Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    ideetje Telecaster Deluxe Chris Chiflett setje

    Dag allemaal,

    Ik heb een Chris Shiflett tele. Erg blij mee! Is een zeer lekker gitaartje. Beetje tussen les paul en tele in. Enige probleem is dat er een slechte switch op zit. Nu wil ik daar een switchcraft exemplaar op zetten. Maar nu dacht ik. Als ik hem toch even uit elkaar haal. Dan kan ik ook gelijk even alles (behalve de pickups) vervangen voor top spul. Nu is mijn vraag of iemand een boodschappenlijstje voor me weet of een gehele set aanbeveeld en zo ja... Waar koop ik dat het best. Alvast enorm bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2011
    Locatie
    Neeroeteren
    Berichten
    224

    Standaard

    Ik zou de pots moeten vervangen op mijn Squier CV stratje, en na wat gegoogle naar beste merken kom ik uit op: CTS audio taper pots - CRL switch - Switchcraft output jack - Sprague orange drop capacitor.
    Voor de rest ken ik er niet zoveel van, mss best effe wachten op reactie van een echte kenner ... ;-)
    The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist ...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Die condensator is mieren neuken imo. Vergeleken met de rest van je keten is het effect van dat ding miniem. Daarnaast, hoe vaak gebruik je je tone pot? CTS pots zijn goed, alpha pots zijn ook prima. Waardes van de potmeter die je gebruikt zijn afhankelijk van het type pickup, maar ook zeker van smaak. Vaak wordt voor humbuckers 500k gebruikt, voor single coil 250k. Hoe hoger de waarde van je pot, hoe meer hoog er uit je gitaar komt in het algemeen. Bij mex std. Strats soldeer ik direct een 500k potmeter in, omdat de pickups van die dingen zo ontzettend dof klinken. Goedkope fix, met als gevolg dat je live een stuk beter door de mix prikt. Output van allparts/switchcraft is ook gewoon goed. Je gaat geen verschil horen tussen een switchcraft/neutrik/wathever jack. Echter tussen een goedkope en een goede jackaansluiting zit een levensduurverschil van ongeveer 10 jaar. Goede soldeerverbindingen zijn ook erg belangrijk. Succes!
    Laatst gewijzigd door marter544; 7 april 2014 om 13:07

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    He bedankt voor de reacties! Ik heb inmiddels al een bestelling gedaan. De tuners worden vervangen door Grovers. De orginele exemplaren waren niet slecht (geen speling of ontstemming) maar eer zat wel een verschil in qua kracht die je moet zetten met opdraaien. Voor de lage E komt er een grover Hipshot omdat ik de helf van de nummers in D drop D speel, dat gaat straks dus veel gemakkelijker. De elektronica heb ik verder maar laten zitten. Dat leek mij ook mierenneukerij. Ik heb wel een switchcraft schakelaar besteld omdat ik met de huidige nu al problemen heb. Net als bij mij Sheraton kun je er niet van op aan dat je goed signaal hebt als je snel van nek naar brug schakelt. En dat is natuurlijk erg vervelend. Bij het plaatsen van de schakelaar kijken we gelijk even naar de rest van het soldeerwerk.
    Heeft het trouwens nog toegevoegde waarde wanneer ik de gehele achterzijde van de slagplaat met aluminiumfolie bekleed??

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Alleen als je nu last van storinkjes hebt als je de gitaar langs je been beweegt met de slagplaat. Ik had dat ook met mijn V. Alufolie hielp zeker, maar niet alle "ruis" verdween. Maar goed: het is goedkoop en zo gepiept, dus ik zou het doen als ik jou was.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Hm.. Nee, heb op zich geen last van storing (thuis). Met optreden let ik er nooit zo op.. Of het moet echt gaan fluiten. Maar wat je zegt. Als het iig helpt. Het werk is het niet.
    Nu moet ik alleen nog even de tuner holes verbreden. De Grovers zijn 10mm. Dat word nog even spannend.
    Om voorzichtig te boren zonder hout wat gaat splinteren kan ik toch het best eerst afplak tape over de uit te boren gaten plakken?
    En lukt uitboren met een elektrische schroevendraaier of moet dat echt met de boormachine? Dat lijkt mij wat te vel geweld. Iemand een tip voor veilig boren.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Ik heb ook een Shiflett tele besteld en ben benieuwd of het gelukt is met de upgrades.
    De pots in deze tele zijn 250k terwijl een hogere waarde logischer lijkt gezien het humbuckers betreffen.
    Ik ga in ieder geval de switch en de elektronica upgraden maar weet nog niet welke waardes ik ga aanhouden voor de potmeters.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    De Hipshot heb ik er op gezet en dat is een erg leuke toevoeging.

    Aankomende woensdag ga ik iets aan de top kam doen. Ik speel met 010 .52 en daar moet de kam voor uit gevijld. Ik ga er in elk geval binnenkort een benen kam op laten maken maar voor nu even zo. De gitaar klinkt gewoon echt prima zoals hij is. Echt een rockbeest. En clean op de middenstand doet me erg denken aan een hollow body. Ik ga de solderingen na lopen en als alles netjes is verander ik niets. Behalve de switcher, die is waardeloos en daar heb ik een switchcraft voor liggen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Cool, morgen komt die van mij binnen. Ik laat je wel weten wat ik ga upgraden en hoe of dat bevalt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Helemaal top. Dat van die 250 k pots dat wist ik niet eens. Wel vreemd bij humbuckers? De bridge pickup klinkt behoorlijk open met een heerlijke grom bij distortion of overdrive. Maar ik hoor het graag van je en woensdag ga ik het zien

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top