Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 45
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Ziet er gaaf uit man! Op zich vind ik de see-through finish in het zwart zo ook wel wat hebben. Wat betreft de finish kan ik je weinig advies geven omdat ik daar zelf niet zo heel erg veel ervaring mee heb. Wat ik weleens gelezen heb is dat essen een vrij "open" hout is en het veel verf vergt om het goed egaal te krijgen.
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Thanks! Vind zelf deze kleur ook al wel OK, maar wil 'm wel graag iets zwarter en iets egaler.

    Dit is overigens alder (elzen), zou iets dichter van structuur moeten zijn. Het is vast allemaal user error en e.e.a. zal nog wel bijtrekken, er komen nog minstens 3 lagen met base coat (heb nu enkel de deep color coat gehad):

    Wudtone bestaat uit drie delen (tenminste, deze kit):
    deep color coat (voornamelijk het hout stainen/beitsen, trekt in het hout)
    base color coat (meer een gekleurde olie/lak achtig iets, vormt een laagje die wel wat inzinkt)
    top coat satin (blanke lak)

    volgens mij is het vergelijkbaar met beits + oil finish. Van de base color coat moeten er meerdere lagen op komen, die zorgen voor de mate van dekking. Mocht ik het resultaat dan niks vinden dan gooi ik er misschien wat dye doorheen om 'm dekkend zwart te maken.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    vind 'm cool maar zelf zou ik gewoon gaan voor naturel. zeker dat baked ash dat ik gekozen heb.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Danku! Ik vind zelf naturel teveel homemade of IKEA look hebben, no offense . Ben wel benieuwd hoe de baked ash bodies er uit zien en wat het doet met de klank. Tzt ook even threadje openen he Orph!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Update:
    Gitaar is weer kaal. Het bleef te vlekkerig op de voorkant. Andy van Wudtone stelde voor om opnieuw te beginnen en dat 'ie wel wat extra verf zou regelen, maar dat is inmiddels ook weer twee weken geleden...

    Suggesties om de gitaar simpel en betaalbaar te finishen? Zwart, mag dekkend maar hoeft niet. Ik zat te denken aan iets van Danish oil met een dye erin? Ik weet niet het.

    Positiever nieuws: rest van de hardware is binnen inmiddels! Kan niet wachten tot ik 'm in mekaar kan schroeven.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Wat betreft finish:

    Ik denk erover om gewoon zwarte waterbeits (Clou) te pakken, daarmee de hele body zwart te maken en daarna eroverheen met Danish oil, is dat een idee?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Je zegt dekkend is niet erg. Dus dekkend zwart van guitarsupplies misschien? Anders bij Vox humana
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Vandaag de gitaar in de zwarte beits gezet. Poe, dat bevalt me een stuk beter dan Wudtone. Daarvan lijkt de eerste laag gewoon sterk verdunde beits te zijn maar dan te weinig :P

    Dit geeft een veel zwarter resultaat. Foto's volgen.

    In ander nieuws: mijn neck is inmiddels onderweg. Dolletjes! Zou ik in juni op het scheurmonster kunnen spelen?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    jawel. Dat moet lukken
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Foto:


    Als het eindresultaat wordt zoals het er nat uitzag, ben ik tevreden! De finish moet vooral niet te gelikt worden, anders zie je teveel van mijn fouten (met name het kaalschuren na de Wudtone heeft sporen nagelaten, paar keer lelijk uitgeschoten).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top