Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23

Discussie: 12 of 14 frets

  1. #11

    Standaard

    Deze dus
    Was vergeten foto toe te voegen




  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Dta is wel een mooie gieter ja! Trouwens, die sigma mag er ook zijn...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #13

    Standaard

    Zeker een hele mooie gitaar. Ga hem volgende maand bestellen. voor die prijs kan ik hem niet laten liggen haha.
    De sigma is ook zeker mooi en bevalt me ook echt uitstekend.. Hij kwam met Martin snaren en ik dacht toen ik erop speelde mmmzzz ok klinkt niet heel open ofzo heb er nu elixer opliggen en damn daar kwam me toch wat toch leven.. Waar de martin's dof klonken zijn de elixers echt een genot om te horen

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mrmilksop Bekijk bericht
    Zeker een hele mooie gitaar. Ga hem volgende maand bestellen. voor die prijs kan ik hem niet laten liggen haha.
    De sigma is ook zeker mooi en bevalt me ook echt uitstekend.. Hij kwam met Martin snaren en ik dacht toen ik erop speelde mmmzzz ok klinkt niet heel open ofzo heb er nu elixer opliggen en damn daar kwam me toch wat toch leven.. Waar de martin's dof klonken zijn de elixers echt een genot om te horen
    Klinkt heel bekend, had dat ook met m'n OM. Zaten D'addario's op, die waren met een dag dof. Elixirs erop gezet, direct een bak volume en dynamiek erbij, ik schrok er bijna van!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Niet spelen boven de 12e fret op een akoestische gitaar? 12 frets gitaartjes zijn schattig, en hebben een ander geluid. Maar je komt bij een 12 frets al snel tegen de hiel aan met je hand. Genoeg stukken waar ik dat lastig zou vinden.
    Precies!
    Ik vind het toch wel erg fijn om een 14 fretter te hebben ipv 12 fret. Ik kom ook regelmatig zo hoog. En blijkbaar wel meer gitaristen, vandaar dat een cutaway zo populair is. Of een 12 fretter nu zo veel beter klinkt dan een 14 fretter betwijfel ik. Ook aangezien verreweg de meeste staalsnarige akoestische gitaren 14 fretten hebben of meer.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #16

    Standaard

    een 12 fretter qua geluid vergelijken met een 14 fretter moet je al helemaal niet doen dus je kan ook niet zeggen dat een 12 beter klinkt dan een 14.
    Een 12 fretter is qua geluid compleet anders dan een 14 fretter. mede ook doordat de body meestal wat kleiner is dan bijv een dread.
    Een cutaway op een dread vind ik dan weer meestal heeeeeel lelijk op een OM ofzo is het weer een ander verhaal

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2013
    Locatie
    Venray
    Berichten
    115

    Standaard

    't Is ook net wat je wilt qua geluid.

    Mooi ding, trouwens, Mrmilksop!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2013
    Locatie
    Venray
    Berichten
    115

    Standaard

    Zo, misschien wel een leuke update: het is een 12 fretter geworden, een Recording King ROS-16.
    Ik vind het een prachtig dingetje en ze speelt erg lekker. De v hals is even wennen, maar ik vind het zeker niet onprettig, ook niet na een paar uurtjes. Na een kleine inspectie mijnerzijds, de toets even onderhanden te hebben genomen en een setje verse snaren vallen me de volgende puntjes op:

    - Overall bouwkwaliteit is best in orde
    - Paar mini lijmrestjes binnen in, maar heb ik al weggehaald.
    - Wat lakfoutjes in de slots op de kop
    - Kleine swirl/knoest in de palissander toets ter hoogte van de 8e fret, alleen te zien overigens
    - Kleine knoest op de top boven het klankgat, stoor ik me eigenlijk helemaal niet aan.
    - Ze klinkt erg, erg lekker en wegleggen gaat erg erg moeilijk. :-)
    - Vooralsnog ben ik geen frets te kort gekomen. Capo heb ik tot 6 gehad.

    Over de capo gesproken. Ik heb zo'n dunlop trigger, alleen als ik verder op de hals kom, wordt het erg moeilijk de capo goed te plaatsen door de breedte van de hals. Zelfde probleem waar Mrmilksop tegenaan loopt, zeg maar. Hebben jullie misschien ideetjes hiervoor?
    Laatst gewijzigd door WesleyD; 23 april 2014 om 12:05

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Top! Ik heb zelf een RD-126. Er is weinigs beter voor dat geld te vinden denk ik

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WesleyD Bekijk bericht

    Over de capo gesproken. Ik heb zo'n dunlop trigger, alleen als ik verder op de hals kom, wordt het erg moeilijk de capo goed te plaatsen door de breedte van de hals. Zelfde probleem waar Mrmilksop tegenaan loopt, zeg maar. Hebben jullie misschien ideetjes hiervoor?
    Ik had hetzelfde probleem met mijn steelstring (ook een 12-fretter) met een topkambreedte van 46 mm en heb de Shubb C3 voor 12-snarige gitaren gekocht. Probleem opgelost.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top