Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Gitaarkeuze

  1. #1

    Standaard Gitaarkeuze

    Hello allemaal,

    Ik ga beginnen met gitaar les, stel dit al jaren uit en ga nu eindelijk beginnen.
    de muziek stijl die ik wil spelen is bachata en merengue latijns muziek bekende artisten zijn Aventura, Antony Santos en Hector Acosta. Maar hou van alle muziek stijlen van reggae tot rock.

    De meeste mensen die die deze stijl spelen, spelen op yamaha apx.
    Er is mij verteld dat blueridge en takamine kwalitatief veel beter zijn dan de yamaha.
    Ik heb onderzoek gedaan en ben er achtergekomen dan ze de yamaha alleen versterkt spelen en vaak met een elektrische pickup de gibson classic.
    Ik wil graag ook onversterkt een mooi geluid en graag ook een massief bovenblad.

    Ik zoek dus een small 000 body styl gitaar met cutaway.

    zoiets als de blueridge br43ce vind takamine gitaren ook heel mooi, hebben jullie nog suggesties?

  2. #2

    Thumbs up

    Kijk bv.eens op het i.net bij Trinity College gitaren

  3. #3

    Thumbs up

    Op: SAGAMUSIC.COM / Trinity college

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruudj Bekijk bericht
    Op: SAGAMUSIC.COM / Trinity college
    Thanx voor de tip een super sexy uitziende gitaar.
    Denk je dat de TG 20 een betere keus is als de BR-43ce ??

  5. #5

    Standaard

    Ik heb nog niet zo lang geleden op een Trinity C. 202 gespeeld en die klonk super mooi. Het is een gitaar die bijna niets weegt, en die lichtheid van gewicht was terug te horen in de klank: Helder, sprankelend en met veel volume. Blueridge ken ik alleen van de dreadnought modellen, en daar ben ik heel positief over ... zelf testen zou ik zeggen !

  6. #6

    Standaard

    Ik speel inmiddels 4 jaar lang bachata.

    Om dat exacte geluid te krijgen, moet je ook dezelfde spullen gebruiken als hun.

    Bijv een yamaha apx-4a of yamaha apx-6a gitaar. Pedaal die het meest gebruikt wordt is een Ibanez pt-4( die is bijna niet te krijgen) dus een Boss GT8.. Boss GT10 is ook goed( oftewel een mooie stereo chorus effect ).

    De pickup die gebruikt wordt is een Gibson classic '57.

    Ikzelf gebruik een yamaha apx-4a icm met de ibanez pt4 en een gibson classic '57 humbucker. Geluid klinkt precies zoals je op de cd's hoort.

    Vragen? pm me dan.
    Veel succes !

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top