Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    250k is idd niet standaard maar ook weer niet uitzonderlijk; ik laat me verassen morgen en wellicht dat ik er 250k pots in laat zitten, als het bevalt natuurlijk!
    Zelfde geldt voor de pickups.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    En heb je hem al binnen?
    Vandaag zijn we aan het werk geweest. Van binnen lijkt het kwalitatief allemaal prima in orde. CTS pots volgens mij en goede condensators. Alleen een massadraad naar de switch vervangen, dat was wel een heel dun draadje. Switchcraft schakelaar geïnstalleerd alle solderingen nagelopen. Dat was prima en alles weer dicht. De hals goed afgesteld en topkam goed gevijld. Vooral de D snaar zat goed klem (.52 -010 setje). De brug stond van Fabriek wel erg hoog. Die hebben we een stuk naar beneden gezet. Lekkere lage actie nu.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Ja, binnen! Lekker gitaartje hoor, enkel de afstelling is om te huilen.
    Binnenkort dus een afstelbeurtje en idd die switch laten vervangen. Vanaf daar weer verder kijken mocht het nodig zijn.
    Leuke plank voor het geld, mijn Kotzen tele is wel een paar maatjes meer maar daar is de prijs dan ook naar.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Lekkere plank he. Ik vond vooral de hals erg mooi. Lekker stevig ook, maar dat is natuurlijk smaak. Jou was de switch dus ook al opgevallen. De afstelling niet al te best en de topkam heeft wat ltc nodog maar gelukkig kon ik dat zelf verhelpen. Verder ook nog een heel dun massa draadje bij de swicher vervangen. Niet echt nodig maar ik wil gewoon geen pech krijgen tijdens een gig. Verder is hij gewoon voorzien van kwaliteit spul en vind ik hem zeer resonant. Vooral ook akoestisch. En loopt hij nergens aan wat hem behoorlijke sustain geeft. Ik ben happy nu. En een echte chris Shiflett dus een blijver.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Zeker! Ik heb hem net weggebracht dus ze wordt netjes afgesteld. Mijn tech wilde de potmeters ook vervangen naar 500k maar die knoop hak ik morgen door. Daarnaast wordt de hals behandeld zodat die minder plakkerig is. Ik ben benieuwd!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Hmm. Zou je niet beter eerst even een weekje spelen en dan kijken wat je met de pots doet. Ik vind hem juist wel lekker klinken zo. Daarom heb ik daar toch van afgezien. Veel is ook wel te regelen met de versterker. 500 k pots zou misschien te treble kunnen worden bij een tele. Maar veel plezier iig met je nieuwe aanwinst! Grtz

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Ik laat het aan mijn tech over; groen licht gegeven om alles aan te pakken wat hij nodig acht.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    He... sinner1980.. heb je de gitaar al weer terug? Was benieuwd wat er van geworden is..

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Hi, ja toevallig gisteren weer opgepikt. Lekker afgesteld nu, scherpe freteindjes weg en pots en condensatoren vervangen.

    Een beste verbetering al zeg ik het zelf; klinkt een stuk sprankelender de treble op mijn amp kan gewoon weer terug naar 12 uur.

    Gister meteen meegenomen naar het oefenhok en vergeleken met mijn Kotzen tele. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat laatstgenoemde op één of andere manier vetter klinkt en daarnaast een stuk fijner speelt waardoor dit mijn absolute nr 1 blijft.

    Maar goed, een lekkere tele met humbuckers erbij die sowieso een fijne backup is.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Hey. Das mooi.. tsja het blijft een back up gitaar ja. Grappig, dat van die scherpe frets herken ik ja.. mijn deluxe usa strat speelt ook lekkerder. Al moet die denk ik ook voor een afstelbeurt weg, blijf tobben met de actie. Mag ik vragen wat voor pots je er nu in hebt?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top