Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Toto - Jake to the bone cover

    Ben de laatste tijd met dit nummer bezig geweest - supervette instrumental!
    Heb nu maar eens een poging gedaan om met Amplitube de boel op te nemen. Niet foutloos, maar dat hou je.
    Bij deze een soundcloud link voor de liefhebbers :-).

    Dank!
    Timo

    https://soundcloud.com/timo-hol/timo...he-bone-toto-1

  2. #2

    Standaard

    Als ik vroeger nog wel eens zin had om effe iemand een beetje te pesten zei ik dus altijd dat de enige toto die er echt toe doet die is van het voetbal. En je kunt wel nagaan hoezeer ik daar dan wel mee bezig ben, dat ik niet eens met zekerheid weet te zeggen of dat nog bestaat.

    Jouw Toto blaft van zelfverzekerdheid en de flair waarmee het allemaal over het voetlicht wordt gezet is heerlijk.
    Who cares of het foutloos is of niet?
    De toon is mooi, het hapt naar je kuiten....

    De compressie is waarschijnlijk een cadeautje van Soundcloot, dus de volgende keer iets zachter masteren (masseren maakt de Apple Mafia ervan).

    Als ik straks binnen ben pak ik de koptelefoon er weer even bij en ga ik nog een keer genieten.

    Weet niet of je gisteren de College tour hebt gezien met Jaap van Zweden? Die was ook tamelijk uitgesproken over niet te lang bij een bepaald ding blijven hangen. Dan gaat de fut eruit en raak je uiteindelijk je plezier kwijt.

    Als je mij niet gelooft, OK, maar Jaap toch wel?
    Heel fijn stukkie vriend. En hup, op naar iets nieuws.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3

    Standaard

    Thanks voor de feedback Gus :-). zijn je kuiten nog heel?
    Die compressie ga ik inderdaad op letten - en hij is inderdaad ook best lekker zo. Muzikanten moeten leren om es wat minder perfectionistisch te zijn :mrgreen:

    Ik geloof je overigens zeker wel! Ik heb de afgelopen dagen zo op het nummer gefocussed dat het je strot uit komt als je niet op past. Maar hij is zo tof... move on inderdaad!

    Timo

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Lekker! Idd zeer mooi geluid. Als ik enig commentaar mag geven, is dat de eerste helft nogal gezapig klinkt, met te weinig persoonlijke input. Ik mis daar wat, ws. het gevolg van er teveel mee bezig zijn? Ik doe het je echt niet na, maar het is een lastig nummer, ook om het interessant te laten klinken.

    Maar nogmaals: Geslaagde poging! Ik kan het echt waarderen en heb er graag naar geluisterd! Dikke duim omhoog!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5

    Standaard

    Hey Rizz,

    ik had inderdaad in eerdere versies nog wel iets meer funky likjes e.d. erin gestopt, maar omdat ik vervolgens meer gefocust raakte op het feit dat ik de sound niet goed kreeg (probeerde eerst mijn pedalboard rechtstreeks in de interface te pluggen) zijn die in deze versies soms wat verdwenen. Krijg je beetje als je uren en uren achter elkaar probeert het goed te krijgen :-). Had overigens tijdens de toetsensolo ook het een en ander kunnen doen bedenk ik me nu. Anyways; thanks voor de feedback.

  6. #6

    Standaard

    over algemeen zeer strak alleen het solo gedeelte komt er niet echt lekker uit... maar daarnaast lekkerrrr hoorr
    - Ibanez Bass - Active Soundgear
    - Ibanez GRS 200 - Dimarzzio Super Distortion.
    - Fender Ultra Strat 1998 - Seymour Duncan JB-4
    - Status Graphite Energy Bass Headless 4 String
    - Acoustische Klasieke Gitaar - Elixer String model.
    - Ibanez AK85 DVS - George Benson Custom
    - Gregg Bennet D6-CE
    - PRS Singlecut 2006 Dark Cherry Sunburst

    - Roland TDK-6 Drumstel
    - KORG TR 61
    - POD XT
    - BOSS GT-5

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Hmmm jammer dat je over de originele solo speel, niet prettig om naar te luisteren dan.
    Probeer niet te veel over de snaren te "schrapen" zeg maar zo dat het minder rommeliger klinkt.

  8. #8

    Standaard

    Dat 'schrapen' is een kwestie van smaak.
    Ik persoonlijk vind dat wel lekker nu en dan. Ik heb bepaalde plectrums die ik even over een schuurpapiertje haal.
    Juist die heel dikke en gladde plectrums in combi met van die vreselijke compressed humbuckers geven een aalglad en anoniem geluid dat ik helemaal niks vind.

    Ik hoor graag wie er op een gitaar speelt. Dat idee krijg ik alleen als de pick up helemaal is gefocussed op aanslag en snaar.

    Toto voor voetbal blijkt nog te bestaan (goes to show wat ik ervan weet op dat punt) voorspel en win.
    Over wat je kunt winnen zijn ze net zo schimmig als over de vraag wáár de klemtoon bij voorspel moet liggen.

    Zal mijn vriendingetje eens vragen.
    Vrouwen hebben daar doorgaans wel een heldere opvatting over.

    Afgezien van wat verbeterpuntjes (niet te veel, het moet wel blijven leven) vind ik dit nog steeds een ontwapenende post/muziek.
    De volgende graag!
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 14 april 2014 om 05:36

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Schrapen is in het algemeen een kwestie van smaak maar niet bij Jake to the Bone. Dat lickje/riff is clean en half gemuted gespeeld door Luke dus waarom anders spelen? Persoonlijk vind ik dat herkenbare riffs gewoon zo origineel mogelijk gespeeld moet worden en voor de rest zoals solo, breakjes en accentjes in een eigen jasje gedaan kan worden.

    Ik speel zelf met een dikke en gladde plectrums maar wat je nu zegt over anoniem geluid? Wat een onzin zeg! De feeling, manier van spelen zegt juist meer over de gitarist en niet de plectrum of wat voor gear dan ook!

  10. #10

    Standaard

    Ik vind het niet zo chique om te gaan wellessen nietessen in een topic van een ander.
    Ik vind, strikt persoonlijk, als helemaal eigen mening, dat het onzin is dat je het onzin vindt.

    Maar overtuig me maar. Post maar een stuk. Dan gaan we daar lekker op ons gemak naar luisteren met zijn allen en dan hoor ik vanzelf wat de diehards hier ervan vinden.
    Tot die tijd hou ik vast aan het schuurpapiertje.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top