Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34

Discussie: Bouwpakket voor PWS

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2008
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.244

    Standaard

    Als het je niet uit maakt, bouw dan een elektrische gitaar. Setje mallen en een bovenfrees en je komt erg ver. Ik heb pas twee jongens een beetje begeleid bij zo'n traject. Kosten ongeveer 200 euro. Bovendien heel veel minder tijdbesteding.
    Laatst gewijzigd door Hedge; 1 april 2014 om 21:22

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    1. versteviging
    2. verstelbaarheid

    Je kan met de TR de holling van de hals verstellen om een zo goed mogelijke afstelling te verkrijgen.

    Natuuriljk heeft een heel goed gebouwde hals dat helemaal niet nodig. Maar dat vereist heel veel aandacht en kennis van zaken, dus waarom zou je het jezelf moeilijk maken?

    En wat dacht je van magnetische velden van pickups voor je natuurkundige vraag? De krachten die op de hals komen te staan.. Neerwaartse krachten op de brug.. Om maar een zijstraat te noemen..
    Hmm.... dus wat denk jij? is het handig om er dan een trussrod in de zetten, aangezien dit mijn eerste build is?

    ja daar dacht ik derstraks ook nog aan ;P, nog verder andere dingen?



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hedge Bekijk bericht
    Als het je niet uit maakt, bouw dan een elektrische gitaar. Setje mallen en een bovenfrees en je komt erg ver. Ik heb pas twee jongens een beetje begeleid bij zo'n traject. Kosten ongeveer 200 euro. Bovendien heel veel minder tijdbesteding.
    voor een elektrische gitaar is toch geen mal nodig? ik zou dan van plan zijn om het op de zelfde manier te doen als damanio dus met bijtel.
    en als u toch twee jongens met zoiets hebt geholpen, zal ik dan naar u toe kunnen komen als ik vragen heb wanneer ik ermee bezig ben?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door David de Hartogh Bekijk bericht
    Hmm.... dus wat denk jij? is het handig om er dan een trussrod in de zetten, aangezien dit mijn eerste build is?
    Als je wilt dat hij bespeelbaar is straks, ja. Je dient daarvoor een sleuf in je hals te frezen. Als dat al niet gebeurd is in het bouwpakket.

    Google maar even, er zijn zat verhandelingen over hoe dat te doen. En anders hier in wat bouwtopics kijken..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door David de Hartogh Bekijk bericht
    Hmm.... dus wat denk jij? is het handig om er dan een trussrod in de zetten, aangezien dit mijn eerste build is?
    Een staalsnarige gitaar zonder trussrod is leuk voor de open haard, meer niet.

    Ik heb de indruk dat je nog niet heel veel van gitaarbouw weet. Lees bijvoorbeeld eens het boek "GUITARMAKING: Tradition and Technology".
    Laatst gewijzigd door -Martijn-; 1 april 2014 om 23:02

  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    14 maart 2007
    Locatie
    Borne-Amsterdam
    Berichten
    36

    Standaard

    Heej ik heb toevallig ook een pws over gitaarbouw gedaan. Hier hebben we het gehad over boventonen die we hebben opgenomen tussen verschillende gitaren. En vooral ook de manier waarop een element werkt. Magnetische flux en inductieprincipe e.d.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Martijn- Bekijk bericht
    Een staalsnarige gitaar zonder trussrod is leuk voor de open haard, meer niet.

    Ik heb de indruk dat je nog niet heel veel van gitaarbouw weet. Lees bijvoorbeeld eens het boek "GUITARMAKING: Tradition and Technology".
    oke, zal dat onthouden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjenlubb Bekijk bericht
    Heej ik heb toevallig ook een pws over gitaarbouw gedaan. Hier hebben we het gehad over boventonen die we hebben opgenomen tussen verschillende gitaren. En vooral ook de manier waarop een element werkt. Magnetische flux en inductieprincipe e.d.
    heb jij toevallig nog het bestand met jou pws daarin? dan kan alvast ik een beetje bekijken hoe het nou in elkaar zal moeten en de lay out en al die dingen

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2008
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.244

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Martijn- Bekijk bericht
    Een staalsnarige gitaar zonder trussrod is leuk voor de open haard, meer niet.

    Ik heb de indruk dat je nog niet heel veel van gitaarbouw weet. Lees bijvoorbeeld eens het boek "GUITARMAKING: Tradition and Technology".
    Ik krijg die indruk ook. Zonder je te willen ontmoedigen, lijkt het me idd verstandig dat je eerst dit forum doorspitten en een paar boeken leest.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hedge Bekijk bericht
    Ik krijg die indruk ook. Zonder je te willen ontmoedigen, lijkt het me idd verstandig dat je eerst dit forum doorspitten en een paar boeken leest.
    Nee daar hebben jullie gelijk in, ik heb er nog niet zo veel verstand van. Maar daarom begin ik nu alvast met onderzoeken want anders zou ik in tijd nood komen volgend jaar mocht het niet werken

    Weet iemand waar dit boek verkrijgbaar is?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door David de Hartogh Bekijk bericht
    Nee daar hebben jullie gelijk in, ik heb er nog niet zo veel verstand van. Maar daarom begin ik nu alvast met onderzoeken want anders zou ik in tijd nood komen volgend jaar mocht het niet werken

    Weet iemand waar dit boek verkrijgbaar is?
    Google is your friend http://www.bol.com/nl/p/guitarmaking...0bni0811806405
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top