Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 45
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik ben ook bezig een superstrat te ontwikkelen. charvel body, 24 frets neck. baked ash body. baked maple neck. ebben toets. floyd. hsh setup. Ik ga 'm heel, heel dun in de politoer zetten. Geen stain, helemaal niks. misschien een rode of zwarte porefiller, moet kijken hoe de nerf zich houd. Maar ik ben enorm enthousiast. Ik ga m'n favo pups erin proppen natuurlijk. Als ik het een beetje goed aanpak, kan deze al m'n strats vervangen.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik ben ook bezig een superstrat te ontwikkelen. charvel body, 24 frets neck. baked ash body. baked maple neck. ebben toets. floyd. hsh setup. Ik ga 'm heel, heel dun in de politoer zetten. Geen stain, helemaal niks. misschien een rode of zwarte porefiller, moet kijken hoe de nerf zich houd. Maar ik ben enorm enthousiast. Ik ga m'n favo pups erin proppen natuurlijk. Als ik het een beetje goed aanpak, kan deze al m'n strats vervangen.
    dat klinkt als een zeer boeiende gitaar als je die in je standaardpakket gaat doen . die ga ik volgen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Omgekeerde hals... A la Jimmi...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ Bekijk bericht
    dat klinkt als een zeer boeiende gitaar als je die in je standaardpakket gaat doen . die ga ik volgen.
    jep, die gaat in mijn standaard gamma! Ik moet eerst checken hoe alles uitpakt, hoeveel tijd het me kost maar de schatting is dat alles gewoon gaat werken, en de prijs wordt heel, heel scherp. Denk Fender USA (ex koffer).

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Ja en daar komt 'ie mee als ik alles al besteld heb (not really, het gaat mij ook om de ervaring, en 100% naar eigen smaak).

    En er zou vandaag wat binnenkomen:



    Heel veel losse zooi, maar het belangrijkste voor de nieuwe build (ik denk dat de gitaar nog een naam nodig heeft!) zijn de Gotoh tuners.

    Verder een plaatje van hoe het ongeveer moet worden (om één of andere reden is het element hier reverse zebra, ik krijg gewone):



    Kan niet wachten tot de body binnen is!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Ziet er gaaf uit. Wanneer komen de body en hals?
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik ga m'n favo pups erin proppen natuurlijk. Als ik het een beetje goed aanpak, kan deze al m'n strats vervangen.
    sure, that is going to happen, 1 gitaar die de al de andere kan vervangen (gebeurt alleen in de Lord of the rings Orp )
    life sucks and then you die

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elric Bekijk bericht
    Ziet er gaaf uit. Wanneer komen de body en hals?
    De body is geloof ik net verzonden (of anders maandag, kreeg in ieder geval een USPS bericht dat er een verzendlabel is aangemaakt).

    De neck gaat nog wel even duren, ben bang dat ik die op z'n vroegst ergens in mei kan verwachten.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    sure, that is going to happen, 1 gitaar die de al de andere kan vervangen (gebeurt alleen in de Lord of the rings Orp )
    Een strat die al m'n andere strats vervangt. dat is nog te behappen hoor. De rest is een samengeraapt zooitje

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    En gisteren de body ontvangen van KnE guitars! Zag er goed uit, was netjes gedaan, prima gewicht (volgens paklijst 4lbs). Even goed opgeschuurd en toen meteen in de eerste laag van Wudtone gezet. Ik verwacht geen super afgewerkte finish, ik wil dat het er uit ziet als een werkpaard waar ik niet bang hoef te zijn voor een krasje meer of minder. Aan de andere kant wil ik ook geen blanke (hout)kleur, dus vandaar gekozen voor een zwarte kit van Wudtone.

    Zoals je ziet in de foto's is het resultaat van de eerste laag vrij vlekkerig. Op een gegeven moment krijg je gewoon niet meer kleur op sommige plekken, er lijkt een soort verzadiging op te treden. De reden van het kleurverschil? Tja, ik heb -naast goede dingen- ook mensen gehoord die ondanks prima prep toch ook vlekkerig resultaat hadden. Misschien ligt het aan het hout, misschien is er toch iets van een 'contaminant' op de body gekomen. Of misschien heb ik te fijn geschuurd op sommige plekken. Op aanraden van Wudtone ook het schuren met handschoenen aan gedaan om olie van je huid op de body te vermijden, maar dat maakt het evalueren van het schuurresultaat ook lastiger. Toch heb ik het schuren volgens mij echt heel netjes gedaan.

    Anyway, goede kans dat het bijtrekt met de volgende lagen. En anders: tja, ik wilde experimenteren met de finish en het hoeft er niet super gelikt uit te zien. Genoeg geluld, foto's:






 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top