Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: HNGD! Martin HD-28

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard HNGD! Martin HD-28

    Gisteren opgehaald, een 'nieuwe' bijna twintig jaar oude HD28. Stond eerder al eens op Marktplaats, maar is al weer heel snel van de hand gedaan door de nieuwe eigenaar, die toch voornamelijk op zijn J45 speelde.
    Welkome aanvulling op mijn collectie, wat een vette sound heeft dit beestje. En dat terwijl er nu nog 0.11 snaren op liggen. morgen maar eens wat dikkere proberen...
    Het is veel gebruikt, op één plek komt een klein stukje binding los (tussen zij-en achterblad)...beetje lijm ertussen denk ik.
    En er is helaas bij het verwisselen van de batterij van de Fishman ooit een heel klein stukje hout aan de rand van het klankgat meegekomen. Misschien laat ik dat nog eens bijwerken (kan dat?).
    Verder geen cracks of wat ook en prima afgesteld en frets in uitstekende staat.
    Betere foto's volgen.


    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Gaaf zeg, dat wordt toch al een indrukwekkende lijst! Gefeliciteerd!

    En je Parlor nog niet kwijt, zie ik?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Nee...die hou ik eerst nog even... :-)
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Mooi hoor, echt een icoon onder de akoestische gitaren,

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Mooi man!
    Staat bij mij ook hoog op het verlanglijstje.
    Een dikke streep is ook een lijn.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Hier nog een paar fotootjes...





    Laatst gewijzigd door Flipkoos; 29 maart 2014 om 10:03
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  7. #7

    Standaard

    Mooi exemplaar. En dat gezien de leeftijd.
    Hopelijk is de binding goed te fixen, als hij maar goed klinkt en dat geloof ik wel.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    wat is precies het verschil tussen de HD-28 en D-28? altijd al een D-28 gewild omdat het zo'n klassieker is.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    @ Ernest:Geen probleem, het is maar een klein stukje, beetje lijm en klaar :-)
    @Apekop: De HD-28 heeft de heringbone-binding langs de top en 'vooroorlogse' scalloped bracing. Klinkt net even wat voller omdat het bovenblad meer ruimte tot resoneren heeft.
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    zijn er bij de D-28 nog bepaalde jaartallen die minder zijn? en hoe zijn de nieuwe D-28's? sorry voor het zijpad...
    erg mooie gitaar trouwens die HD
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top