Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard fender cd-60ce versus ibanez aeg10ii

    hey beste gitaar liefhebbers/kenners!

    Ik ga binnenkort weer het plezier hebben om een nieuwe gitaar aan te schaffen (altijd spannend!).

    Ik zit met een budget van rond de 250 euro. Ik verkoop namelijk mijn klassieke gitaar en zou in de plaats een akoestische gitaar willen kopen omdat dit nu eenmaal beter past voor sommige liedjes dan een elektrische. Ik zou hem willen gebruiken om mee te nemen op vakanties, om buiten wat te spelen, maar ook wil ik hem gebruiken om unplugged met mijn bandje te spelen.

    Nu heb ik wat zitten rondzoeken naar elektro - akoustische gitaren, die zijn iets handiger dan een akoustische gitaar te versterken met een micro of apart nog een pickup te kopen om erop te zetten.
    wanneer ik meer geld uit te geven heb ga ik zeker een goede akoustische kopen en als ik versterkt wil spelen ook een micro erbij, maar daar heb ik het geld momenteel niet voor.

    HIER BEGINT MIJN EIGENLIJKE VRAAG:
    Nu ben ik na het internet uit te pluizen uitgekomen bij de bovengenoemde gitaren. Heeft hier iemand ervaring met 1 van beide? Het grote verschil is de ibanez is dunner, lijkt dus iets meer op een elektrische (volgens sommigen is de klank niet geweldig, mist de lage frequenties wat logisch is met een kleinere behuizing, als hij niet versterkt is...) Maar ik vindt hem wel beter afgewerkt.

    De Fender is een veelgekochte gitaar, dus kan ik niets mee misdoen waarschijnlijk. Heeft wel een normale grootte qua akoestische gitaar.

    Heeft er iemand mss zo een dunne elektro akoestische gitaar, eender welk merk? wat zijn de opmerkingen daarvan?

    Als er iemand een alternatief heeft in dezelfde prijsklasse, dat mag ook zeker gepost worden


    PS: voor de nieuwsgierigen: ik heb een yamaha pacifica en een vox sc33. alletwee goede gitaren, de vox speelt wel log: dikke frets en een hoge action (mss is binnendoen want ik krijg het zelf niet goed)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Eerlijk gezegd: Geen van beiden..

    Als het versterkt spelen geen direct criterium is, koop dan een redelijke tweedehands volbloed akoest en kwak er een klankgatelement in, Een Symour Duncan woody bijv. Moet je wel een voorversterker bijhebben, maar dan ben je voor de versterking 100 euro (tweedehands) kwijt en dat is beter als de piëzo die in de CD60 zit..

    Je kan nl. niet verwachten dat je nieuw iets fatsoenlijks koopt met een redelijke versterking. Klinkt een beetje ongenuanceerd, maar is helaas zo..

    De Ibanez is er voor versterkt spelen en zal akoestisch minder klinken. M.i. Kan je dan beter kijken naar de Yamaha apx-serie. Tweedehands leuk te krijgen en zijn bewezen goed.. Er staan er een aantal op Marktplaats. De Cpx-serie doet het ook goed.. Dat zijn fullbody gitaren met dezelfde versterking als de Apx..


    En hoe ga je 'm uitversterken? Via je electrisch gitaarversterker? Zal ook minder zijn dan een akoestisch gitaarversterker..

    Ik wil je echt niet ontmoedigen, maar tenzij je snel tevreden bent met wat minder zijn je opties een mogelijkheid..
    Laatst gewijzigd door Rizz; 5 april 2014 om 22:32
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    1 september 2012
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    35

    Standaard

    Ik heb eens op die Ibanez gespeeld. Klonk slecht, dood en dun. Hij speelde ook niet lekker, ook niet nadat ik 'm afgesteld had. Ik geloof dat de hals dunner is als normaal. Is misschien een kwestie van wennen. Ik speel liever op mijn rommelgitaartje van €50,-.
    De Fender heb ik geen ervaring mee. Maar ik denk dat je beter naar een gitaar met een massief bovenblad kan kijken. In dezelfde prijsklasse heb ik zelf een Recording King RD-10 waar ik zeer tevreden mee ben.
    Is het versterken noodzakelijk?
    Laatst gewijzigd door Nerbarn; 5 april 2014 om 23:08

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Als 'ie onversterkt ook nog een beetje moet klinken, liever een Yamaha CPX dan een APX wat mij betreft...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Rond de 250 moet je tweedehands een goede instapper uit de Godin-stal kunnen krijgen. Vele malen beter dan de gitaren die je noemt. (Norman, Simon & Patrick, Seagull etc...)
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  6. #6

