Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11

    Standaard

    Heeft u al misschien ervaring met de alaska piks?
    Ik vraag mij af welk geluid ze maken, want ik had ooit vinger plectrums en het geluid van de plastiek was niet al te schitterend...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Wat had ik nou gezegd! Zeg maar jij tegen U!

    Nee, geen ervaring, maar ze werken wel anders, daar ze echt als nagel dienen. Sungha Jung speelt/speelde ermee. Als je wat oude clipjes opzoekt op jijbuis, vind je ze wel.

    Ze staan nog wel op de nominatie om een keer geprobeerd te gaan worden...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #13

    Standaard

    Ow, excuus voor m'n onoplettendheid.

    Bedankt voor u tips, ik wil de alaska piks nu toch ook wel eens uitproberen...

  4. #14

    Standaard

    Bij voorbaat, als je tegen mij u zegt, begrijp ik dat, ik zie er tenslotte oud genoeg uit. Maar ik voel me dan ook gelijk zo oud, spaar mijn gevoelens dus, en zeg je en jij! Please!

    Natuurlijke nagels, als ze het uithouden prima. Vaak problemen met gebroken nagels, dan zou je acrylnagels kunnen laten zetten. Die plaknagels worden ook wel gebruikt. Voordeel is dat je ze op een tour zelf kunt plakken. Altijd nog beter dan de juiste pingpongballetjes zoeken om daar een nieuwe nagel uit te knippen. Geen grapje, pingpongballetjes waren inderdaad de nagel of choice voor een aantal gitaristen in de seventies.

    Acryl is nu ook niet bepaald hasslefree. Ik hoop voor je dat je natuurlijke nagels het goed houden. En dan niet zo lang als op die foto hier Voor flamenco achtige technieken en sound is een zekere lengte wel nodig. Voor puur klassiek zou je ze net wat korter kunnen houden. Hoe korter, hoe makkelijker problemen te voorkomen zijn.

    Kleine tip, als je rechtshandig bent, je zou kunnen aanwennen kastjes en autodeuren met links open te maken. Van die handvaten waarje je vingers van onderen in steekt om iets open te maken zijn bloedlink. Als je even wegglijdt blijft de nagel vaak haken om de klap op te vangen.

    Wat die gitaren betreft, ken ze niet. Speelt die man niet op een flamenco gitaar?

  5. #15

    Standaard

    Fingerpicks voor aan de vingers vind ik niets. Kan er niet mee overweg. Zelfs op mijn resonator niet terwijl dat wel zo lekker klinkt op die dingen.

    Ik heb de neiging met mijn vingers twee kanten op te strummen soms. En dat lukt met fingerpicks niet zo. OF dat met die Alaska dingen beter gaat weet ik niet. Voor flamenco achtige techniek is het wel essentieel dat het kan. Los daarvan vind ik het contact met de gitaar minder als ik met fingerpicks speel.

  6. #16

    Standaard

    Wow, bedankt voor je rijke informatie!
    Ik heb eigenlijk nog nooit echt lange nagels laten groeien zoals de flamenco spelers.
    Maar hopelijk heb ik sterke nagels die alles aan kunnen...

    I.v.m. de keuze van gitaar, ben vandaag in verschillende muziekwinkels rond geweest, en ik denk dat het een Cordoba C7-CE zal worden, een lekkere diepe geluid die op mijn smaak licht... Als ik er geen betere vindt, ga ik er volgend week achter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top