink Floyd en Dire Straits
    tot Trombone Shorty en Rodrigo Y Gabriela.


    Dit is de link naar ons demo-album:


    http://voodoo-shop.bandcamp.com/album/the-nomad

    Enjoy


    Alle reacties en opmerkingen zijn welkom

    Groetjes


    Joris

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Strakke demo.
    Buiten mijn genre, maar toch kunnen luisteren.
    Fijn gitaar geluid, niet te dik zoals ik soms bij progressieve rock denk te horen.

    Nomad, heerlijk intro, knappe progressie vind ik.
    In eerste instantie wou ik iets over de zang schrijven, maar dat is alleen op de rustige stukken, na in het liedje te hebben gezeten trek ik die zang op het laatste rustige stuk heel aardig.
    Sterker nog, geloof dat jullie de mazzel genieten daadwerkelijk een prettige zanger te hebben.
    Nog niet zo 1.2.3 vanzelfsprekend, consider yourself lucky !!
    Goede zanger.

    Sunday Flow.
    Opnieuw een prettig gitaar geluid, blijft iets heerlijk transparants houden.
    Niet dik gain erover, geen rondzingende synth-achtige digitech's.
    Opnieuw duim omhoog voor de zang.
    Verwijzing naar Santana als invloed herken ik zo hier en daar in gitaarsolo.

    Man on the roof.
    Opnieuw lekker intro, lekker kabbelent, met die slide erbij heb je me onmiddellijk te pakken (al zit 'ie wat muf in de mix).
    Daarna die modulatie (slide ?), fijn.
    Zang eenzelfde dingetje op Nomad, het klinkt of de zanger pas na wat eerste frasen in zijn element komt, en dan zit 'ie lekker.
    Goofed slide, nice.
    Progressie in dit liedje vind ik minder, maar ik ben nu eenmaal zo een ingekakt figuur, ik zat net zo lekker te kabbelen.
    Geluid op die snellere gitaarsolo vind ik ook minder.

    Eternity.
    Even voor ik een referentie te pakken heb, Serj Tankian..?
    Weet niet of het er dik bovenop ligt, want zoveel luister ik de Serj ook weer niet.
    Voor mijn gevoel een stuk minder eigenzinnig dan de vorige 3 nummers, en daarmee ook de minste van de drie.
    Vooral te maken met mijn voorkeuren, want opnieuw goed gespeeld, prettige zang, lekker geluid.

    Over het algemeen vooral onder de indruk van de heerlijke rustige kabbelende stukjes.
    Progressie -hoewel niet mijn ding- helemaal in orde.
    Prettige stem van de zanger.

  3. #3

    Standaard

    Nou, da's fijn, Tuup heeft alvast zijn tanden erin gezet.
    Tuup en ik zijn betere zangers, maar houden onze profiles laag, want anders moeten we al die mooie aanbiedingen van ons afslaan.

    Ik ben helemaal ingenomen met Tuup's Segej associatie, want ik dacht dat ik de enige was die dat wel kon pruimen.
    Een soort klezmer band, maar dan elektrisch. En niet alleen op traditioneel joodse bruiloften etc.

    Over feest gesproken, intimistisch lijkt mij wel wat. Vooral als ze jong, willig en mooi is.
    Een vreselijk mooi feest.
    Het wordt pas echt feest als er wat loslopende hormonen bij komen kijken.
    Leve de biologie.

    Misschien dat een derde luisterbeurt een zinniger reactie teweeg brengt, maar voorlopig wordt het niet meer beter dan dit.
    Leuke stukkies zitten er tussen.

    Niet helemaal mijn ding, maar door de bewust gekozen uitvoering krijgt het geheel samenhang.
    Voilà. Een eigen geluid. Zonder meer, wat kan een mens nog meer vragen?
    Fijne prestatie.
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #4

    Standaard

    Hmmm. Mag ik hier wat opbouwende kritieken op geven? En dan vooral in deze context: volgens mij zijn jullie goed op weg. Jullie liedjes hebben dynamiek en ik hoor hier en daar interessante stukjes.

    Maar die weg moeten jullie nog wel afleggen. De liedjes zijn redelijk te pruimen maar ik mis een hook, iets waarop ik kan aanslaan. De zanger kan veel meer met zijn stem - geef hem de ruimte (en desnoods een schop) om zijn mogelijkheden te onderzoeken. De gitaarsolo's zijn wel veel van hetzelfde. Wiedelewiedele - een stoere riff is vaak ook al genoeg.

    De opname klinkt niet heel profi, maar ik heb natuurlijk geen zicht op het ontstaansproces. Probeer bij volgende opnames eens wat meer te experimenteren met 3D. In het oefenhok is het natuurlijk fijn om met z'n allen vol gas te gaan, maar voor een strakke song moet je elkaar ruimte gunnen.

    Enne, medebandleden... Jullie hebben toch ook een strot? Doe es een koortje!
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top