    Standaard

    Ok, ik ben al zeker dat ik weg ga blijven van die dunne elektro-akoestische gitaren. Ik moet nu wel uitmaken of het versterkt spelen echt veel gebruikt gaat worden. Ik denk dat ik toch beter ga voor een zuiver akoestische. Met een seymour duncan of ander merk van pickup eventueel. Nu, Rizz, jij zei dat ik ook een voorversterker ga nodig hebben? Als ik naar de uitleg op de verkoopsites kijk en een aantal filmpjes bekijk dan steken ze die pickups rechtstreeks in een gitaarversterker. (ik ga een simpele Roland cube 30x gebruiken).
    Is de voorversterker nodig als ik hem rechtstreeks in een PA installatie wil pluggen misschien?

    Bedankt voor de nieuwe opties : Recording King kende ik nog niet, ik ga ook is naar een Godin kijken dan.
    De zoektocht gaat verder, maar nu in een nieuwe richting!
    Bedankt voor de snelle reacties!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2013
    Locatie
    Venray
    Berichten
    115

    Standaard

    Er staat een Recording King RD-10 te koop op 2ehands.nl. Misschien interessant om even te kijken?

  8. #8

    Standaard

    Ik weet niet of je ondertussen al een keuze hebt gemaakt, maar ik wil sowieso toch even protesteren. Ik heb zelf al een aantal maanden een Fender CD60 CE, in de 'All mahogany' versie, en ik ben echt wel tevreden. Onversterkt klinkt ze zuiver en helder, en door de klankkast warm en voldoende luid. Ik heb ze ondertussen ook al 2 keer live gebruikt, versterkt door mijn Vox AC15, en daar heb ik achteraf ook positieve reacties over gehad.
    Ik heb hier in de lokale gitaarwinkel een hele namiddag akoestische gitaren getest, en met hetzelfde budget als jou kwam deze echt wel als winnaar uit de bus.
    Ohja, versterken door een elektrische gitaarversterker lukt bij mij dus ook goed, zolang je maar een echt clean kanaal hebt natuurlijk

  9. #9

    Standaard

    die recording king rd-10 is eigenlijk echt wel een koopje, maar het probleem is dat ik in belgië woon, en tot daar rijden voor een gitaar kost ook geld + véél tijd

    En over die fender cd60 volgens reviews is dat ook echt wel een goed gitaartje zowel versterkt als onversterkt, in zijn prijsklasse alleszins.
    Blij dat dat bij deze ook bevestigd is .

    Ik moet zeggen, ik ben nog steeds niet beslist, maar ik ben wel echt overtuigd om gewoon een onversterkte akoestische te kopen, en dan een pickup voor in het klankgat. En zoals Nerbarn als aanbracht, ga ik zoeken naar 1 met een massief bovenblad ipv een gelamineerd.

    Ik laat nog iets weten als ik mijn opties verkleind heb tot een 3-tal gitaren. En daarna ga ik naar de winkel om er een aantal te testen

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimfried Bekijk bericht
    Nu, Rizz, jij zei dat ik ook een voorversterker ga nodig hebben? Als ik naar de uitleg op de verkoopsites kijk en een aantal filmpjes bekijk dan steken ze die pickups rechtstreeks in een gitaarversterker. (ik ga een simpele Roland cube 30x gebruiken).
    Is de voorversterker nodig als ik hem rechtstreeks in een PA installatie wil pluggen misschien?
    Zie net pas dat je nog wat gevraagd had..

    Ja, Die voorversterker heb je echt nodig als je direct in een PA prikt. Anders moet deze voluit. En je kan je geluid een beetje beïnvloeden. Die van mij: http://www.thomann.de/nl/hartke_acou...FVLItAod5DEAeg Zitten nog wat leuke dingetjes op en werkt voor het geld prima! Bang voor buck en hufterproof.. Gecombineerd met deze: http://www.infomusic.nl/seymour-dunc...FevItAodKH4AhA

    Ik ben meer dan tevreden met het geluid.. Heb 'm geprobeerd op een electrisch gitaarversterker en zelfs dat valt niet tegen, zolang die een goed clean kanaal heeft. Liever een akoestische versterker, maar het grote voordeel is het gebruik met PA, dat je dus geen versterkers hoeft mee te slepen. Maar de output van de woody is erg laag, dus je moet echt wel..

    Een piëzo heeft ook voorversterking nodig, maar vaak zit die ingebouwd in de gitaar..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top