Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard het zoveelste pickup advies vraag draadje

    De situatie:
    Ik speel op een epiphone firebird studio, pots en caps zijn vervangen voor cts 500k en orangedrops. Originele alnico classic pickups. Ik speel over een fender blues deluxe met een celestion creamback speaker.
    De gitaar is mahonie, acoustisch klinkt deze al donker.
    Ik speel in een coverband, muziekstijl: the killers, my chemical romance, within temptation, triggerfinger, foo fighters, gossip, arid, kings of leon. De sound is van clean met een randje tot zware overdrive, geen high gain.
    Ik gebruik het clean kanaal van de versteker, overdrives doe ik met pedalen. Een dr. No eindhoven voor de mildere overdrive, een mxr 3 distortion voor de wat zwaardere overdrive.
    En ik ben slaggitarist. Zelden dat ik een solo hoef te spelen.

    Het probleem:
    het brugelement is qua geluid ok, heeft een redelijke punch, maar mist defenitie. Powerchords ok, maar zodra ik losse snaren ga aanslaan wordt het een brij, geen definitie. Bijvoorbeeld de intro van mr. Brightside is een ramp. Eén grote brij.
    Het nek element klinkt echt niet lekker. Zompig, veel bas, beetje mid, geen hoog, geen sparkle. Definitie is er al helemaal niet.

    De wens:
    Low tot mid-output elementen, ik wil graag bij seymour duncan blijven daar heb ik de meeste ervaringen mee. in de brug een element met punch, maar ook een goede definitie. Matige bass, wel mid en hoog.
    In de nek, romig, maar toch helder, niet te veel bas, wel mid en sparkle.

    Ik heb in een les paul een jb gehad in de brug, viel tegen. Wel lekkere punch, maar te weinig mid en iets te bijtend. Ook heb een pearly gates in de brug gehad, maar deze miste de punch en de bass. Was ook erg schel.
    In de nek hen ik een jazz gehad, maar ook deze was te wollig, wel redelijke definitie.

    Ik ben zelf aan het kijken en zit voor de brug te twijfelen tussen een custom 5, 59/custom hybrid of een 59.
    In de nek ben ik aan het twijfelen tussen een pearly gates of een 59.
    Iemand ervaring/advies of alternatieven?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Als het fullhumbuckers zijn, zou ik eens kijken naar Bare Knuckles Mules of Riffraffs. Hele goede nootseperatie, helderheid en definitie. Kravitz gebruikt ook Mules in zijn V. Ik heb geen ervaring met Duncans.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Wat voor versterker speel je? Welke speakers gebruik je? Ook wel van belang namelijk. De pickups die je noemt zijn eigenlijk allemaal wel oke hoor. Wellicht dat het dus in iets anders te zoeken is dan de pu's? Ben het met Telerocker eens dat de Bareknuckles wel duidelijke/gedefinieerde pu's zijn.
    Ah...zie net dat je over een Fender speelt. Tja....op zich ook geen verkeerde amp... Lastig...
    Custom 5 heeft weinig mids en veel bas. Zou niet mijn eerste keuze zijn. 59 heeft ook niet teveel mid, maar wel wat meer in evenwicht dan de Custom 5 wat ik ervan weet.
    Laatst gewijzigd door Marc Oblivian; 7 april 2014 om 11:32

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard

    versterker/speaker combinatie is goed (genoeg). Ik heb nog een aria nk-700 met actieve pickups die wel een goede definitie heeft en ook qua klank lekker is.

    Ik ben idd op zoek naar fullhumbuckers.
    Die bare knuckle pickups klinken idd wel goed, ga me daar ook eens in verdiepen.
    En de custom 5, als die veel bas heeft dan is dit in de firebird al lastig, De gitaar klinkt acoustisch al donker.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Ik zou in ieder geval een humbucker nemen met niet al te veel output en niet teveel bas. Misschien Seth Lover? Anders inderdaad de Mule van Bare Knuckle of de Emerald. Bare Knuckle is overigens wel wat prijziger dan Seymour Duncan hoor. Misschien dat je wat tweedehands kunt scoren. Overigens is de eigenaar van Bareknuckle altijd bereid advies te geven en hij schijnt daar vrij goed in te zijn. Misschien eens aan hem vragen wat hij zou aanraden?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Zie trouwens dat je ook Within Temptation speelt. Dan is de Seth waarschijnlijk weer minder geschikt. Misschien de Custom (SH-5) van Seymour Duncan?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ik heb een Seymour Duncan Custom Custom brugelement en een setje RS Fralin (mooie open en helder klinkende PAF clones) hier liggen die je wel mag proberen en als het bevalt kan je ze voor een leuke prijs overnemen.
    PM me maar als je interesse hebt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard

    De custom custom viel voor mij eigenlijk al af. Op de SD-site wordt aangegeven dat ze een spongier bottom dan de custom5 hebben. Heb liever een strak kontje . Die fralins klinken wel interessant. Ik PM je ff

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top