Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11

    Standaard

    Ik speel op een verbouwde strat (hotrail, afgevlakte hals) en gebruik een POD pro.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2002
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    8.611

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gert-Jan
    Ik speel op een verbouwde strat (hotrail, afgevlakte hals) en gebruik een POD pro.
    de eerste klinkt top man (2e nu ant downen)
    probeer (als je toch cubase gebruikt) eens battery..die maakt van je midi drums 'echte' drums aan de hand van gesamplede gedownloadde drumkits...

  3. #13

    Standaard

    Hoi Gert-Jan,
    Ik heb respect beluisterd, zou de gitaar ook meer naar voren gooien. Open deur (die je vast al kent):speel zoveel mogelijk over de G-B-E snaren.

    Af en toe een flageolet er tussendoor en tremolo om een motief te beklemtonen lijkt me ook mooi. Luister bijvoorbeeld naar het themanummer van de film Top Gun, van halen zet hierin zijn gitaar ook op de voorgrond (zonder overkill) ondanks de enorm zijige begeleidingstrack.

    groeten,
    giovan

  4. #14

    Standaard

    Hey Giovan,

    Bedankt voor je reacties!

    De reden dat ik zoveel mogelijk de E-A-D snaren gebruik in dit stukje is puur vanwege de volle klank die je daarmee krijgt, kwestie van smaak denk ik.

    Mijn tremolo heb ik reeds lang geleden op non-actief gezet daar ik er meer last dan profijt van had, ook een kwestie van voorkeur.

    Flageoletjes vind ik een uitstekende suggestie, doe ik wat mee!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2003
    Locatie
    Havana aan de Waal
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Hey GJ,

    echt super !

    zelf ben ik ook zo nu en dan aan het worstelen met cubase, maar ik heb het geduld niet.. :lol: jij blijkbaar wel..

    vooral het eerste nummer vind ik erg goed gedaan
    zeer sterke gitaarpartij (doe ik je niet na) in het tweede nummer!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Roeselare Moderator 'Sounds' en 'Akkoestische gitaren'
    Berichten
    644

    Standaard

    shit dude zo'n nummers geven een beginner echt de zin om te gaan oefenen en veel later ook zo goed te worden ( proberen )


    my congratz das echt heel mooi

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ten eerste mijn complimenten! Erg netjes gespeeld let alleen een beetje op het afmixen.

    Ten twee wat ik dus eigenlijk wilde vragen is: Hoe maak jij de backingtrack? Ik ben nu bezig met soft synth van reason (alleen voor de extra's zoals orkest e.d., want drum, bas, gitaar en piano speel ik gewoon echt in). Maar wat is jouw manier? Doe jij alles buiten de gitaar en drum met de korg?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 november 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    :-( WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!! Respect klinkt echt MOOI. ZO simpel, maar toch ZO pakkend dat melodietje. De hele song is echt geweldig. Ik moet echt even een traantje wegpinken.

    De hele song zit echt goed in elkaar gewoon, damn.. Niet alleen je gitaarspel is gewoon BOEIEND, maar de rest ondersteund de song ook gewoon goed. Goede opbouw, goede brug, goede geluidscombinatie.

    I Don't Know doet mij enigszins denken aan songs van Ace Combat 2, van die mistieke songs. Hij heeft inderdaad wel TEVEEL galm, maar het klinkt toch nog mooi. Je spel is ook heel goed gedaan en verzonnen in die song, de solo klaart de hele boel!

    Erg leuk om te horen dat andere mensen ook hun eigen songs in elkaar draaien en het dan nog kwaliteit geven ook. Gert-Jan. Jou vraag ik om Future G te joinen, check in het forum Sites » "Future G : To Be Heard..." Een site waar over een tijdje allerlei gitaristen zoals jij, uit alle hoeken van de wereld, eindelijk ECHT gehoord zullen worden. Mail me, netoolv@hotmail.com

    GA ZO DOOR.
    "Music is the language of the heart, the sound of the soul. The more we understand it, the deeper the listening experience becomes." - Joe Satriani.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top