Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard Gitaarkoffer 12 string

    Ik heb in principe een 12 string gekocht (onder voorbehoud, ga donderdag de gitaar bekijken en als alles klopt meenemen), maar hier zit geen koffer of tas bij. Ik heb een tas liggen, daar zou die zeker in passen, maar ik heb ook een Hiscox koffer liggen voor een dreadnought (ST-AC). Aangezien de 12 string ook een dreadnought is, zou dit volgens mij moeten passen, de headstock is weliswaar langer maar ook weer niet zoveel. Toch even ter check hier, iemand ervaring met een 12-string en een Hiscox ST-AC koffer? Ik neem liever de koffer mee voor vervoer dan de tas, vandaar.
    Laatst gewijzigd door Eric van Esch; 23 maart 2014 om 21:52

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Weet je het zeker? Heeft die 12-string niet een langere headstock? Ligt een beetje aan het model denk ik.

    Maar in de auto kan er toch niet heel veel gebeuren, maar ook ik neem wat extra padding mee hoor, voor een nieuwe gitaar, heb altijd een fleecekleedje in de auto liggen en ik hou niet van rijden met jas aan dus die gaat er ook nog tussen..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    De Hiscox heeft nog ruimte over bij de headstock als ik er een 6 string in leg, dus ik denk dat het zou moeten passen....

  4. #4

    Standaard

    Een koffer voor een dreadnaught zal niet passen vermoed ik. Die kop is echt wel wat langer. Maar goed, bij mijn Bozo is de headstock extreem groot.. Voor in een auto zou ik niet al te moeilijk doen. Evt. gewoon een deken of fleecekleed eromheen om de ergste temperatuurverschillen te dempen, en tegen krassen. Als je de gitaar vaker vervoert loont het om iets te hebben wat goed past.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Ik heb een Yamaha dreadnought 12 string, én een Hiscox ST-AC koffer. En bij mij past het perfect.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Het zou dus kunnen passen. Misschien toch maar beide tas en koffer mee in de auto....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    kortgeleden een 12-snaar opgehaald voor een vriend en die paste prima in een gewone koffer, kop van deze Yamaha is maar iets groter dan die van een 6 snaar (en dat merk je met snaren er op zetten, t****g wat zitten die mechanieken dicht op elkaar ) maar dat zal per merk wel verschillen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Kun je niet gewoon simpelweg vragen of de huidige eigenaar de gitaar even van kop tot staart opmeet? Dan kun je thuis zo nagaan of ze wat lengte betreft past.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Vandaag de 12-string gehaald, een Seagull S12+ Cedar uit 1999. Past prima en met gemak in een Hisxcox ST-AC koffer!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Mooi, dacht ik wel. Prima gitaar, en zo'n beetje de beste koffer die je kan vinden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top