Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard EMG vs GIBSON pickups

    Beste medegitaristen,

    Ik heb een vraag omtrent de pickups van mijn gitaar. Ik speel op een Gibson SG en heb de standard humbuckers die in deze gibson zitten. Een bandlid van me had een oude gitaar van hem uit het stof gehaald en nieuwe pickups erin gestoken, namelijk EMG's 81/85 (dachtik). Nu zei hij me dat, als ik mijn gibson humbuckers vervang door de emg's 81/85, mijn gitaar meer zou klinken voor het genre dat we spelen. Mijn band maakt hardcore/metalcore. Nu ben ik al even opzoek naar een antwoord, en hoop dit op dit forum te vinden.

    tl;dr Standard humbuckers gibson SG vervangen door EMG's 81/85?


    TIA
    Jebus Khrist


    ps: Ik ken niets van pickups etc, ik kan alleen gitaar spelen, so dont shoot me if stupid question.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Het zal anders klinken, misschien in jouw oren beter voor wat je wil maar het hoeft niet. Gewoon even omwisselen en als het niet bevalt weer terugzetten. Je kan daar een topic voor starten maar uiteindelijk zal het daarop uitdraaien.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Even omzetten, dat klinkt zo wel makkelijk, maar vergeet niet dat de emg's actief zijn. Je hebt dus ook ruimte nodig voor de batterij.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    ... je hoeft niet gelijk een gat te frezen als je uitprobeert.. althans, dat zou ik niet doen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Standaard

    Ik snap die opmerkingen over gelijk frezen nooit zo goed. Ik zowel een SG als een LP heb je meeeeer dan genoeg ruimte om dat batterijtje kwijt te kunnen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top