Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Zelfbouw??

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    756

    Standaard Zelfbouw??

    Wat vinden jullie hiervan??
    Ofschoon ik eindelijk een Amerikaan heb gevonden die evt een champ hiernaartoe zou willen sturen, vraag ik me af wat de kwaliteit van ''dit'' gebeuren is en/of een van jullie dit al eens gedaan heeft, cq af-/aanraadt . :wink:

    Grtz Richard
    "the sun is shining, although it's raining in my heart"-E.James.
    'Na Django Reinhardt waren er geen originele gitaristen meer, slechts rammelaars'

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    756

    Standaard

    Shit, vergeten link te plaatsen ops:

    Komt ie:

    https://mojotone.korksoft.com/cgi-bi...ml?id=pcH7s2a3
    "the sun is shining, although it's raining in my heart"-E.James.
    'Na Django Reinhardt waren er geen originele gitaristen meer, slechts rammelaars'

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    350

    Standaard

    Is misschien een idee, maar ik zou je eerder aanraden geheel zelf te bouwen. Vaak valt dit goedkoper uit dan een complete kit bij een bedrijf te bestellen, en eventueel kan je nog zelf uitzoeken welke componenten je erin wil hebben.
    Overigens kan ik je wel aanraden je eerst grondig in de techniek te verdiepen, want sleutelen aan een buizenbak kan letterlijk levensgevaarlijk zijn; zorg dus dat je weet waar je mee bezig bent. (zelf wil ik een jtm45 gaan bouwen, maar ben nu al een half jaar bezig met voorbereidingen...studeren dus...)


    Fender Tele (3pup, hotrodded) / Thru-neck Tele => Boss SD-1 (mod)=> Zelfbouw hotrod-sort of-champ/ Cascode-Z-Deluxe

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Duur versterkertje. De porto zal niet laag zijn + de invoerrechten (mogelijk). Let je er dan wel op dat je de juiste voedingstrafo krijgt. In de VS hebben ze 115 V en hier 230V.
    Nico

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard Re: Zelfbouw??

    [quote="Dirtypool"]Wat vinden jullie hiervan??
    Ofschoon ik eindelijk een Amerikaan heb gevonden die evt een champ hiernaartoe zou willen sturen, vraag ik me af wat de kwaliteit van ''dit'' gebeuren is en/of een van jullie dit al eens gedaan heeft, cq af

    MARBLE heeft precies zo'n zelfde dingetje, stuk goedkoper en leuk om daarna zelf aan te prutsen / verbeteren misschien.


    Jay

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    lijkt mij in ieder geval een betere optie.
    Nico

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard Re: Zelfbouw??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirtypool
    Wat vinden jullie hiervan?? ........ vraag ik me af wat de kwaliteit van ''dit'' gebeuren is en/of een van jullie dit al eens gedaan heeft, cq af-/aanraadt Grtz Richard

    Ligt eraan wat je wilt.

    Als je een authentieke Fender Tweed amp sound wilt kan je hier beter niet aan beginnen. De kwaliteit van de parts is niet slecht maar zal je niet de sound van een oude Fender geven.

    Als je een amp wilt die wel op een oude Fender lijkt is het prima maar lijkt die mojotone kit me te duur.

    Als je het leuk vind om te hobby'en zou je op jacht kunnen gaan naar oudere parts. Uit een oude buizensloopradio kan je zo de meeste parts van een Champ halen. Je hebt dan ook nog oude parts die vaak heel goed kunnen klinken. Je zou een repro chassis en cab kunnen kopen. Per saldo ben je dan al een stuk goedkoper. Nico zal dat kunnen beamen.

    Al

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Die champ van mij heeft mijn minder dan 100 euro gekost. Echter ik had wel al een speaker (Jennsen uit '66). Verder heb ik de uitgangstrafo onlangs vervangen voor een veel zwaardere. Nou breekt hij pas op bij stand 6-7. De rest is voornamelijk sloopmateriaal.
    De frontplaat was het duurste (graveerwerk in de VS 20,- us$); dan de kast 20 euro hout; dan de grill (messing raster). Chassis had ik gratis (familie). Voedingstrafo uit een buizenradio (met een EZ80 gelijkrichter). 6V6 en 12AX7 en 6SJ7 allen uit de dump in IJmuiden (BACO). Maar nieuw zijn het de kosten ook niet.
    Nico

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    756

    Standaard

    Ok jongens, bedankt voor de input
    Kreeg net een mail van die gozer uit US, dat de shipping 185$ zou gaan bedragen...

    Champje wilde hij 425 voor dus dat heb ik maar afgeblazen, kan ik m net zo goed in Apd gaan halen bij van Weelden :razz:

    Marble, verkoopt hij ook kitjes dan? Kon ik op de website niet vinden.

    Grtz Richard
    "the sun is shining, although it's raining in my heart"-E.James.
    'Na Django Reinhardt waren er geen originele gitaristen meer, slechts rammelaars'

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Ik vind persoonlijk die kits helemaal niks. Ze zijn duur en vergen weinig creativiteit van jezelf. Ik bedoel, je slingert alles in elkaar volgens de handleiding en je hebt een versterker(tje). Weinig interessants aan dus.

    Het is natuurlijk veel leuker om een versterker helemaal zelf te maken. Het uittekenen van het chassis, de kast etc. vraagt van jezelf in ieder geval om je erg te verdiepen in de versterker die je wilt nabouwen. En je kunt het dan zo gek maken als je wilt. Je gebruikt bijvoorbeeld veel spul van de dump zoals Nico, of je koopt alles nieuw, waarbij je dan nog de keus hebt tussen NOS of huidige productie. Het voorwerk is vaak nog leuker (en vooral interessanter) dan het werkelijk in elkaar zetten.

    Ik vind trouwens $185 voor het opsturen van een Champ wel heel veel geld. Ik laat spullen uit de VS overkomen met een soortgelijk gewicht van een Champ voor minder dan 1/4 van de prijs die jij zou moeten betalen. Verzekerd en wel trouwens. Het lijkt er in dit geval op dat de verkoper nog wat wil verdienen aan het verzenden....

    Hier nog een foto van een deel van mijn huidige projectje...



    Marc

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top