Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ik zie het absoluut niet als een welles en nietes gedoe hoor… tis mijn mening en inderdaad vind ik het onzin wat anoniem geluid betreft.
    Zeg maar wat je wilt horen, heb hier zelf al wat gepost. Solo van Beat It http://youtu.be/8ydk2zjt4J0 heb ik gewoon met een gladde plectrum gespeeld en naar mijn mening niks anoniem geluid. Mijn manier van benadering en toch de herkenbare licks er in houden maar wel mijn sound.
    Zelf hou ik van Landau/Lukather '80 racksound dus hier mijn Lukather achtige audio clip http://soundclick.com/share.cfm?id=4845999

    Ook al geef je mij een plectrum van schuurpapier ik blijf mezelf klinken
    Laatst gewijzigd door ateng; 19 april 2014 om 00:32

  2. #12

    Standaard

    Als ik jouw stukken zo hoor (waarvoor complimenten) dan heeft het eerder met effectenafstelling te maken dan met nadrukkelijk schrapen denk ik. Jouw geluid is meer afgerond, smoother. De treble is minder nadrukkelijk aanwezig. Van mij het is bijtender, aanweziger, daardoor hoor je ook sneller de plectrumbewegingen

    For what it's worth: ik heb het likje overigens wel degelijk met palmmute gespeeld, alleen door de felle toon valt dat minder op. Plectra kunnen wel degelijk uitmaken qua sound; als ik dit stuk met een Dunlop Nylon inspeel (met die ribbeltjes) of met een gladde plectrum; reken maar dat je verschil gaat horen. Feel is verhaal twee natuurlijk, maar ik hoor zeker wel verschil tussen verschillende plectra.

    Daarnaast; ik voel mij op geen enkele manier verplicht om een nummer of delen daarvan hetzelfde te spelen zoals de originele artiest dat doet. Op het moment dat je nummers niet meer mag verbouwen van jezelf dan verbouw je je eigen creativiteit in de negatieve zin :-). Een fatsoenlijke backing track van dit nummer met voldoende power bestaat helaas niet, ik hoop dat die ooit nog op het net gaat verschijnen.
    Laatst gewijzigd door Timotio; 19 april 2014 om 01:24

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Plectrum op zich kunnen een deel uitmaken qua sound uiteraard maar waar t mij omging is dat het onzin is dat je met gladde plectrum anoniem geluid krijgt.
    Mijn sound is inderdaad smooth maar als je het laatste gedeelte hoort van Beat It dan hoor je gewoon een felle aanslag en dat heeft te maken met het manier van aanslaan en niet omdat ik een ruwe plectrum gebruik.

    Jij bent niks verplicht met coveren want dat is iets persoonlijk maar kritiek kan je verwachten als het nummer niet zo overkomt omdat je t originele kent. Ik heb ook niks aan te merken aan je cover van Jake to the Bone alleen het viel me op hoeveel bij geluiden je maakt bij het spelen van het couplet. Ik noem het dan schrapen omdat het zo klinkt maar het is ook omdat je met je neckpickup speelt, vrij droog en rauw. Heb ook aangegeven dat het goed is om een liedje in een eigen jasje te coveren maar vind nog steeds dat herkenbare licks/riffs onaangetast moet blijven. Zoals ik al zei ben ik een Landau/Lukather freak en dan luister je kritisch als er iets van Lukather (Toto) wordt gecoverd

    Voor de rest heb je ballen om Jake to the Bone te spelen dus respect!
    Laatst gewijzigd door ateng; 19 april 2014 om 10:46

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Maar overtuig me maar. Post maar een stuk. Dan gaan we daar lekker op ons gemak naar luisteren met zijn allen en dan hoor ik vanzelf wat de diehards hier ervan vinden.
    Wie A zegt moet ook B zeggen

    Vriendelijk groet, Martin

  5. #15

    Standaard

    Er lijkt hier een beetje apart misverstand te zijn ontstaan.
    En (ik ben taalcoach, vrijwilliger, vluchtelingenwerk) misschien zijn de kleine nuances in de taal daarvan de oorzaak.

    Het was zeker niet de bedoeling om - zonder dat ik fatsoenlijk op de hoogte ben van jouw werk - een oordeel over je spel te geven.
    Ateng Hoogeveen had mij alert moeten maken op een net-langs-elkaar-heen-discussie waarmee ik eerder te maken heb gehad.

    Ik heb in de loop van de jaren het nodige met Indo's en gasten met een Molukse achtergrond gespeeld.
    Het spelen en verkering ging voortreffelijk, maar qua taal ben ik een kaas.

    Naar mijn idee heb ik gezegd dat anderen dan ik (de diehards dus) maar een oordeel moeten geven. Het lijkt erop dat je nu een oordeel van mij verwacht.
    Ik blijf zitten met het idee, dat ik persoonlijk een bepaald geluid mooi vind, en dat jij de omschrijving onzin vindt. Een opvatting kan qua onderbouwing onzin zijn. Een persoonlijke mening of een persoonlijke smaak is geen onzin. De één vind dit lekkerder of mooier en de ander iets anders.

    Als ik je het idee heb gegeven dat ik je heb zitten af katten, dan spijt mij dat. Dat was zeker niet de bedoeling.
    En ik blijf nieuwsgierig naar de mening van diehards. Jouw ronde, gecomprimeerde stijl van spelen hoor je veel meer dan mijn open, super aanslag-gevoelige. Dat zegt volgens mij ook al iets.

    Ik ben blij met de uitwisseling die in de loop van de jaren heeft plaatsgevonden. Als ik jarig ben blijven er 35 man eten. Dat heb ik niet van kazen geleerd. Dat is duidelijk, denk ik.

    We kunnen dus van elkaar leren.
    Geldt ook voor senang. Ik ben er senang mee. Ik hoop dat jij dat ook bent.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 25 april 2014 om 04:39

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Tis niet dat ik me afgekat voel ofzo maar inderdaad de kleine nuances in de taal dus no hard feeling verder hoor

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top